Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: نظر به شرایط حاکم بر بازار و فضای روانی ایجاد شده و با توجه به لزوم اتخاذ تدابیر بهنگام و مناسب جهت اطمینان بخشی هرچه بیشتر به آحاد جامعه مبتنی بر حضور پر توان نیرو‌های بازرسی در سطح بازار، طرح نظارتی ویژه استانی " تشدید نظارت بر بازار و انبار‌ها " از ۸ مرداد ماه به مدت یکماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به منظور رسیدن به اهدافی نظیر ایجاد ثبات نسبی، کاهش التهاب در بازار، افزایش رضایت مندی و ارتقای اعتماد عمومی، با هدفمندسازی بازرسی‌ها و توجه به اولویت‌های کالایی و خدماتی اقلامی نظیر ماسک، کالا‌های بهداشتی، گوشت مرغ، تخم مرغ، شکر، سیمان، فولاد و آهن آلات، لوازم خانگی، لاستیک خودرو و ... برگزار می‌شود.

جرجانی ادامه داد: در این طرح ایجاد وحدت رویه اقدامات نظارتی؛ هم افزایی و همکاری موثر سایر دستگاه‌های مرتبط با افزایش گشت‌های مشترک و برخورد قاطع با تخلفات احرازی و ارتقای سطح بازدارندگی به طور جدی در دستور کار بازرسان سازمان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

بیرجندی‌ها از کمبود "روغن جامد" در بازار گلایه دارند/ نبود نظارت بر قیمت‌ها مردم را سرگردان کرد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  تصریح کرد: محور‌های اصلی این طرح را بهره گیری از توان آحاد مردم به منظور جلوگیری از تخلفات اقتصادی و اطلاع رسانی مطلوب و مناسب و استفاده از ظرفیت ستاد خبری ۱۲۴، گزارش ناظرین افتخاری و انجمن‌های حمایتی مردم نهاد از محور‌های اصلی اجرای این طرح می‌باشد.

او همچنین با اشاره به اجرای پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» در استان و درخواست از عموم مردم برای همکاری در اجرای این پویش افزود: با مطالبه عمومی و مردمی درج قیمت کالا و نصب نرخنامه خدمات، متصدی ملزم می‌شود نسبت به رعایت اولین حق مصرف کننده یعنی درج قیمت کالا و خدمات اقدام نماید که در این راستا از مردم استان نیز درخواست داریم از خرید کالای بدون درج قیمت و دریافت خدمات بدون مشاهده نرخنامه‌ی نصب شده در واحد صنفی خودداری نمایند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: شهروندان و مصرف کنندگان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام نمایند تا ضمن بررسی گزارش، با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار نظارت بر بازار حقوق مصرف کنندگان نظارت بر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد

ایزدی رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران با بیان اینکه اجرای شناسه یکتا کالا  در سازمان  اموال تملیکی استان تهران  آغاز شده است گفت: سعی داریم با اجرای شناسه کالا  از کمی سازی به سمت کیفی سازی حرکت کنیم.

ایزدی بیان کرد:  از امروز طرح شناسه کالا در اموال تملیکی استان تهران کلید خورد که کار را با ۱۰ تیم مستقیم شروع کرده ایم و کارشناسان آی‌تی از  ۷ استان دیگر  را  به کار گرفته ایم تا با توجه به تنوع کالا و حجم کالا بتوانیم این شناسه های یکتا را اخذ کنیم‌. اجرای این کار یک ماه زمان می برد.

رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران  بیان کرد: با اجرای طرح شناسه کالا یک تیم ۲۵ نفره  از مقامات بالادستی حضور دارند و با اجرای این طرح مشخص می شود که چه تعداد کاله در کدام ردیف و در کدام انبار کالا قرار دارد‌.

وی گفت: این یک مطالبه عمومی بود که اجرای آن به صورت برخط انجام شد و ما مطالبه ویژه ای از سوی مردم و مقامات برای اجرای این طرح داشتیم. 

ایزدی افزود: ۶۵هزار ردیف کالایی  داریم که از این طریق شناسه کالا دریافت خواهند کرد و در حراج های برخط که انجام می شود تمامی کالاهایی که به افراد واگذار می شود از طریق همین شناسه کالا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید