Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خبر رواج یافتن اعمال جراحی زیبایی روی حیوانات خانگی که بازتاب گسترده‌ای داشت و تکذیب شد، تنها مربوط به ایران نمی‌شود؛

تکذیب عمل زیبایی حیوانات در ایران | مگر می‌شود پوزه سگ را عمل جراحی کرد؟

تودی در گزارشی از وضعیت مراقبت‌های پزشکی حیوانات در آمریکا نوشت انجام عمل جراحی زیبایی روی حیوانات بسیار شایع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامپزشکان می‌گویند اعمال جراحی روی حیوانات خانگی، بیشتر برای رفع مشکلات پزشکی بخصوص در سگ‌هایی با نژاد بولداگهای فرانسوی، پاگ‌ها و شارپی‌ها هستند.

دکتر جف وربر،‌دامپزشک، گفت اعمال جراحی حیوانات الزاماً با هدف زیبایی انجام نمی‌شوند. این اقدامات بیشتر برای بهبود عملکرد است.

کارهایی مانند بالاکشیدن پلک و جراحی افتادگی پوست که برای انسان به نظر بسیار ناخوشایندند اغلب از مزایای مهم پزشکی در کمک به حیوانات خانگی محسوب می‌شوند.

این حیوانات اغلب از مشکلاتی مانند عفونت، عدم توانایی در تنفس و مشکلات چشمی رنج می‌برند.

از جمله متداول‌ترین روش‌های جراحی، رفع افتادگی شکم برای جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی، بالا کشیدن پلک برای جلوگیری از خراشیده شدن قرنیه و لیزر بینی برای کمک به سگ‌هایی است که بینی‌های چروکیده دارند و دچار مشکلات تنفسی هستند.

انجمن محصولات حیوانات خانگی آمریکا اعلام کرد در سال ۲۰۱۷، آمریکایی‌ها بیش از ۶۹ میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود هزینه کرده‌اند.

دکتر جولز بنسون به سی‌بی‌اس نیوز گفت حدود ۶ درصد از عمل‌های جراحی حیوانات مربوط به زیبایی هستند در حالیکه در بیشتر مواقع این عمل‌های جراحی برای اصلاح و بهبود وضعیت سلامت حیوانات انجام می‌شوند.

نیویورک پست نیز در گزارش‌هایی از انجام خدمات دندانپزشکی، بوتاکس گوش، زیبایی صورت، جوان‌سازی، طراحی ناخن و حتی کایروپرکتی برای حیوانات خانگی خبر داد.

این روزها عبارت "صاحبان حیوانات خانگی" به " والدین حیوانات خانگی" تغییر پیدا کرده است.

هر ساله هزینه‌های مختلفی برای هر چه بیشتر شبیه انسان کردن این موجودات خز دار انجام می‌شود تا به همراهانی مطابق سلیقه صاحبان خود تبدیل شوند.

اتفاقی که چندان مطابق ارزش‌های اخلاقی به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 535446 برچسب‌ها حیوانات - دامپزشکی حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات دامپزشکی حیوانات حیوانات خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)