Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ریاضی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال ۹۳، حریم و محدوده توس، توسط استاندار وقت تعیین، تصویب و ابلاغ شده که از آن تاریخ این محدوده به شهرداری مشهد واگذار شده و شهرداری موظف به ارائه خدمات شهری و نظارت بر ساخت و ساز‌ها در این محدوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: از آن تاریخ، باید پیگیری می‌شد تا طرح و نقشه لازم تصویب و ابلاغ شده و ملاک عمل باشد که خوشبختانه بعد از حدود ۶ سال معطلی، این طرح راهبردی، به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید که حال منتظر ابلاغ این طرح هستیم.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: این اتفاق بزرگ، چند دستاورد در محدوده توس دارد که از آن جمله می‌توان به خروج ساکنان توس از بلاتکلیفی اشاره کرد، حالا دیگر اهالی توس می‌دانند که با املاک خود چه می‌توانند کنند و مبنای ساخت و ساز‌های آنها، چه باید باشد.

ریاضی بیان کرد: در گام بعدی، سرمایه‌گذاران قرار دارند که می‌دانند پروژه‌ها را به چه چشم انداز، چه مبلغ و چه هدفی به اجرا بگذارند، عملا با تصویب این طرح، امکان ورود سرمایه گذاران به توس فراهم شده است.

او تصریح کرد: توس یک کانون گردشگری و ثروتی عظیم در این حوزه بوده که سال‌ها زیر خاک پنهان مانده بود حال، اقدامات صورت گرفته از جمله تصویب طرح راهبردی و اجرای طرح جلوخان، می‌تواند این گرد و غبار فراموشی از چهره توس، بزداید و موضوع ثبت جهانی را نیز بعد از این پررنگ‌تر می‌توان دنبال کرد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: براساس طرح راهبردی مصوب، زمین‌های کشاورزی توس، اجازه تفکیک پیدا نخواهند کرد، همچنین جمعیت توس نیز پیش بینی شده که از ۴۲ هزار نفر فعلی به بیش از ۶۲ هزار نفر افزایش نیابد تا در تامین منابع آب، برق و انرژی مشکلی ایجاد نشود.

ریاضی اظهار کرد: اگر در طرح تفصیلی، ساخت و ساز‌های فعلی تثبیت شود، برخورد قانونی صورت نخواهد گرفت در غیر این صورت، ساخت و ساز‌های صورت گرفته در توس که بر خلاف طرح باشد، باید روال قانونی شهرسازی را طی نمایند و حتی برخی از آن‌ها باید قلع شود.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرامگاه فردوسی ثبت جهانی میراث فرهنگی و گردشگری سرمایه گذاران ساخت و ساز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان