Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت کار در حوزه فضای سبز، اظهار داشت: مبنا و اصول برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بر اساس اصول علمی و مدیریتی بوده و از هرگونه اجرای برنامه‌ای بدون مطالعات جامع و کارشناسی پرهیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تبیین اقلیم و شرایط خاک شهر قم در توسعه فضای سبز، افزود: باید بپذیریم اقلیم خاص و فقر خاک ازنظر مواد عالی، فعالیت در حوزه فضای سبز را در قم با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده و هیچ برنامه‌ای را نمی‌توانیم بدون انجام پروسه مطالعاتی دقیق انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از چالش‌های جدی سازمان را فقر خاک ازنظر مواد معدنی دانست و گفت: افزایش کیفیت خاک یکی از دغدغه‌های سازمان برای کاشت گونه‌های جدید و نگهداری فضای سبز کنونی بوده که به‌صورت جدی به آن پرداخته‌شده است.

جوادیان با اشاره به همکاری سازمان پارک‌ها با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کود کمپوست، تصریح کرد: بازیافت پسماند شهری و فضای سبز به‌عنوان یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و حفظ منابع در دستور کار قرارگرفته و امروز شاهد تولید کمپوست باکیفیت در شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: پسماند فضای سبز شهری از جمله زائدات چمن‌زنی، هرس درختان، جمع‌آوری باغچه‌های گل‌های فصلی، درختان خشک و یا خطرآفرین ازجمله مواردی است که جهت بازیافت در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ٧٠ درصد پسماند فضای سبز شهری را قابل بازیافت خواند و خاطرنشان کرد: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.

جوادیان بازگشت گلدان‌های پلاستیکی جهت استفاده دوباره در گلخانه‌ها را یکی از راه‌های حفظ منابع و کنترل هزینه دانست و بیان کرد: از گلدان‌ها چندین مرتبه در انتقال و تولید گل‌ها استفاده ‌شده و در صورت شکستگی برای بازیافت فرستاده می‌شود.

وی همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم را در تولید کمپوست قابل ‌تقدیر خواند و ابراز کرد: کمپوست تولیدشده با کود دامی ترکیب‌شده و برای اصلاح خاک و افزایش بهره‌وری در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: تمام اقدامات لازم کارشناسی ازجمله کنترل زیستی و بیولوژیک و آزمایش‌ها بهداشتی و کنترل بیماری به‌صورت کامل انجام ‌شده و کمپوس تولید شده با بالاترین کیفیت تولید می‌شود.

جوادیان با درخواست از مردم برای تفکیک زباله از مبدأ، خاطرنشان کرد: با همکاری شهروندان و تفکیک زباله از مبدأ می‌توانیم زائدات غیرقابل استفاده را از همان ابتدا جدا کرده و مراحل تولید کمپوست با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود و شاهد کاهش هزینه‌ها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز کمپوست قم مدیریت پسماند فضای سبز تولید کمپوست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس