Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:08:44 GMT

تعطیلی بزرگترین سینمای اروپا در واکنش به کسادی گیشه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۶۸۴۶

تعطیلی بزرگترین سینمای اروپا در واکنش به کسادی گیشه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الکساندر هلمان مدیر مجموعه سینمایی گرند رکس روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: با کاهش فروش بلیت به دلیل شیوع کرونا و نبود فیلم های هالیوودی جدید برای اکران، تصمیم گرفتیم از روز ۳ اوت (۱۳ مرداد) مجموعه را تعطیل کنیم. با این گیشه کساد اگر تعطیل کنیم کمتر ضرر می‌کنیم.

سینما گرند رکس پاریس با دو هزار و ۷۰۰ صندلی و هفت پرده، بزرگترین سینما در اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سینما که حتی در طول جنگ جهانی دوم هم تعطیل نشد، حال در برابر بحران ناشی از شیوع کرونا به زانو درآمده است.

کسادی گیشه سینماها در فرانسه و اروپا

سینماهای فرانسه ماه گذشته پس از ۸ هفته قرنطینه بازگشایی شدند. اما بیشتر سالن‌ها با وجود اعمال شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه سفت و سخت، همچنان از تماشاگر خالی است. به موجب اصول فاصله‌گذاری اجتماعی، سینماها تنها می‌توانند به اندازه نصف ظرفیت سالن‌ها بلیت بفروشند. به علاوه با وجود نظرسنجی‌هایی که از انتظار بی‌صبرانه یک سوم مردم فرانسه برای برگشتن به سینماها حکایت داشت، در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.

بسیاری از سینماداران فرانسوی می‌گویند تاخیر در اکران فیلم‌های هالیوودی چون تاپ گان ۲، انگاشته و مولان، امیدهای آنان را برای جذب مخاطب در فصل تابستان ناامید کرده است.

فدراسیون سینماهای فرانسه روز دوشنبه با بیان این که بحران موجود صنعت سینما را در فرانسه فلج کرده خواستار اختصاص کمک‌های دولتی به این حوزه شد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد درآمد گیشه سینماهای فرانسه نسبت به یک بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش یافته است. با این وجود سینماهای فرانسه در مقایسه با گیشه کشورهای همسایه وضع بهتری دارند. شرکت پردازش و تحلیل داده کام اسکور (Comscore)، در جدیدترین آمار و ارقام خود استقبال مردم از فیلم‌های اکران شده روی پرده نقره‌ای را در آلمان ۱۷ درصد و در اسپانیا تنها ۱۳ درصد شرایط عادی برآورد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه سینما اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه سینما اکران فیلم ویروس کرونا فرانسه سینما اکران فیلم سینماهای فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم سینمایی «مست عشق» اثر حسن فتحی از فردا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، در شش سینمای مشهد اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، اکران مردمی فیلم سینمایی مست عشق به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی درحالی از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور آغاز می‌شود که ۶ سینمای مشهد میزبان این فیلم خواهند بود.

پردیس‌های سینمایی اطلس، گلشن، برفی، ویلاژتوریست، پارک‌بازار و سیمرغ از جمله سینماهای مشهد هستند که این فیلم را اکران می‎‌کنند.

«مست عشق» فیلمی پرحاشیه در فرایند تولید، است که بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان، زمان اکران آن قطعی شد و اکنون علاقه‌مندان می‎‌توانند با تهیه بلیت این اثر را تماشا کنند.

کد خبر 747328

دیگر خبرها

  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳