Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر (ع)، تاکید کرد که کل کمالات انسانی در سه سرفصل مورد اشاره در این حدیث یعنی خوب و عمیق فهمیدن دین، برنامه‌ریزی دقیق و صبور بودن خلاصه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به نظر من یکی از وظایف و رسالت‌های مجموعه انجمن اسلامی، تعمیق بخشیدن دین فهمی و آشنایی با دین بین دانش آموزان است؛ این باعث تغییر نگرش‌ها و ایجاد انگیزش‌ها به سمت کارهایی می‌شود که به آن ارتقای فهم می‌گوئیم.

او با تاکید بر اینکه تعیین هدف برای انجام فعالیت آموزشی مهم است، گفت: به نظر بنده، بستر آموزش و پرورش به اندازه‌ای که دانش‌آموز مسائل دینی را بفهمد، مطلب ارائه می‌دهد، ولی در مرحله نگرش، انگیزش و رفتار که مراحل بعدی فهم مطلب محسوب می‌شود، این عمق را در آموزش‌های رسمی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: انجمن‌های اسلامی می‌توانند برای عمق بخشیدن به فهم دینی و بالا بردن فهم نسبت به مسائل مرتبط با دین، کمک کننده باشند.

او با اشاره به این موضوع که کار تربیت دانش‌آموزان تنها بر عهده انجمن اسلامی نیست و مراکز دیگری هم وظیفه و مسئولیت دارند، لزوم هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین این مراکز را مهم توصیف و در خصوص اهمیت این موضوع تاکید کرد که امروز مشکل ما از نظر تربیتی در جامعه سنگین شده است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مباحث فرهنگی و تربیتی اولویتی درازمدت است، گفت که در این مسیر قسمتی از کار برعهده حوزه علمیه، قسمتی بر دوش بسیج، بخشی هم بر عهده مجموعه انجمن اسلامی است و نیاز به اتفاق نظر وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حتی در مدل سازی تربیتی، نیاز است که مدلی ارائه دهید تا همه دستگاه‌های متولی امر تربیت دانش آموزان با هم اشتراک نظر داشته باشند و از سردرگمی خارج شویم، چون امروز با این مشکل مواجه هستیم.

او با بیان اینکه انجمن اسلامی از این حیث کمک خوبی برای مجموعه آموزش و پرورش است، گفت: در بحث سند تحول خلاء مدل‌های تربیتی حس می‌شود، که اگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی به شکل ویژه در این موضوع کار کند و در دیگر بخش‌های آموزش و پرورش آن را بسط و گسترش دهد، عملکرد موفق خواهد بود.

امام جمعه شیراز، به بخش دوم حدیث و بحث برنامه‌ریزی اشاره و اضافه کرد: نمی‌توان بدون برنامه در انجام امور موفق بود، ولو اینکه برنامه در حین اجرا اصلاح شود، اما خط کلی برنامه باید مشخص باشد؛ اگر مدیر بدون برنامه باشد، بعد از مدتی هدف مشخص نخواهد بود و در حالی که تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم اما کار خروجی نخواهد داشت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خوب برنامه ریزی کردن مهم و بالاتر از آن داشتن اخلاص و توجه به توفیق الهی است، گفت: این یعنی برنامه ریزی لازم است اما کافی نیست؛ برای اینکه به حد کفایت برسیم نیاز به توکل و توفیق الهی داریم.

امام جمعه شیراز، صبر را سومین موضوع مهم مطرح شده در حدیث حضرت امام محمدباقر (ع) ذکر و اضافه کرد: کارهای این جهان با ترتیب انجام می‌شود و این کم صبری مشکلی‌ست که در جامعه وجود دارد؛ صبر به این معنا که حداقل زمان طبیعی برای تحقق یک هدف را لحاظ کنیم.

او با بیان اینکه در تولید مرکبات باید چند سال زحمت کشید تا ثمر را دید، گفت: متأسفانه خیلی‌ها توجه ندارند و در اندک زمانی به دنبال ثمر هستند؛ هیچ درختی نیست که امروز بکاریم و فردا ثمر بدهد.

آیت‌الله دژکام با تاکید برلزوم القای موضوع صبر داشتن به جامعه، گفت: نباید در مسائل تربیتی این انتظار را داشت که زود به نتیجه می‌رسیم؛ نتیجه کار تربیتی، یک نسل است و ۳۰ سال زمان می‌برد؛ آنچه ما انجام می‌دهیم و اگر خدا قبول کند و حسن تأثیر داشته باشد، ان‌شاءالله در نسل بعد خود را نشان می‌‎دهد.

وی با یادآوری اینکه باید نیاز به صبر را در کل کشور جا بیندازیم، گفت: ما از نظر تحولات اجتماعی اینقدر که دشمنان می‌گویند عقب نیستیم. انقلاب ۴۰ سال عمر دارد و واقعاً کار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شعار انقلاب ما تحول اجتماعی بوده و این زمان بر است، گفت: این موضوع هم از نظر علمی توجیه پذیر است هم از نظر دینی. این تصور باید در جامعه تعدیل شود دشمن با سیاه نمایی به دنبال اینست که صبر را از ما بگیرد و بگوید اهداف انقلاب تحقق ناپذیر است، اما ما باید تلاش و اثبات کنیم این تصور صحیح نیست.

کد خبر 4986604

منبع: مهر

کلیدواژه: لطف الله دژکام اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج عید سعید قربان مجلس شورای اسلامی بیرجند انجمن اسلامی دانش آموزان برنامه ریزی الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است

 مهرداد جهان‌دیده در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر در سال جهش تولید با مشارکت مردم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت روز نهم اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها، یازدهم اردیبهشت روز ملی کار و کارگر و فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اسوه اخلاق و دیانت را تبریک بیان کرد: شهید مطهری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده بزرگ تعلیم‌وتربیت منشأ خیروبرکت بود یادش را گرامی می‌داریم.
 
 وی به اهمیت و جایگاه تعلیم‌وتربیت پرداخت و افزود: در جامعه اساسی‌ترین و دشوارترین کار تعلیم‌وتربیت است و کسی که این رسالت خطیر و سنگین را به دوش می‌کشد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: روایات و آیات قرآنی اشاره به این رسالت مهم دارد و وظیفه عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت را سنگین‌تر می‌کند.
 
 فرماندار ویژه ایرانشهر اظهار کرد: انتظار است آموزش‌وپرورش شهرستان در همین ابتدای سال جدید برنامه راهبردی در حوزه تعلیم‌وتربیت طراحی کند و بر اساس برنامه‌ها گام بردارد.
 
 وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها علاوه بر بخش‌نامه کشوری و استانی باید حسب شرایط و مناسب بوم منطقه برنامه‌ریزی شود.
 
 جهان‌دیده در این نشست به مواردی همچون استفاده از روش‌های نوین تدریس جهت یادگیری دانش‌آموزان، توانمندسازی دانش‌آموزان با شکل‌گیری تعاونی‌های دانش‌آموزی، پرداختن به اوقاف فراغت دانش‌آموزان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین گفتمان‌سازی در بین دانش‌آموزان، مربیان و اساتید باتوجه‌به شعار از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید کرد.
 
 در ادامه حسین بامری، رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته معلم بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در آستانه فرارسیدن هفته معلم قرار داریم مراسماتی درشان مقام شامخ معلم برگزار شود و از زحمات عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت تجلیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند