Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:27:13 GMT

ویروس کرونا بین 40 تا 70 سال قدمت دارد!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۱۰۳

ویروس کرونا بین 40 تا 70 سال قدمت دارد!

در پژوهشی جدید محققان سیر تکامل ویروس کرونای جدید را بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند این ویروس احتمالا ۷۰ تا ۴۰ سال قبل در خفاش‌ها وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تحقیقی جدید نشان می دهد ویروس کرونای جدید که عامل شیوع پاندمیک کووید۱۹ در سراسر جهان است، احتمالا نخستین بار در سال ۱۹۴۸ میلادی در خفاش ها تکامل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یافته بخشی از یک پروژه تحقیقاتی درباره ریشه های ویروس SARS-CoV-۲ است که عامل ایجاد بیماری کووید۱۹ به شمار می رود.

گروهی از محققان بین المللی به رهبری پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این تحقیق پاتوژن عامل شیوع کووید۱۹ را با نزدیکترین ویروس های هم خانواده خود در خفاش ها مقایسه کردند.

این درحالی است که پژوهش های پیشین نشان داده بود خفاش های نعل اسبی مخزنی از ویروس های کرونا دارند و احتمالا منبع ویروس SARS-CoV-۲ هستند.

محققان با ردیابی سیر تکامل ویروس در گذر زمان متوجه شدند سه بخش از اطلاعات ژنتیک آن از زمان ترکیب مجدد (رکمبیناسیون) بدون هیچ تغییری باقی مانده است. تحلیل این بخش ها نشان داد ویروس SARS-CoV-۲ و نزدیکترین همخانواده های آن در خفاش ها به نام RaTG۱۳ تباری مشترک دارند.

اکنون این سوال باقی بود که ویروس مرگبار SARS-CoV-۲ چه زمان از بقیه ویروس های کرونا جدا شد. از آنجا که محققان روی ۳ بخش از دی ان ای تحقیقاتی انجام دادند، به ۳ تاریخ مختلف درباره زمان ایجاد ویروس های زیر مجموعه دست یافته اند.

این تاریخ ها ۱۹۴۸، ۱۹۶۹ و ۱۹۸۲ میلادی هستند که نشان می دهند سلسله ای که به شیوع SARS-CoV-۲ منجر شده از چند دهه قبل در خفاش وجود داشته، اما رصد نشده است. همچنین این پژوهش نشان داد ویروس مذکور ۹۶ درصد به RaTG۱۳ شباهت دارد که در سال ۲۰۱۳ میلادی در یک خفاش رصد شد و در حقیقت از یک شاخه ویروسی در سال ۱۹۶۹ میلادی جدا شده است.

محققان هشدار می دهند از آنجا که این ویروس از ۴۰ تا ۷۰ سال قبل وجود داشته، احتمالا در بدن خفاش ها ویروس های کرونای دیگری وجود دارد که قابلیت ابتلا به انسان را نیز دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس خفاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم

در آخرین دیدار هفته سی و سوم لالیگای اسپانیا، تیم بارسلونا میزبان والنسیا بود که با درخشش لواندوفسکی با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید.

در این بازی ابتدا فرمین لوپز در دقیقه ۲۲ بارسا را پیش انداخت، اما در ادامه خفاش‌ها دو گل زدند و تا در نیمه نخست پیروز به رختکن بروند. البته در ثانیه‌های پایانی وقت‌های تلف شده نیمه نخست، دروازه بان والنسیا خارج از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد و از زمین بازی اخراج شد تا این تیم در نیمه دوم ۱۰ نفره بازی کند. نیمه‌ای که لواندوفسکی در آن درخشید و هت تریک کرد تا بارسلونا چهار بر دو پیروز این مسابقه شود.

شاگردان ژاوی با این پیروزی ۷۳ امتیازی شد و دوباره رتبه دوم را از خیرونا پس گرفت. والنسیا هم با ۴۷ امتیاز هشتم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟