Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@04:34:29 GMT

وزیر کشور: شرایط عزاداری محرم ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۸۱۲۹

صراط:

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر چهارشنبه در حاشیه بیست و هشتمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کلی کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و شهردار تهران، معاونین وزارت بهداشت و معاونین و نمایندگان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو کمیته برگزار شد، با اشاره به اینکه در این جلسه کمیته، دستورکارهای متنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: اولین دستورکار، بررسی نحوه برگزاری مراسم ماه محرم بود که این موضوع در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصویب شده و مقرر بود کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی براساس نظرات بخش های مختلف اجرایی و همچنین بهداشتی و درمانی دستورالعملی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور وی افزود: این دستورالعمل تهیه شده است که در جلسه امروز مطرح شد. برخی دوستان نظراتی داشتند که مقرر شد این نظرات ظرف دو روز آینده اعمال شود تا پس از آن، دستورالعمل موردنظر را ابلاغ کنیم.

وزیر کشور در ادامه از همه مردم ایران، مبلغین، مداحان، هیات‌ها، خطبا، هیات امنای مساجد، حسینیه ها و مساجد خواست تا با رعایت دستورالعملها در ماه محرم، جلوه ای از نظم، انضباط، تعهد، مسئولیت پذیری و اعتقادات و باورها را به نمایش بگذارند.

رحمانی فضلی همچنین در این زمینه خاطرنشان کرد: رعایت این دستورالعمل ها قطعی بوده و ضمانت های اجرایی لازم پیش بینی شده است اما ما همواره بالاترین ضمانت های اجرایی را مردم عزیز می دانیم؛ چرا که تمامی کارهایی که صورت می‌گیرد و دستورالعمل‌ها برای صیانت و حفاظت از جان مردم است و بنابراین تقاضا و تمنا داریم که همه دست‌اندرکاران این موضوع باید با وزارت بهداشت و درمان نهایت همکاری را داشته باشند و این دستورالعمل‌ها به درستی رعایت شود.

وزیر کشور با اشاره به نزدیک شدن به شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: وزارت آموزش و پرورش در جلسه امروز طرحی را ارائه کردند که سه سناریو را برای شرایط سفید که شرایط عادی تلقی می شود، زرد و قرمز طراحی کرده‌اند که در این جلسه مقرر شد، وزارت آموزش و پرورش مبنای کار را بر بدترین سناریو قرار دهد. با این حال در مناطقی که وضعیت سفید یا زرد دارند بر مبنای متناسب عمل خواهد شد.

وی در همین راستا اضافه کرد: مقرر شد بسترها و زیرساخت‌های ارتباطاتی و الکترونیکی برای استفاده از فضای مجازی تقویت شود.

رحمانی فضلی افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کمبود تبلت و موبایل هوشمند برای دانش آموزان در بخش هایی از کشور و یا برای افرادی است که توان و وسع مالی ندارند، که مقرر شد اقداماتی در این زمینه صورت گیرد. همچنین برای تامین ماسک نیز مقرر شد اقداماتی صورت گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که وزارت آموزش و پرورش با قوت و با درنظر گرفتن همه ظرفیتها و تجربه ای که در این چند ماه داشتند، و همچنین بهره گیری از تجربه جهانی به خوبی عمل کنند تا در حوزه آموزش و پرورش دچار ضعف نشویم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بررسی شیوع بیماری در شهر تهران، یکی از موضوعات مهم مورد بحث جلسه امروز بود، گفت: گزارش هایی از سوی ستاد مقابله با کرونای تهران و وزارت بهداشت و درمان ارائه شد که براین اساس روند بیماری را کماکان در شهر تهران نگران کننده می‌دانند.

وی با اشاره به این که تهران مرکز همه امور و فعالیت‌ها، کالاها و خدمات است، تاکید کرد: بر همین اساس اهمیت و ارزش تهران از منظر تاثیرگذاری‌ در تسری و شیوع بیماری بسیار بالاست.

وزیر کشور اشاره کرد: برنامه هایی در همین راستا درجلسه امروز مطرح شد که درصورت تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرا خواهد شد و باید شرایط را در تهران تاحدودی سختگیرانه تر کنیم و خواهش داریم مردم نیز مراعات لازم را انجام دهند.

وی همچنین تصریح کرد: الحمدلله براساس گزارش‌های ارائه شده، در حوزه رعایت شرایط بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی آمارها در کشور بسیار بهبود یافته است اما کماکان نیز باید از کمترین احتمال بی توجهی جلوگیری کنیم.

وزیر کشور در پایان گفت: طرحی نیز از سوی بسیج درخصوص مدیریت هوشمند در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی ارائه شده بود که با توجه به کمبود وقت مقرر شد در جلسه بعدی کمیته مطرح و بررسی شود تا بتوانیم هوشمندانه تر و با استفاده از وسایل و روشهای دقیق تر شرایط را کنترل کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزاری مراسم ماه محرم صراط آموزش و پرورش رحمانی فضلی جلسه امروز وزیر کشور مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد