Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه تمرین دفاع از جزایر خلیج‌فارس و مقابله با برهم زنندگان امنیت را از اهداف برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ اظهار داشت: بر مبنای راهبرد و طرح‌هایی که در برگزاری رزمایش‌های سالیانه سپاه وجود دارد، امسال نیز چهاردهمین رزمایش سپاه با عنوان رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این رزمایش بر مبنای بازی جنگ و راهبرد‌هایی که در خلیج‌فارس و منطقه جنوب داریم شکل گرفته و در آن چگونگی ایجاد امنیت در خلیج فارس و برخورد با برهم زنندگان امنیت تمرین می‌شود.

تنگسیری با اشاره به سناریو‌ها و اقدامات صورت گرفته یگان‌های نیروی دریایی در این رزمایش خاطرنشان کرد: در این رزمایش طراحی و اجرای آتش‌های انبوه راکتی بر روی اهداف مورد نظر، نبرد بالگرد بومی و هواپیما‌های دوزیست نیروی دریایی با موشک‌های هدایت شونده، انجام عملیات مین‌ریزی دریایی آفندی و پدافندی برای قطع خطوط مواصلاتی دشمن، دفاع ساحلی و انهدام شناوری‌های آبی خاکی و پشتیبانی دشمن در بازی جنگ، با موفقیت به انجام رسید.

وی در ادامه از اجرای آتش موشک‌های ساحل به دریا و شناوری با دقت بالا برای انهدام ناو‌های رزمی - پشتیبانی دشمن در این رزمایش خبر داد و افزود: تمرین حمله هواپیما‌های بدون سرنشین نیروی دریایی سپاه به سامانه فرماندهی و کنترل ناو هواپیمابر، تمرین تصرف شناور‌های متخاصم، رزم‌ناو‌ها و ناو هواپیمابر با هلی برن تکاوران یگان واکنش سریع نیروی دریایی سپاه، استفاده از موشک‌های ساحل به دریا و سطح به سطح ارتقا یافته نیروی دریایی سپاه و نیز به‌کارگیری بسیج دریایی در چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) برای تامین امنیت پایدار خلیج‌فارس به بهترین شکل به انجام رسید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تمرین دفاع از جزایر خلیج فارس و حاکمیت و منافعی که در این منطقه راهبردی وجود دارد را از جمله اهداف برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ توصیف و تصریح کرد: بیگانگان هزار مایل طی می‌کنند و رزمایش بر مبنای تهدید و علیه قایق‌های تندرو انجام می‌دهند، اما خلیج‌فارس خانه ما است و این رزمایش پس از انجام ۱۳ رزمایش در منطقه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) هشدار به کسانی است که بخواهند خللی در امنیت ما ایجاد کنند

تنگسیری، پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه را دوستی و همگرایی برای کشور‌های مسلمان منطقه توصیف و اظهار کرد: رزمایش ما تهدیدی برای کشور‌های دوست و همسایه نیست بلکه هشدار به کسانی است که بخواهند خللی در امنیت ما ایجاد کنند و ما به عنوان سربازان ملت عزیز و مدافع منافع آنان اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را نه تنها در خلیج‌فارس بلکه هیچ نقطه‌ای از جغرافیای ایران اسلامی نخواهیم داد. برچسب ها: تنگسیری ، رزمایش پیامبر اعظم 14 ، سپاه ، خلیچ فارس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تنگسیری رزمایش پیامبر اعظم 14 سپاه خلیچ فارس رزمایش پیامبر اعظم نیروی دریایی سپاه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند

معصومه قاسمی قائم مقام رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و فعال فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس، گفت: رسانه‌ها باید در پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس و تمدن این منطقه بزرگ که همواره مورد طمع قدرت‌های بین‌المللی بوده است به وحدت رویه برسند.

وی افزود: کشور کوچکی که بر روی نام خلیج‌فارس و جزایر آن ادعا دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به نوعی هم صدایی بین‌المللی ایجاد کند که اگر کنش رسانه‌ای ما هوشمندانه شود جلوی نقشه‌های آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد ما نیز برای موضوعات هویتی‌مان کار ویژه تعریف کنیم و رسانه‌هایمان را برای این مهم تقویت کنیم.

نایب رئیس خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: متأسفانه عمده کنش‌گری ما بر روی نام خلیج‌فارس منحصر در همین دهه نخست اردیبهشت ماه است در حالی که رقیب ما شبانه روز برای تعدی به خلیج‌فارس تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: ما هر سال ۳۶۵ روز فرصت داریم تا تمدن خلیج‌فارس را به مردم کشورمان و کشورهای دیگر معرفی کنیم؛ ظرفیت رسانه ملی و شبکه‌های استانی در این حوزه باید بالفعل شوند و امروز ما باید حداقل ۳۱ جشن خلیج‌فارس شناسی در ۳۱ مرکز استان می‌داشتیم اما متأسفانه این موضوع منحصر به کارهای نمادین در روز ملی خلیج‌فارس و در بین جمعی محدود شده است.

قاسمی اظهار داشت: پاسداشت خلیج‌فارس باید از جنبه مجازی و رسانه‌ای خارج شده و ملموس شود؛ توجه به تمدن خلیج‌فارس، احیا و حفظ ارزش‌های این تمدن و حفظ اکوسیستم تمدن خلیج‌فارس نیز باید به جد دنبال شود.

وی خاطرنشان‌کرد: لباس بومی مردمان خلیج‌فارس آثاری زنده در میراث فرهنگی این منطقه است اما متأسفانه شاهدیم که برخی کشورهای عربی به مالکیت این لباس فاخر دست درازی کرده و سعی در سرقت فرهنگی آن دارند.

سخنگوی خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: دست درازی به آثار هویتی منطقه خلیج‌فارس با رپرتاژ های سنگین در رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود تا برای مردم دنیا انگاره‌سازی‌های غلط شود.

قاسمی تاکید کرد: اگر ما در پاسداشت ارزش‌هایمان و داشته‌هایمان کوتاهی کنیم ارزش‌هایمان به یغما خواهد رفت و روزگاری خواهد رسید که باید تماشاچی باشیم که کشوری غریبه با تمدنمان برای خود ارزش افزوده خلق می‌کند.

کد خبر 6091055

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست