Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@18:58:55 GMT

3 امتیازی که استقلال را نایب قهرمان می کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۶۰۲۰

3 امتیازی که استقلال را نایب قهرمان می کند

استقلال مسابقات را بعد از تعطیلی طولانی به خاطر شیوع ویروس کرونا خوب شروع نکرد اما در آخرین مسابقه سه امتیاز با ارزش را از بازی برابر پارس جنوبی گرفت.

به گزارش" ورزش سه"پیروزی در جم، در این مقطع از فصل برای استقلال از نان شب واجب‌تر بود. در هفته‌هایی که رقبای مستقیم آبی‌ها در کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، پر نوسان هستند و هیچ‌کدام به میانگین 2 امتیاز برای هر بازی نمی‌رسند، این 3 امتیاز استقلال را به رده دوم جدول رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته‌های بعد از وقفه کرونایی، در میان تیم‌هایی که شانس آسیایی شدن دارند، سپاهان، شهرخودرو و تراکتور، هیچ‌کدام آنقدر مقتدر نبوده‌اند که جایگاه تضمین شده‌ای در میان سه تیم بالای جدول داشته باشند. فولاد هم که پرشتاب به سوی بالای جدول می‌تاخت، با غافلگیری در ده دقیقه پایانی مقابل نساجی، موقتاً ترمزش کشیده شد. در واقع استقلال باید از محمود فکری و شاگردانش ممنون باشد که یکی از رقبا را عقب نگه داشت.


فراتر از جایگاه فعلی استقلال در جدول، برد روحیه‌بخش مقابل پارس جنوبی پیش از رویارویی با سپاهان، به شاگردان فرهاد مجیدی کمک می‌کند که لیگ را با شرایط روانی بهتری دنبال کنند. فرهاد مجیدی در دورانی که بعد از اخراج شفر، مربی موقت استقلال شد تیمش را با سیستم 2-4-4 به میدان می‌فرستاد و حالا بعد از اینکه تکلیفش را با خودش مشخص کرد و رودربایستی را کنار گذاشت، بار دیگر به همان فرم مورد علاقه خودش برگشته. در شکل جدید استقلال، تکلیف بعضی پست‌ها مشخص شده؛ چشمی و غلامی در دفاع میانی، وریا و زکی‌پور در راست و چپ خط دفاعی، ریگی و علی کریمی در مرکز خط میانی، شیخ دیاباته و مهدی قایدی یا ارسلان مطهری در خط حمله اما در دو پست هافبک راست و چپ، بازیکنانی که در این سه بازی آزمایش شده‌اند هیچ‌کدام آنقدر فوق‌العاده نبوده‌اند که جایگاهی تضمین شده در ترکیب اصلی داشته باشند.


فرشید اسماعیلی که حالا تبدیل به یکی از باسابقه‌های استقلال شده، بعد از سپری کردن دوران طولانی مصدومیت، هنوز به سطحی که در گذشته از او دیده بودیم، برنگشته. در مورد اسماعیلی این نکته قابل توجه است که گاهی برای اینکه نشان دهد چقدر مؤثر است، در طول بازی، انتخاب‌های ساده را رها می‌کند و کار را برای خودش و تیمش سخت می‌کند. این «خودنمایی» بیش از اینکه به فرشید اسماعیلی کمک کند، به او لطمه می‌زند. فرهاد مجیدی باید در ادامه فصل هافبکش را توجیه کند که نیازی نیست هروقت صاحب توپ می‌شود، کار عجیب و غریبی انجام دهد و گاهی با یک پاس بغل پای ساده، می‌تواند به تیمش کمک کند. در پست هافبک چپ هم میلیچ و رضاوند آزمایش شده‌اند که وضعیتی مشابه با سمت راست دارند. در بازی مقابل پارس جم و در روزی که دو هافبک میانی استقلال (کریمی و ریگی) دقت پاس بالای 90 درصدی را ثبت کردند، رضاوند اگرچه برخلاف فرشید اسماعیلی، یک پاس کلیدی داد اما با دقت پاس 77 درصد، ضعیف‌ترین بازیکن استقلال در این فاکتور بود.


شاید بازگشت داریوش شجاعیان، بخشی از مشکلات تهاجمی استقلال در کانال‌های کناری را حل کند. استقلال بی‌تردید در خط حمله، بهترین تیم لیگ است و با وجود دیاباته، قایدی و مطهری می‌تواند در هر بازی به گل برسد. فقط می‌ماند هافبک‌هایی که این مهاجمان حریص را در موقعیت گل قرار دهند. در هفته‌های گذشته، علی کریمی بیشترین سهم را در تغذیه مهاجمان داشته اما استقلال برای اینکه در ادامه فصل روزهای بهتری داشته باشد، به پاسورهای بیشتری در خط میانی نیاز دارد.
علی مغانی

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تيم فوتسال دلسوختگان اهل بيت قم که گروه دوم مرحله نهايي ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور حضور دارد، فردا در ديداري از هفته چهارم اين مرحله به مصاف تيم رعد پدافند هوایی اصفهان خواهد رفت.

این بازی از ساعت ۱۶ فردا در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز می‌شود.   نماینده فوتسال قم در دور رفت این رقابت‌ها در دو بازی خارج از خانه برابر رعدپدافند هوایی و فولاد هرمزگان شکست خورد و پاس تهران را در خارج از خانه شکست داد.   دلسوختگان در حال حاضر ۳ امتیازی است و در رده سوم جدول چهار تیمی گروه دوم لیگ دسته اول فوتسال ایستاده است و برای زنده ماندن امید به صعود، در بازی فردا محکوم به پیروزی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • یوونتوس ۰ - ۰ میلان/ روسونری نایب قهرمانی را حفظ کرد
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان