Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبهان با اشاره به جایگاه محوری منطقه آزاد انزلی در عرصه مبادلات کشورمان با دو کشور اصلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: راهبرد منطقه آزاد انزلی تبدیل شدن به پایگاه صادرات و ترانزیت کالا به اوراسیا و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، «سیدعباس موسوی » سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه کشور در جریان برنامه بازدید و حضور خود در منطقه آزاد انزلی با «محمدولی روزبهان» رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار کرده و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری های در حوزه مراودات منطقه ای کشورمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدولی روزبهان»‌ در این دیدار با ارائه گزارشی از فرصت ها و مزیت های منحصر به فرد منطقه متبوع خود در حوزه های ترانزیت بین قاره ای و گسترش همکاری های منطقه ای با کشورهای حوزه دریای خزر اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های مکمل مجتمع بندری کاسپین و اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور به منظور وصل کردن بنادر جنوبی به این منطقه که منجر به تکمیل حلقه های زیرساختی کریدور شمال-جنوب در کشورمان و کریدور چین-قزاقستان-ایران می شود از اولویت های اصلی این سازمان می باشد تا زمینه افزایش درآمدهای ارزی از طریق جذب بخشی از بار در حال ترانزیت میان اروپا و آسیا از طریق کانال سوئز فرآهم شود.


رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به جایگاه محوری منطقه آزاد انزلی در عرصه مبادلات کشورمان با دو کشور اصلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا یعنی روسیه و چین و روند رو به رشد صادرات کالاهای ایرانی ظرف ماه های اخیر، رویکرد این سازمان را توجه به افزایش ظرفیت های صادراتی واحدهای تولیدی منطقه، استان و کشور در حوزه محصولات کشاورزی و مواد غذایی به بازار روسیه اعلام کرد.


وی با تصریح براینکه راهبرد منطقه آزاد انزلی تبدیل شدن به پایگاه صادرات و ترانزیت کالا به اوراسیا و روسیه است؛ اضافه کرد: بهره گیری از تمامی ظرفیت های استانی، ملی و بین المللی جهت دست یابی به هدف تبدیل شدن به مرکز ثقل ارتباطی کشورهای آسیایی و اروپایی و بالابردن ظرفیت های صادراتی کشورمان را مورد توجه قرار داده ایم.


رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه در این دیدار با اظهار خوشوقتی از حضور خود در استان زرخیز گیلان، هدف اصلی سفر خود را آشنایی بیشتر با توانمندی های استان های همجوار جمهوری آذربایجان به دلیل انتصاب خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام و در خصوص ظرفیت های منطقه آزاد انزلی گفت: ظرفیت های عظیمی در این منطقه ایجاد و در حال احداث و توسعه است، توانمندی های زیرساختی که می توان به عنوان زیرساخت های بسیار خوبی جهت توسعه مناسبات باکشورهای منطقه و ایفاگر نقش کریدور ارتباطی کشورهای شمالی و جنوبی کشورمان از آن مورد استفاده قرار گیرد.


وی با بیان اینکه این ظرفیت ها شایسته تقدیر و توسعه است، اضافه کرد: یکی از اهداف بنده در مأموریت به جمهوری آذربایجان معرفی این ظرفیت ها به سرمایه گذاران، تجار، تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور هدف است تا در مسیر ارتقاء جایگاه منطقه آزاد انزلی در عرصه همکاری های منطقه ای کشورمان گام برداریم.


گفتنی است، در برنامه دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه،معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، بازدید از بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین، پروژه راه آهن در حال احداث و ۲ واحد تولیدی- صادراتی منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه های سفر دکتر موسوی به این منطقه را تشکیل می داد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات و ترانزیت کالا اتحادیه اوراسیا منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی تبدیل شدن منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟