Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال جاری ۵۷۱ تن مرغ تنظیم بازار به نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در قم توزیع شد.

عباس پورمیدانی ، پیرامون تنظیم بازار مرغ در سطح استان اظهار داشت: در طول دو ماه گذشته، با تمهیدات لازم همچون جلوگیری از خروج مرغ از استان، هماهنگی با اتحادیه و تولیدکنندگان مرغ و رصد کلیه واحدهای تولیدی و ارزیابی زمان جوجه ریزی و زمان خروج مرغ پرورش‌یافته از مرغداری موفقیت‌های خوبی در تعادل‌بخشی به بازار مرغ به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: هدایت توزیع نهاده‌ها به چرخه تولید از طریق سامانه یکی از اقدامات مهم بود و در جهت تأمین نهاده‌های طیور ویژه مرغدارانی که با تنظیم بازار همکاری دارند، اقداماتی انجام شد.

وی تصریح کرد: درواقع در این طرح از طریق سیستم و توافقات انجام‌شده در جهت توزیع بهینه نهاده‌ها اقدام می‌شود و اولویت با مرغدارانی است که مرغ خود را به‌صورت روزانه در تنظیم بازار، تحویل می‌دهند.

پورمیدانی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح، به‌تدریج مرغداران راغب شدند تا مرغ را به‌موقع تحویل دهند، از طرفی برخورد قانونی و معرفی تولیدکنندگانی که با تعزیرات و بازرسی همکاری نکردند در دست اجرا بود.

وی عنوان کرد: توفیقاتی در این طرح به دست آمد و در سال جاری ۵۷۱ تن مرغ تنظیم بازار به نرخ ۱۵۲۰۰ تومان و به‌طور متوسط ۲۹ تن مرغ به‌طور روزانه تأمین و با پایین‌ترین قیمت نسبت به دیگر استان‌ها در قم توزیع شد، در این راستا در برخی از استان‌ها قیمت مرغ از ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: راهبرد تأمین نهاده دارای قابلیت‌های خوبی است و ظرفیت مناسبی را در حمایت از تولید و تعدیل قیمت به وجود می‌آورد، اگرچه در پایداری این موضوع به دلیل مشکلاتی که وجود دارد دچار چالش هستیم.

وی گفت: در طول روز ۵۰ تن مرغ کشتار می‌شود و برای مازاد، اجازه توزیع و خروج نداریم، اما با توجه به واردات مرغ ۱۵ و ۷۰۰ تومانی از خارج از استان، مرغدار در قم حق دارد با تأمین ۳۰ تن نیاز استان، مابقی را با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان توزیع و هزینه‌های خود را تأمین کند.

پورمیدانی افزود: با این مصوبه می‌توان فشار روی مرغدار را کاهش داد و تولیدکننده نیز احساس اجحاف نداشته باشد و بتوان حمایت لازم را از مرغداران برای جوحه‌ریزی بیشتر داشته باشیم و مدیریت به معنای خسارت برای تولیدکنندگان نباشد.

وی تصریح کرد: در مورد نهاده‌ها، توزیع هر کیلوی آن به‌خوبی رصد می‌شود تا پایداری توزیع آن در حمایت از تولید و تنظیم بازار و تأمین مرغ حفظ و از طرفی نیاز استان مبنی بر ۳۰ تن در روز تأمین شود و بتوانیم هزینه‌های تولید مرغ را نیز جبران کنیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تنظیم بازار نهاده ها تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت