Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه با تقدیر از گروه جهادی شهید مسرور تاکید کرد : با توجه به پایبند بودن مردم عزیزمان به امور اعتقادی و نگرانی های آنان در مورد نحوه انجام امور شرعی جانباختگان کرونا، از تلاش های گروه طلاب جهادی شهید مسرور و اجرای امور شرعی برای دفن جانباختگان کرونا در فارس تقدیر  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد لطفی،  اجرای غسل و دفن متوفیان را اقدامی بسیار ارزشمند، سخت و طاقت فرسا دانست و گفت: تلاش جهادگونه و ایثارگرانه این گروه جهادی به صورت گمنام در این روزهای سخت موجب آرامش خانواده های داغدار جانباختگان شده، چرا که کار غسل، کفن و دفن جانباختگان با رعایت تمامی نکات شیوه نامه های بهداشتی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از نشست امروز ضمن اعلام انجام هزار و ۵۴۹ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی مورد تایید وزارت بهداشت در استان فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس پرداخت.

 عبدالرسول همتی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در این نشست با ارایه توضیحاتی درباره  شیوه نامه های بهداشتی برای تدفین متوفیان کرونا، از فعالیت جهادی گروه طلاب جهادی شهید مسرور قدردانی کرد.

در این نشست از حجت الاسلام مجید ایمنی  و  هاجر بهزادی نژاد  به نمایندگی از گروه طلاب جهادی شهید مسرور فعال در اجرای امور شرعی جان باختگان کرونا، تقدیر شد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز  هم پیشتر گفته بود : نه‌ تنها امور شرعی واجب بلکه مستحبات کفن و دفن‌ امواتی که براثر کرونا در شیراز فوت کرده‌اند توسط ده‌ها طلبه در این شهر انجام می‌شود.

حجت الاسلام سید محی الدین طاهری  اظهار داشت : ده‌ها طلبه مرد و زن حوزه‌های علمیه بعد از فراگیری آموزش‌های بهداشتی لازم،کار انجام امور شرعی مربوط به تدفین و تشییع امواتی که براثر کرونا در شیراز فوت کرده‌اند را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: برای فوت شدگان براثر ابتلا به کرونا، ضروری است که شیوه نامه های  حفظ سلامت و جان سایر شهروندان و غسل،کفن و تشییع این اموات به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

درخواست شرکت در آیین تشییع نداشته باشید

وی ادامه داد: آشنایان و خانواده‌های افرادی که براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند در شرایط کنونی این انتظار را نداشته باشند که در تشییع جنازه اموات خود شرکت کنند زیرا در این شرایط سلامت مردم،شهروندان و حتی خانواده امواتی که براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند از هر امر دیگری مهمتر است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: محل مورد نظر خانواده‌ها برای دفن امواتی که در اثر کرونا فوت کرده‌اند اگر شرایط لازم را برای این کار داشته باشد به آن عمل خواهد شد ولی خانواده‌ها در این شرایط هرگز نباید انتظار داشته باشند در آیین تشییع حضور داشته باشند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه این قول به خانواده‌ها داده می‌شود که امور اموات آنها که براثر کرونا فوت کرده‌اند براساس شرع انجام شود،بیان کرد: در پی نامه نگاری با وزارت بهداشت نسبت به غسل دادن اموات کرونایی در شیراز از اسفندماه ۹۸ تاکنون اقدام شده است.

وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی و شرعی امواتی که براثر کرونا در شیراز جان خود را از دست داده‌اند بیش از پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های موجود در سطح کشور اجرا می‌شود.

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: ده‌ها نفر طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شیراز برای انجام غسل و کفن اموات کرونایی زیر نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  آموزش‌های لازم را دیده تا برای این کار از آنها استفاده شود.

آب غسل اموات کرونایی در شیراز به کجا می‌رود؟

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا آبی که جنازه اموات فوت کرده بر اثر کرونا با آن غسل داده می‌شود به شبکه فاضلاب یا آبهای زیرزمینی می‌پیوندد یا خیر؟ گفت: با هماهنگی که بین جامعه روحانیت،شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده قطره‌ای از آب غسل جنازه هایی که براثر کرونا فوت کرده‌اند در آن محل رها نمی‌شود.

وی توضیح داد: این آب‌ در منبع‌های مخصوص جمع‌آوری و براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با استفاده از گاز کلر ضدعفونی می‌شود.  

نهادن صورت اموات کرونایی بر خاک

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام واجبات و مستحبات کفن و دفن اموات کرونایی انجام می‌شود،گفت: قرارگیری صورت اموات بر روی خاک قبر از جمله مستحبات تدفین است که این موضوع در شیراز برای امواتی که براثر کرونا فوت کرده‌اند نیز رعایت و حتی روی صورت جنازه‌ها مهر نماز گذاشته می‌شود و این کارها تنها برای آرامش خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این مصیبت از دست داده‌اند انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی نامه‌نگاری با سایر شهرستان‌ها نیز آن‌ها باید طبق همین پروتکل اجساد را دفن کنند.

حجت الاسلام طاهری افزود: طبق پروتکل بهداشتی ورود آب‌های شست‌وشو دهنده این افراد که حاوی کلر و مواد ضدعفونی است به فاضلاب شهری مشکلی نخواهد داشت؛ اما بااین‌حال این آب‌ها به محل‌های تعبیه‌شده‌ای در خارج از مرکز شهر انتقال داده می‌شوند.

تولیت حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) درباره قبور این افراد گفت: قبر این افراد در بین سایر اموات است و بنا به درخواست خانواده‌های آن‌ها اگر به لحاظ بهداشتی مشکلی وجود نداشته باشد و نزدیک به سفره‌های آب زیرزمینی نباشد در بهشت احمدی یا دیگر قبرستان‌ها دفن می‌شوند.

از دیروز تا امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران  در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید ، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا تدفین جان باختگان کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا فوت کرده اند جان خود را از دست دست داده اند اموات کرونایی باختگان کرونا جامعه روحانیت شیوه نامه جان باختگان خانواده ها امور شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد

رونی یولیان تورو در جریان بازدید از غرفه استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان فارس ضمن اذعان براینکه کشور ایران دارای توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه صنعت، کشاورزی و تکنولوژی است، گفت: برای نخستین بار که در یک نمایشگاه بین المللی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس آشنا شدم و از این بابت خرسندم.

او با اشاره به بازدیدی که طی روز‌های گذشته از شهر شیراز داشته، افزود: شیراز و زیبایی‌های آن واقعاً یک شگفتی است و امیدوارم در سفر‌های آتی برای یک رویداد تجاری به نتیجه برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان