Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:13:31 GMT

آتش بمو، آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۸۲۶۴

آتش بمو، آرام گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: آتش سوزی در مراتع پارک ملی بمو که ظهر امروز آغاز شده بود با سرعت عمل نیرو‌های امدادی در کمتر از سه ساعت مهار شد.

ظهرابی افزود: وزش شدید باد و غنای مراتع در پارک، سختی اطفای حریق را دو چندان کرد، اما تلاش نیرو‌های امدادی، مردمی ومحیط زیست و سرعت عمل در اطفای حریق باعث کاهش خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، دلیل آتش سوزی را عامل انسانی دانست و گفت: شناسایی عامل ایجاد حریق در دست بررسی است.

پارک ملی بمو که نامش را از کوه بمو گرفته، با وسعت ۴۸ هزار هکتار در جاده شیراز - مرودشت و در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. این پارک حفاظت شده، ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و سه گونه دوزیست را در خود جای داده است.

پارک ملی بمو، همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است.

این پارک که حدود ۴۰ سال است تحت حفاظت محیط زیست این استان است در چند سال گذشته شاهد آتش‌ سوزی‌های متعدد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مهار آتش بمو نیروهای امدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران