Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@15:22:22 GMT

بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۹۷۱۰

بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، سخنگوی فرماندهی امنیت حج عربستان اعلام کرد که نیرو‌های آن در چارچوب دستورالعمل اعلام شده مربوط به حج امسال، صد‌ها نفر از کسانی را که بدون مجوز وارد مشاعر مقدسه شده بودند، دستگیر کردند.

وی گفت: نیرو‌های امنیتی عربستان ۹۳۶ نفر از متخلفان پروتکل‌های پزشکی و مخالفان با دستورات مربوط به ورود بدون مجوز به مشاعر مقدسه (منا، مزدلفه و عرفات)، بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فرماندهی نیرو‌های تامین امنیت حج خواستار پایبندی همه حجاج به دستورات حج شد و گفت که نیرو‌های امنیتی عربستان مشاعر مقدسه را تحت تدابیر شدید امنیتی خود قرار دادند.

فرماندهی نیرو‌های تامین امنیت حج عربستان هفته گذشته در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود که در راستای تدابیر پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت ورود به مشاعر مقدسه از شنبه ۱۸ جولای آغاز شد و تا ۱۱ آگوست ادامه خواهد داشت.

مسئولان سعودی تاکید کردند، کسانی که این تصمیم را اجرا نکنند، بازداشت و مجازات خواهند شد و جریمه نقدی برای متخلفان از این دستور به مبلغ ۱۰ هزار ریال (۲۶۵۰ دلار) می‌باشد و درصورت تکرار تخلف جریمه دوبرابر خواهد شد.

عربستان پروتکل‌های بهداشتی برای حجاج را در حالی آغاز کرده که موسم حج امسال فقط با شرکت محدود شهروندان عربستانی و بدون حضور حجاج کشور‌های دیگر برگزار می‌شود.

در پی شیوع ویروس کرونا، عربستان امسال برای نخستین بار اجازه نداده تا حجاج از خارج از این کشور به حج وارد شوند و فقط به ساکنان خود اجازه داده، حج امسال را برگزار کنند.

مناسک حج روز چهارشنبه (هشتم ذی الحجه) تحت تدابیر شدید بهداشتی و با تعداد محدود حجاج و حضور کمتر از ۱۰ هزار نفر از زائران بیت الله الحرام آغاز شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازداشت حاجی عربستان سعودی مشاعر مقدسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت