Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این روز‌ها هر کجای جهان  حرف از مهمانی است که چندماهی حسابی جا خوش کرده و حالا مشهد میان همه این آمد و رفت‌های کرونایی مدتی را سخت پشت سر گذاشت و بعد از حدود یک ماه دوباره سر و کله این جغد شوم پیدا شد و همچنان رد پای کرونا در خراسان‌رضوی به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نفس‌های مشهد در این روز‌های سخت بسیار تنگ است و تصویری از قاب بیمارستان‌های شلوغ، کلافگی کادر درمان و چهره خسته مردم پشت نقابی به نام ماسک حکایتی تلخ را برایم تداعی می‌کند و حالا انسان با تمام توانش در این جنگ نابرابر با کووید ۱۹ تنها سلاحش ماسک است و رعایت فاصله ها.
آیا تنها نسل از بشریت که قربانی جنگ با ویروس هاست، ما هستیم؟ کرونا سناریوی تلخ هر سده از تاریخ زمین است، تقریبا ۱۰۰ سال پیش بود که همزمان با شیوع شدیدترین نوع آنفلوآنزا طی دوسال و سه موج حدود ۵۰ میلیون انسان قربانی این بیماری شدند.
طبق نظر کارشناسان ویروس آنفلوآنزا در آن سال‌ها زمانی بیشترین قربانی را گرفت که مردم از رعایت فاصله‌ها خسته شدند و با خوشحالی به خیابان‌ها آمدند، حالا انسان امروز نباید از یک سوراخ دوبار نیش بخورد تاریخ به ما ثابت کرد که بی توجهی چه تاوان سنگینی دارد و همینطور به ما اثبات شد که با رعایت اصول اولیه بهداشتی از یک مرگ دست جمعی می‌توان جلوگیری کرد و حالا در این گرگ و میش شیوع ویروس مرموز، ناشناخته و همه‌گیر کرونا با وقوع موج دوم این بیماری، ضرورت استفاده تک تک افراد جامعه را از "ماسک بهداشتی بر صورت" به عنوان ساده‌ترین و موثرترین روش پیشگیری از این ویروس منحوس، بیش از پیش نمایان کرده است.
ما باید سطح اطلاعات خود را بالا برده و نه تنها در مورد ویژگی‌های کرونا، بلکه در خصوص سوابق اپیدمی‌ها در جهان نیز آگاهی خود را بالا ببریم تا با رعایت توصیه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانیم سرنوشت این بیماری را در کشور جابه‌جا کنیم.   تاخت و تاز کرونا در خراسان رضوی برای حمله دوم شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: در ایام موج دوم بحران کرونا تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید-۱۹ رشدی چشمگیر داشته است و تنها راه کنترل این روند، همکاری مستمر و مداوم مردم با خادمان سلامت است.

او می‌افزاید: شهر‌های مختلف خراسان رضوی به‌ خصوص مشهد از ابتدای اسفند ماه وارد بحران کرونا شد که در گام نخست بیمارستان شریعتی و در گام‌های بعدی بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) در بحث درمان بیماران کرونایی فعال شد.   بیشتربخوانید وضعیت مشهد به "هشدار بسیار بالا "رسید/ احتمال بازگشت محدودیت ها
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: در ایام موج نخست بیشترین آمار بستری‌های روزانه در مشهد ۶۰۰ نفر بود و خوشبختانه اکثر بیماران کرونایی بستری در ۳ مرکز درمانی فعال در بحث کرونا بهبود یافته و ترخیص شدند و آمار‌های روزانه با توجه به همکاری‌های مردم با خادمان حوزه سلامت تا نیمه اول خرداد ماه روزبه‌روز در حال کاهش بود.     بدیعی می‌افزاید: از نیمه دوم خرداد ماه موج دوم بحران کرونا آغاز شد و متأسفانه شاهد افزایش شدید آمار بیماران بودیم، و با وجود آنکه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) به وضعیت عادی بازگشته بود، مجدد به به بیماران کرونایی اختصاص یافت و بیمارستان شریعتی هم که به عنوان مرکز درمانی مرجع و اصلی از روز نخست فعال بود، حتی یک روز هم در حالت عادی قرار نداشت.

او تصریح می‌کند: با همکاری بیمارستان‌های قائم (عج) و شهید هاشمی‌نژاد در بحث اعزام نیرو‌های کادر درمان به بیمارستان امام رضا (ع)، شاهد افزایش سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی بستری در این مرکز درمانی بودیم و با وجود افزایش تعداد بیماران بستری نسبت به مرحله نخست کوچکترین خللی در بحث سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به‌وجود نیامده است.   بیشتربخوانید آﯾﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ دوﺑﺎر ﺑﻪ وﯾﺮوس ﮐﺮوﻧﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺷﻮﯾﻢ؟ حتی بستری بیش از ۱۰ کرونایی در مشهد آژیر خطر را به صدا در می‌آورد بستری ۸۴۱ بیمار کرونایی در مشهد/ ۲۰ درصد از بیماران بستری زائران هستند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید می‌کند: در این ۵ ماهه بخشی از کارکنان به جهت شرایط خاصی که بیماران کرونایی دارند، خود مبتلا شده‌اند که خوشبختانه اکثر آنان بهبود یافته‌‎اند یا اینکه رو به بهبودی هستند؛ مشکل دیگر هم در بحث خستگی نیرو‌ها و فشردگی بالای کار‌ها بود. خوش خبری‌های کرونا در اوج تلخی‌ها بدیعی اظهار می‌کند: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تجهیزات حوزه درمان همچون دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، به‌روزرسانی اقلام و تجهیزات بیمارستانی  بودیم.

او می‌افزاید: در این مدت حمایت‌های همه‌جانبه نماینده ولی فقیه، استاندار، تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان استانی و شهری از خادمان حوزه سلامت موجب تزریق انرژی مضاعف شد و با وجود گام‌های مؤثری که در بحث توسعه و تقویت تجهیزات پزشکی در حوزه درمان با حمایت وزارت بهداشت و رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته شد، اما نیازمند برنامه‌ریزی بهتر در حوزه تقویت نیروی انسانی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: در ایام موج دوم بحران کرونا فعالیت مجدد سامانه تلفنی ۱۹۱ پاسخگویی به سوالات کرونایی فعال شده و از مردم می‌خواهیم که به‌جای مراجعه مستقیم به بیمارستان در این وضعیت بحرانی که برای خود آنان خطرناک است، با این سامانه تماس بگیرند و از راهنمایی مشاوران و کارشناسان مستقر در پشت خطوط ۱۹۱ برخوردار شوند، شاید مشکل به‌صورت تلفنی و یا مراجعه به مراکز بهداشت برطرف شود و نیازمد مراجعه به مرکز درمانی نباشد.

بدیعی بیان می‌کند: با فعالسازی طرح مراقبت در منزل که به تازگی با همکاری مراکز پرستاری و مراقبت‌های بالینی آغاز شده است، در قالب این طرح به بیمارانی که نیازمند ارائه خدمات در بیمارستان نیستند، در منزل با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌شود و تعرفه غیردولتی هم تنها در برخی موارد خاص لحاظ می‌گردد.

او تصریح می‌کند: همواره معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است، هیچ چیز بهتر از سلامتی نیست و زمانی قدر آن را می‌دانیم که گرفتار بیماری شویم، در این روز‌ها هم که بحران کرونا در کمین ماست باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مراقبت کامل از خود و اطرافیانمان داشته باشیم.   فرسودگی کادر درمان پس از پنج ماه کار بی وقفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید می‌کند: امیدواریم که همه مردم در سلامت کامل باشند و نیازمند خدمات نیرو‌های حوزه درمان نباشند، اما بدانند که کادر درمانی بیمارستان‌ها در این ۵ ماهه تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی داشتند و لحظه‌ای فرصت برای استراحت نداشتند در چنین شرایطی باید به توصیه‌های خادمان حوزه سلامت در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان و نیز رفع خستگی مدافعان سلامت تلاش کنیم.
زحمتکشان سفیدپوش کشورمان نیازمند تزریق انرژی جدید هستند تا بتوانند همچون گذشته خدمتی مؤثر و اثربخش به بیماران داشته باشند.   کرونا ویروس هزار چهره در کودکان و بزرگسالان چگونه ظهور می‌کند؟ سید علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.

او می‌افزاید: کودک مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است علام تنفسی نداشته باشد، اما دارای علائم گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ شدید، تب بالا و عوارض پوستی باشد.  

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: این در حالی است که ویروس کرونا در بزرگسالان با علائم اختصاصی تنفسی مانند سرفه و عطسه خود را نشان می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر آن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کودکان خفیف‌تر است، بیان می‌کند: کودکان ناقلین قوی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران هستند در حالی که ممکن است علائم نداشته باشند.

صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: به طور کلی کرونا ویروس با سه علامت عمده در فرد بروز می‌کند، در صورتی که هر سه علامت تب، سرفه و تنگی نفس باهم داشته باشد باید سریعاً به پزشک مراجعه کند.

او در خصوص از دست دادن حس بویای و چشایی، می‌افزاید: امروزه ثابت شده است که این دو فاکتور می‌تواند تا ۶۰ درصد نشان دهنده ابتلا فرد به ویروس کرونا باشد. هرگونه علائم کرونایی خود را با ۱۹۱ درمیان بگذارید حمید رضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید: از مردم تقاضا داریم با مشاهده هر نوع علائمی به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته مراجعه نکنند بلکه ابتدا با کارشناسان سامانه ۱۹۱ مشاوره نمایند.

اومی افزاید: سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و با فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ در خرداد ماه غیر فعال گردید و از حدود دو هفته گذشته دوباره راه‌اندازی شده و از ساعت هشت تا ۲۳ فعال است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: در حال حاضر این سامانه روزانه پاسخگوی حدود سه هزار تماس مردمی در ارتباط با کرونا است و در مرحله دوم شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر با این سامانه تماس گرفته‌اند.

رحیمی بیان می‌کند: کارشناسان این سامانه اعم از پزشک و پرستار به تمامی پرسش‌های مردم در خصوص پیشگیری و درمان کرونا، آزمایش کرونا و قرنطینه پاسخ می‌دهند.   کارنامه زرین مشهدی‌ها در دل بحران کرونا و تحریم بین تمام ناکوکی‌های کرونا صدای خوش ساز تولید از خراسان رضوی بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد از ابتدای این روز‌های سخت شاهد تولید دستگاه ونتیلاتور روش‌های جدید پلاسما درمانی  در مشهد بوده ایم.
دستگاهی که تولیدش در شرایط سخت کرونایی باید در تاریخ ثبت شود
تولید انبوه دستگاه تنفس مصنوعی یا همان ونتیلاتور توسط یکی از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری در روز‌های فراگیری کرونا که با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری محقق شد برگ زرینی دیگر در کارنامه توانمندی فنی و تکنولوژیکی ایران و خراسان رضوی را ورق زد.   دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور (Medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم، خود به خود انجام می‌شود.  

این دستگاه و وجود آن برای نجات جان بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کرونا به منظور کمک به ریه‌ها برای نفس کشیدن، نقش حیاتی ایفا می‌کند و در شرایطی که دنیا به واسطه درگیری با بحران کرونا برای نجات جان انسان‌ها به آن نیازمند است این دستگاه توسط فناوران داخلی کشور در حال تولید است.

اما این نقطه پایان داستان نبود و تولید نخستین سوآپ نمونه‌گیری از انتهای حلق در مشهد بازهم فرصت طلایی دیگری برای محققان و پژوهشگان مشهدی به ارمغان آورد.   نخستین سوآپ نمونه‌گیری از انتهای حلق در مشهد مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: در ادامه مبارزه با ویروس کرونا پژوهشگران و محققان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد طراحی و تولید سوآپ نمونه گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به کرونا، را به نام خود به ثبت رساندند و این محصول در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده و با نصف قیمت نمونه خارجی در حال توزیع است.

او طراحی سوآپ نمونه گیری را از پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر محصول این شرکت با یک دوم قیمت خارجی وارد بازار شده و نیاز تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را را تامین می‌کند.
مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در نظر دارد با تامین امکانات لازم در حداقل زمان، ظرفیت تولید محصول این شرکت را تا سقف بیش از یک میلیون سواپ در ماه افزایش دهد. پلاسما درمانی جانی دوباره به بیماران کرونایی می‌بخشد/مشهد پیشگام در این طرح
مجید عبدالهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی می‌گوید: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت ماه در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور است.

او می‌افزاید: تاکنون استقبال بیماران بهبود یافته کرونا در مشهد برای اهدای پلاسما خوب بوده است چرا که آن‌ها وضعیت مبتلایان را بهتر درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان نسبت به اهدای پلاسما اقدام می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی: ادامه می‌دهد: در این طرح که کاملا داوطلبانه است بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره قرنطینه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.

عبدالهی بیان می‌کند: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

او تصریح می‌کند: رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول فاکتور مهم برای اهدای پلاسما استو رضایت کامل اهدا کننده و دریافت کننده شرط اصلی درمان و اهدای پلاسما می‌باشد.   و حالا در پایان تمام این تلخ و شیرینی‌های آمدن این میهمان سرزده اینطور بگویم بهتر است؛ قرار بود گرمای تابستان مرحمی بر زخم‌های برجا مانده از کرونا باشد و نقطه پایان این داستان تلخ، اما این اتفاق نیفتاد که نیفتاد؛ داغی تابستان باری از سنگینی کرونا کم نکرد و به ما آموخت که این ویروس ناشناخته حالاحالا‌ها میهمان ماست.
افزایش بی وقفه آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی نشان می‌دهد که تا حالا عده زیادی کووید ۱۹ را شوخی گرفتند و خودشان و دیگران را گرفتار این بلای عالم گیر کردند.
عده‌ای از مردم که تعدادشان کم هم نیست امروز در خیابان‌ها با بی توجهی کرونا را نمی بینند تا در آینده‌ای نه چندان دور نگاهشان فقط به تخت‌ها و سقف‌های بیمارستان‌ها دوخته شود در این شرایط خطرناک کرونایی تنها با رعایت بهداشت، ماسک و فاصله می‌توانیم خود را از شر کرونا خلاص کنیم.

گزارشگر: فاطمه سلطانی

انتهای پیام//ف. س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس علائم کرونا پیشگیری از کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران کرونایی سوآپ نمونه گیری پلاسما درمانی اهدای پلاسما بیمارستان ها فناوری سلامت او می افزاید ویروس کرونا بهبود یافته خراسان رضوی بحران کرونا مرکز درمانی کادر درمان روز ها امام رضا کووید ۱۹ موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟

محمد ابراهیم پارسانژاد، فوق تخصص نازایی و رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: زوج‌هایی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند بر اساس میزان مشکلاتشان از احتمال موفقیت مختلفی برخوردار خواهند بود. استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی، گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود. وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آن ها به صد درصد می‌رسد. این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای آن نیست که همه آن ها بچه دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک باروری استفاده می‌کنند بچه دار می‌شوند. وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می‌شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود و البته این به معنای موفقیت در همه عمل‌ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می‌کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی‌دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و وی با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود. پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استانهای مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم به تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.آنها هم پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹ اردیبهشت ماه در خدمت آنها باشیم. رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران خاطرنشان کرد: توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران در سراسر کشور در جهت تهیه بلیط و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی شد؛ حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود. گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند