Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته‌ی "سفیران عشق" انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران با هدف حمایت و تشکیل زندگی پایدار جوانان استان تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محمد گل محمدی دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران در گفت و گو با برنا، از تشکیل کمیته‌ی سفیران عشق با هدف تلاش در جهت حمایت و تشکیل زندگی موفق و پایدار جوانان استان تهران خبر داد و در این خصوص گفت: انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران بنا به رسالت خود که در حوزه سلامت اجتماعی و روانی جوانان فعالیت دارد، با همت جمعی از جوانان فرهیخته و دغدغه‌مند، کمیته‌ ای تحت عنوان سفیران عشق را تشکیل داد تا در راستای ازدواج موفق جوانان با یاری خداوند متعال و ائمه معصومین، خیرین فعال در زمینه ازدواج و به خصوص جوانان فعالیت نماید و مطابق چهارچوبی که اساسنامه انجمن تعیین کرده است، یاریگر نسل جوان جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم در امر ازدواج، انتخاب عاقلانه همسر و زندگی عاشقانه زوجین است که منجر به تشکیل زندگی موفق و پایدار می شود اما باتوجه به تغییر سبک زندگی نوین جامعه و مولفه های گوناگون من جمله اقتصاد ناپایدار کشور، جوانان تمایلی به ازدواج رسمی نداشته و مسیر جدیدی را که عمدتا نادرست است انتخاب می نمایند که در نهایت به دلیل عدم آگاهی لازم از مسیر پیش روی و تجربه کافی، به خود و بنیان خانواده آسیب رسانده و گرفتار مشکلاتی می شوند که گاها تا پایان عمر گریبان گیر آنان است.

گل محمدی ادامه داد: در این میان اهمیت گفت و گوی بین نسلی، تعامل با خانواده، اجرای صحیح وظایف توسط مسئولین مربوطه و به خصوص متخصصین حوزه سلامت اجتماعی و روانی پر رنگ‌ تر از همیشه می شود چرا که وقتی جوان جامعه به راحتی بتواند با نسل گذشته خود ارتباط برقرار کند و از تجربه آنان استفاده نماید و از طرفی بتواند از تخصص روان شناسان بهره گیرد، بی شک با آگاهی بیشتر و علم بر انتخابی که دارد، مسیر خود را در پیش می گیرد و موفق می شود.

وی اضافه کرد،  یکی دیگر از مباحث بسیار مهم در تشکیل زندگی موفق و پایدار جوانان، حمایت همه جانبه‌ی مسئولین مربوطه از امر ازدواج جوانان است که متاسفانه در این عرصه شاهد کم کاری های بسیاری از سوی مسئولین هستیم، به طور مثال قانون تسهیل ازدواج جوانان بیش از پانزده سال است که در مجلس تصویب شده است اما از آن فقط یک نام است و بس! در حالی که اگر قانون تسهیل ازدواج جوانان به خوبی اجرا و از سوی مجلس به درستی نظارت شود، شاهد بهبود شرایط ازدواج جوانان خواهیم بود.

دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران ادامه داد، شاهد بی میلی جوانان به امر ازدواج هستیم البته ناگفته نماند که طبق اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تعداد ثبت آمار ازدواج در چهار ماه ابتدای سال جاری، دویست هزار ازدواج بوده است، این در حالی است که این آمار در چهار ماه نخست سال گذشته صد و شصت و هفت هزار ازدواج بوده است اما نکته مهمی که از نظر ما وجود دارد، کیفیت تشکیل زندگی و از آن مهم تر پایداری آن است، به همین جهت ما در نظر داریم با تشکیل کمیته سفیران عشق بیشتر بر روی کیفیت زندگی زوجین تلاش کنیم و آن را ارتقا دهیم.

گل محمدی در ادامه سخنان خود مبلغ تسهیلات ازدواج را اندک خواند و گفت: علیرغم افزایش وام ازدواج به مبلغ پنجاه میلیون تومان برای هر نفر توسط دولت تدبیر و امید، این مبلغ کفاف تشکیل زندگی متوسط را در استان تهران نمی دهد لذا درخواست ما این است که باتوجه به شرایط موجود اقتصادی کشور این افزایش از سوی دولت صورت گیرد و امیدوارم دولت شرایطی را به لحاظ اقتصادی مهیا نماید که جوانان بدون نیاز به دریافت وام بتوانند یک زندگی پویا و پایدار را تشکیل دهند، البته گفتنی است جوانان می تواند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید و دریافت وام اشتغال زایی به مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان، از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند و کار کوچک اقتصادی را در ابتدای زندگی مشترک برای خود ایجاد کنند تا این گونه به لطف خدا، همت خودشان و یاری همسرانشان یک زندگی خوب و با کیفیت را ساخته و در جهت حفظ آن تلاش کنند.

وی ضمن استقبال از طرح معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اجرای وام تجمیعی گفت: طرح خوبی که جناب آقای تندگویان معاون محترم امور جوانان وزارت خانه طراحی و بیان داشته اند، طرح بسیار عالی برای رفع مشکلات جوانان است، در این طرح پیش بینی شده است وام هایی که به طور پراکنده برای مسکن، اشتغال، ازدواج و... به جوانان داده می شود تجمیع شده و به یک باره به مبلغ یک میلیارد تومان با باز پرداخت حدودا چهل ساله و سود چهار درصد به جوانان داده شود تا جوان در همان ابتدای زندگی درگیر نیازهای اولیه خود نباشد و به رشد و شکوفایی زندگی مشترک نیز بتواند بپردازد، البته این طرح اولیه است و نیازمند آن است که در مجلس عنوان و تصویب شود تا دولت های بعدی آن را اجرا نمایند، هر چند جوانان به همان اجرای صحیح و دقیق قانون تسهیل ازدواج رضایت دارند و امیدواریم دولت و مجلس با تلاش و همکاری با یکدیگر، یاریگر نسل پویا و خوش آتیه جوان جامعه باشند تا هرچه سریع تر شاهد افزایش ازدواج هایی با کیفیت مطلوب و پایدار باشیم.

وی در خصوص تغییر سبک تشکیل زندگی مشترک به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: متاسفانه با ورود ویروس کرونا به جهان، سبک زندگی ها بسیار تغییر کرده است و ما باید خودمان را برای سبک زندگی جدید آماده کنیم. با ورود ویروس کرونا و صدور محدودیت ها و دستور عمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا فعلا بعید می دانم مراسم ها را به سبک سابق بتوان اجرا کرد، البته این امر حسنی هم دارد، جوانان می توانند هزینه های مازادی که در مراسم ها صرف می کردند را باتوجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه، صرف موارد مهم تری نمایند که نیاز اصلی زندگی مشترکشان است تا در ابتدای زندگی، شرایط بهتری را تجربه کنند، هرچند بنده هم معتقد هستم باید مراسم ازدواج را ولو ساده نیز برگزار کرد زیرا علم روان شناسی ثابت کرده است زوج هایی که مراسم ازدواج را برگزار می کنند به نسبت آنانی که مراسم را برگزار نمی کنند از مشکلات عاطفی کم تری رنج می برند اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد تغییر سبک زندگی به دلیل شیوع ویروس کرونا است، به همین خاطر توصیه می کنیم یک مراسم بسیار  ساده برگزار شود تا زوجین در کمال آرامش زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران ابراز کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته‌ی سفیران عشق ضمن ارائه مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و حتی پس از ازدواج، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز زوجین توسط خیرین حوزه ازدواج، برگزاری کارگاه های مختلف مورد نیاز زوجین و توانمندسازی آنان و خانواده های ایشان، پیگیری قوانین مرتبط با ازدواج جوانان از وزارت خانه های مربوطه، ارائه راهکارهای نوین جهت تشکیل زندگی، ترویج فرهنگ زندگی اصیل ایرانی به همراه توصیه های دین مبین اسلام است که به طور خیلی ساده تشکیل اما از کیفیت مطلوب و پایداری برخوردار است لذا امیدواریم بتوانیم در امر فوق موفق و شاهد افزایش ازدواج با کیفیت میان جوانان باشیم.

گل محمدی در پایان ضمن تشکر از همه افرادی که در امر ازدواج در حال تلاش هستند و بخشی از زندگی خود را وقف کار نیک و پسندیده می کنند، گفت: من از همه عزیزانی که دغدغه‌‌مند و فعال حوزه ازدواج جوانان هستند خواهشمندم ما را در این کمیته یاری نمایند تا با اتحادی که شکل می گیرد بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم. همچین باید عرص کنم که جوانان استان تهران می توانند با به عضویت درآمدن در کمیته سفیران عشق انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران از خدمات انجمن با تعرفه بسیار اندک به نسبت مراکز مشابه، استفاده نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران جوانان محمد گل محمدی زندگی پایدار ازدواج جوانان پایدار جوانان تشکیل زندگی زندگی مشترک ویروس کرونا امر ازدواج سفیران عشق سبک زندگی گل محمدی کمیته ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

ایسنا/فارس معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، فراهم کردن زمینه برای تحصیل و ازدواج را از مهم‌ترین اهداف این کمیته عنوان کرد.

حبیب الله آسوده امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس ابتدا با بیان اینکه پایه نظام اسلامی، مردم و هدف آن در وهله اول تربیت است، گفت: در مکتب اسلامی، تعالی معنوی انسان‌ها مدنظر است، در حالی که در سایر مکاتب، سود دنیوی در اولویت قرار دارد و به همین دلیل است که بر خلاف سایر انقلاب‌ها که رهبرانش پس از پیروزی صرفا به دنبال حفظ جایگاه خود و برقراری امنیت هستند، امام راحل ما پس از گذشت تنها ۲۰ روز از پیروزی انقلاب، حکم تاسیس کمیته امداد را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است، برگزاری آیین نکوداشت خیرین را در راستای دستیابی به دو هدف اساسی عنوان کرد و گفت: هدف اول، عمل به حکم قرآن کریم است که خداوند در آن بر ضرورت تجلیل و تکریم خیرین تاکید دارد و هدف دوم این است که تلاش کنیم همه مردم را به مشارکت در امور خیر، ترغیب کنیم.

آسوده با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، گفت: مردم، گروه‌های مرجع، خیرین و مسئولین، همگی باید بدانند که بدون هم‌گرایی، توسعه به خوبی شکل نمی‌گیرد و سیاست ما در این نشست این است که دست به دست هم دهیم و عهد کنیم که چند معضل اساسی را در استان فارس به حداقل رسانده یا حتی ریشه‌کن کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین موضوعات و معضلاتی که باید در راستای رفع آن کوشش کرد را فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمامی کودکان عنوان کرد و گفت: فارغ از اینکه کدام وزارتخانه و نهاد در این موضوع وظیفه دارد، همه ما مسئول هستیم و نباید بگذاریم در شهر، محله و روستایمان حتی یک کودک از تحصیل باز بماند و اگر این زمینه برای کودکی فراهم نشد، مسئولیت اینکه او به هر راه کجی کشیده شود، بر گردن ماست.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم را فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: فرزندآوری تنها یکی از اهداف ازدواج است و ایجاد نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی را هم باید در اهمیت این موضوع، مد نظر قرار دهیم. دولت هم گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است اما به تنهایی نمی‌تواند. مردم سخاوتمند باید پای کار بیایند تا زمینه ازدواج آسان را در تمام استان فارس فراهم کنیم.

آسوده، سومین مساله مهم را بحث مسکن عنوان کرد و گفت: دولت در جلسه شورای عالی مسکن زمینه احداث ۳۳ هزار واحد مسکن را فراهم کرده است اما لازم است که مردم هم پای این کار بیایند که فراهم کردن مسکن به نیازمندان شوکت و عزت می‌دهد و چنین کار بزرگی، اجر بی نظیر دنیوی و اخروی در پی دارد.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام راحل، سلامت و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات مهم دیگری عنوان کرد که با مشارکت مردمی در کنار تلاش‌های دولت می‌توان در راستای آنها گام ‌های مهم و بزرگی برداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست