Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@11:37:11 GMT

علائم عصب سیاتیک ملتهب

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۸۷۹۵

علائم عصب سیاتیک ملتهب

عصب سیاتیک ملتهب که به نام  سیاتیکا  نیز شناخته می شود، به طور معمول درد شدیدی در ناحیه کمر ایجاد می کند که می تواند به باسن و پا نیز گسترش یابد. درمان های خانگی و همچنین درمان پزشکی می توانند به تسکین این ناراحتی کمک کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، از آنجایی که درد ناشی از عصب سیاتیک ملتهب می تواند بسیار شدید باشد، افراد بسیاری درمان های طبیعی را برای تسکین درد مد نظر قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم سیاتیکا  

سیاتیکا می تواند موجب درد، التهاب و به طور همزمان بی حسی، گزگز و ضعف در پا شود. این شرایط به طور معمول تنها یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد.

درد سیاتیک در ناحیه کمر آغاز شده و می تواند به سمت پایین حرکت کرده و از باسن عبور کند. سپس درد می تواند به حرکت خود ادامه داده و به پشت پا گسترش یابد و حتی تا کف پا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. احساس ناراحتی می تواند در پشت ران و ساق پا افزایش یابد.

شدت  درد سیاتیک  می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در برخی موارد درد می تواند خفیف باشد در شرایطی که دیگران دردی بسیار شدید را تجربه می کنند. همچنین، برخی افراد احساس سوزش یا حتی شرایطی مانند دریافت شوک الکتریکی را تجربه می کنند.

درمان های طبیعی برای عصب سیاتیک ملتهب زردچوبه

کورکومین ، ماده فعال اصلی موجود در زردچوبه، به واسطه خواص ضد التهاب، ضد درد و آنتی اکسیدانی خود فواید سلامت مختلفی را نشان داده است. بر همین اساس، این ادویه یک درمان طبیعی عالی برای انواع مختلفی از مشکلات سلامت است که موجب درد و تورم می شوند.

زردچوبه به صورت مکمل در دسترس است و همچنین شما می توانید آن را به صورت تازه مصرف کرده یا پودر آن را به غذاهای خود اضافه کنید.

افزون بر این، زردچوبه به عملکرد درست کبد کمک می کند که می تواند به بهبود دیگر جنبه های سلامت انسان کمک کند.

روغن کانابیس

روغن کانابیس که از شاهدانه تولید می شود، توانایی خود در تسکین درد را نشان داده است. کانابیدیول، ترکیبی که به آرامش اعصاب و بهبود خواب کمک می کند، عامل کلیدی در این زمینه است.

روغن کانابیس درمانی موثر است، اما برخی موارد منع مصرف آن، به عنوان مثال، در موارد آریتمی قلبی، وجود دارند. از این رو، استفاده از روغن کانابیس باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد، به ویژه اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید.

گینکو بیلوبا

برگ های درخت  گینکو بیلوبا یا کهن‌دار  به شکل مکمل برای بهبود گردش خون در مغز و اندام های انتهایی بدن مانند دست ها وپاها به فروش می رسد. از این رو، کارشناسان این محصول را برای بهبود حافظه و همچنین تسکین انواع مختلف درد و ناراحتی توصیه می کنند.

برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره این گیاه می تواند به بازسازی عصب سیاتیک کمک کند. از این رو، شما می توانید زیر نظر پزشک از آن به عنوان یک روش درمان استفاده کنید. با این وجود، مصرف گینکو بیلوبا نباید در بلند مدت صورت بگیرد.

زعفران

زعفران از توانایی طبیعی تسکین درد و کاهش تورم برخوردار است. افزون بر این، زعفران یک آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات مختلف نشان داده اند که زعفران می تواند درمان خوبی برای تسکین دردهایی باشد که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند.

بنابر پزشکی سنتی هندی، زعفران باید در مقادیر کم و در ترکیب با شیر استفاده شود. با این وجود، امروزه عصاره زعفران و مکمل های آن نیز در دسترس هستند که امکان مصرف دوزهای دقیق‌تر را فراهم می کنند.

پربیننده ترین ۸خوراکی که باید قبل از خواب بخورید به جای نمک از این سبزی استفاده کنید! وضعیت کرونا در اکثر استان‌ها قرمز است چرا صورتم چین و چروک دارد؟ شاید پادتن نتواند، اما واکسن حریف کووید-۱۹ خواهد بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خواب درمان تسکین درد سیاتیک عصب کمر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تسکین درد نشان داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت