Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:55:59 GMT

پنتاگون خروج حدود ۱۲هزار نیرو از آلمان را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۶۴۳۹

پنتاگون خروج حدود ۱۲هزار نیرو از آلمان را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این کشور حدود ۱۲ هزار سرباز را از آلمان بیرون خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، واشنگتن ۱۱ هزار ۹۰۰ سرباز را از آلمان خارج می‌کند و ۵۵۰۰ تن از آنها را به کشورهای دیگر خواهد فرستاد.

اسپر در کنفرانسی خبری گفت: طرح کنونی فرماندهی اروپا شامل انتقال ۱۱ هزار و ۹۰۰ سرباز از آلمان و کاهش تعداد کنونی از ۳۶ هزار نیرو به ۲۴ هزار نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات اسپر، ۵۵۰۰ تن از مجموع ۱۱ هزار و ۹۰۰ نیرو در کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد و بقیه یعنی ۶۴۰۰ تن به آمریکا برمی‌گردند و براساس تناوب در اروپا مستقر خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ۴۵۰۰ نیروی زرهی به آمریکا برخواهند گشت در حالی‌که واحدهای دیگر براساس تناوب در شرق و منطقه دریای سیاه مستقر خواهند شد تا مهار روسیه و تضمین امنیت هم‌پیمانان در بخش جنوب شرقی تقویت شود.

اسپر اضافه کرد: در آینده احتمالا آمریکا نیروهای بیشتری به لهستان و کشورهای بالتیک بفرستد. احتمالا فرصت‌های بیشتری برای استقرار نیروها در لهستان و کشورهای بالتیک وجود داشته باشد.

پیشتر امروز مسؤولان آمریکایی گفته بودند، آمریکا امروز طرح خروج حدود ۱۲ هزار نیرو از آلمان را اعلام می‌کند. این اقدام بعد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. البته این کشور نیمی از این نیروها را به منظور مقابله با چالش روسیه در اورپا نگه خواهد داشت.

با این وجود مسؤولان آمریکا که نام خود را فاش نکردند، تاکید کردند، نسبتا تعداد کمی تنها از واحدهای پیشرو در آینده‌ای نزدیک خارج خواهند شد و بقیه تحرکات نیروها تا زمان کامل شدن خروج سال‌ها طول خواهد کشید.

یکی از این مقامات گفت: ماه‌ها برای برنامه‌ریزی و سال‌ها برای اجرا زمان نیاز خواهد بود زیرا مساله بسیار پیچیده است.

او به میلیاردها دلار احتمالی در تامین مالی مطلوب و طرح‌ وبرنامه‌ریزی‌های بیشتر از سوی شاخه‌های نیروهای مسلح اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان پنتاگون خواهند شد هزار نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت