Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که آنکارا آماده است تا نگرانی‌های آمریکا را در مورد ناسازگاری جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ آمریکایی و سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی برطرف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد ناسازگاری اس-۴۰۰ و اف-۳۵ گفت‌وگو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گزارش دولت آمریکا درباره این جنگنده‌ها نیز نشان داد که دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث برخی ریسک‌ها در قطعات مهم برنامه تولید آن٬ تقویم تولیدی و هزینه‌های آن می‌شود. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-۳۵ بلکه شریک تولید آن نیز است. امنیت این جنگنده‌ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده آمریکا مهم است. ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد سازگاری اس-۴۰۰ و اف-۳۵ گفت‌وگو کنیم.

در عین حال، وزارت دفاع آمریکا در ۲۰ ژوئیه اعلام کرد که نیروی هوایی کشور تصمیم گرفته است که از شرکت لاکهید مارتین هشت فروند جنگندۀ نسل پنجم اف-۳۵ را با مبلغ ۸۶۲ میلیون دلار خریداری کند. اف-۳۵‌های تولید شده برای آنکارا به عنوان بخشی از تغییر قرارداد قبلی منعقد شده با یک شرکت آمریکایی است.

طبق این توافق نیروی هوایی ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ اضافی را از این شرکت خریداری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلوصی آکار سامانه پدافندی اس ۳۰۰ نگرانی های آمریکا اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا