Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:07:39 GMT

۴۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیرند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۱۶۰

۴۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیرند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، فروانه افزود: از جمله ۳۹ زن، ۱۶۰ کودک، ۶ نماینده سابق، ۷۰۰ بیمار و سالخورده در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند و همچنین ۳۶۰ نفر نیز در بازداشت اداری به سر می‌برند.

وی گفت: در حالی امسال وارد عید قربان می‌شویم که شرایط اسرای فلسطینی بدتر شده است و در سایه شیوع کرونا و احتمال ابتلای اسرا به این ویروس نگرانی ها نسبت به وضع آن‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسؤول رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اضافه کرد: ۵۰ اسیر فلسطینی بیش از ۲۰ سال، ۲۹ اسیر بیش از ۲۵ سال، ۱۴ اسیر بیش از ۳۰ سال و دو اسیر نیز بیش از ۳۷ سال هستند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند و خانواده‌های آن‌ها سالهاست که از بودن در کنار آن‌ها به ویژه در اعیاد محروم هستند.

فروانه از صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت خواست تا با اعزام تیم پزشکی به زندان‌های رژیم صهیونیستی از نزدیک از وضع اسرای فلسطینی آگاه، اسرای بیمار را درمان و از اسرا تست کرونا اخذ کنند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی در هفته‌های گذشته موج گسترده بازداشت فلسطینیان در شهرهای اشغال شده کرانه باختری را به راه انداختند.

بر اساس گزارش های موجود ، تاکنون ۶۹ اسیر فلسطینی به خاطر کوتاهی در ارایه امکانات پزشکی و درمانی از سال ۱۹۶۷ در زندان های اسراییل به شهادت رسیده اند که از آن به عنوان مرگ تدریجی این اسرا نام می برند.

در همین حال، به دنبال وخامت اوضاع در بازداشتگاه های اسرای فلسطینی در اسرائیل، سازمان همکاری اسلامی پیش‌تر از سازمان ملل متحد و کمیته جهانی صلیب سرخ خواست تا با فشار بر رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی را به دلیل شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی آزاد کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد اسیر رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اسیر رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد اسیر رژیم صهیونیستی زندان های رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم