Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:11:15 GMT

ترامپ: درباره تبانی مسکو با طالبان حرفی با پوتین نزدم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۶۲۹۵

ترامپ: درباره تبانی مسکو با طالبان حرفی با پوتین نزدم

خبرگزاری مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری «آکسیوس» (Axios) اعلام کرد: هیچگاه موضوع پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان را با ولادیمیر پوتین در میان نگذاشتم؛ زیرا این ادعا نامعتبر بود و تا کنون هیچ مدرکی در این باره به من ارائه نشده است.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: تماس تلفنی من با پوتین درباره مسائل مختلفی بود؛ اما خیلی از مردم هم فکر می کنند که این مسأله (پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان برای کُشتن نظامیان آمریکائی در افغانستان) اخبار جعلی بود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چنین گزارشی برای من ارسال شده بود، درباره آن کاری انجام می‌دادم؛ اما این گزارش هرگز به میز من نرسید. نیروهای اطلاعاتی متوجه شدند که این موضوع ارزشی ندارد.

وی در ادامه افزود: وقتی آن ها (طالبان) با روسیه می‌جنگیدند، ما به آن ها سلاح می‌دادیم؛ اما آن مربوط به دوره متفاوتی بود. روسیه قبلا اتحاد جماهیر شوروی بود؛ اما به خاطر افغانستان آنها ورشکسته شدند و به روسیه تبدیل شدند. آخرین چیزی که روسیه خواهان انجامش است این است که می خواهند بیش از حد درگیر (مسائل) افغانستان شویم؛ آنها یک بار این کار را کردند؛ اما مؤثر واقع نشد.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست