Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:22:53 GMT

افزایش قیمت مصالح ساختمانی در فصل بهار

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۶۱۱۰

افزایش قیمت مصالح ساختمانی در فصل بهار

بررسی جدول قیمت نهاده‌های ساختمانی تهران در بهار ۹۹ نشان می‌دهد که بهای تمام نهاده‌ها در این فصل نسبت به زمستان افزایش یافته است.

مرکز آمار متوسط قیمت نهاده‌های ساختمان در بهار امسال را منتشر کرد.  در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت هر عدد «قوطی زیرکلید»  به ۹ هزار و ۶۵۸ ریال رسید که با ۰.۲ درصد کاهش، نسبت به فصل قبل تنها قلم کاهشی در بین تمامی اقلام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات نسبت به زمستان ۹۸

در بهار سال ١٣٩٩ متوسط قیمت هر متر «سیم برق ١×١ میلیمتر» به ۱۸ هزار و ۵۷۹ ریال رسید که با ۵۹.۸ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین افزایش را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است.

در همین فصل، متوسط قیمت هر عدد «سرپیچ معمولی»  به ۳۹ هزار و ۶۳۲ ریال بوده که با ٤٠.٨ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت یک دستگاه «آسانسور» نیز به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۸۹ ریال رسید که با ٣٩.٨ درصد افزایش نسبت به فصل قبل رتبه سوم افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت هر کیسه ٥٠ کیلویی «سیمان پرتلند پاکتی»  به ۱۴۶هزار و ۳۵۰ ریال رسید که با ۱.۷ درصد کمترین افزایش، نسبت به فصل قبل را داشته است. در همین فصل متوسط قیمت هر کیلوگرم  «صفحه ستون» ۱۰۱ هزار و ۶۵۰  ریال بوده است که با چهار درصد افزایش در رتبه بعدی کمترین افزایش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر رول ده متری «ایزوگام»  نیز برابر یک میلیون و ۸۳۴ هزار ریال بوده است که با ۴.۹ درصد افزایش، رتبه سوم کمترین درصد افزایش را داشته است.

تغییرات نسبت به فصل مشابه سال قبل

در فصل بهار سال ١٣٩٩ متوسط قیمت یک دستگاه «آسانسور» به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۸۹ ریال رسید که با ۸۱.۸ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین افزایش را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت هر دستگاه  «آبگرمکن دیواری» ۱۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۶۸۴ ریال بوده است که با ۷۱ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت هر کیلوگرم «صفحه ستون» نیز به ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ ریال رسید که با ٦٣.٢ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل رتبه سوم بیشترین افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت هر متر  «سیم برق ۱.۵×١ میلیمتر»  به ۱۶ هزار و ۶۱۳ ریال رسید که با ٤٥.٧ درصد کاهش، نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت (دستمزد ماهیانه) هر هشت ساعت کار در ٢٦ روز کاری «مهندس عمران»  به ۵۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۵۰ ریال رسید که با  ٤٤.٧ درصد کاهش در رتبه بعدی بیشترین کاهش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر متر «سیم برق ١×١ میلیمتر»  نیز برابر ۱۸ هزار و ۵۷۹ ریال بوده که با ۲۱.۶ درصد کاهش، رتبه سوم بیشترین درصد کاهش را داشته است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نسبت به فصل مشابه سال قبل درصد افزایش نسبت به فصل بیشترین افزایش ریال رسید نسبت به فصل قبل متوسط قیمت همین فصل رتبه بعدی درصد کاهش ریال بوده رتبه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

پستانداران، به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می‌شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می‌کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسو‌ها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می‌کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل‌ها می‌توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آن‌ها نهنگ ها، می‌توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می‌توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می‌شود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰،۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام‌ها ۶۲ درصد، انسان‌ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می‌دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰،۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد