Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشار اسد امروز (چهارشنبه) از فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین به سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراه استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه امروز از الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراه استقبال کرد و به بررسی رویدادهای کشورش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاورنتیف پیام تبریک پوتین را به دلیل موفقیت انتخابات پارلمانی سوریه که اخیرا برگزار شد تقدیم اسد و ملت سوریه کرد و گفت، این انتخابات تاکیدی بر حمایت ملت سوریه از رویکرد دولت در تحقق ثبات و بهبود وضعیت معیشتی است.

براساس بیانیه ریاست‌جمهوری سوریه، در این دیدار ضمن بررسی تحولات سوریه آمده است: برخی کشورها به سیاست‌های خصمانه به خصوص در دو زمینه سیاسی و اقتصادی در قبال ملت سوریه و مداخله مستمر در امور آن به عنوان عامل اصلی در ادامه حضور تشکیلات تروریستی در برخی مناطق سوریه ادامه می‌دهند. این مساله منجر به نابودی ثبات و به خطر افتادن جان سوری‌ها و معیشت آنها به طور خاص و ثبات منطقه به طور کل می‌شود.

در این دیدار مقدمات جاری برای برگزاری نشست کمیته بررسی قانون اساسی سوریه در ماه آینده در ژنو و لزوم تلاش مختلف گروه‌های بین‌المللی به منظور فراهم سازی فضاهای مناسب برای انجام فعالیت کمیته طبق اصولی که شکل گرفته یعنی تحت رهبری و مالکیت سوریه بدون هیچ فشاری بر تاثیرگذاری بر عملکرد آن بررسی شد.

دو طرف همچنین تصمیم خود را برای ادامه و افزایش تلاش مشترک و پیگیری روابط دو جانبه و تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی اعلام کردند که از سیاست‌های برخی کشورهای غربی علیه سوریه و پیامدهای تحریم‌های ظالمانه بر ملت سوریه نشات می‌گیرد. آنها همچنین گفتند مصمم هستند به کاهش پیامدهای تحریم‌ها علیه ملت سوریه به خصوص زمینه مقابله با کرونا کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار اسد روسيه ملت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد