Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار دانشجوی عضو یک گروه استقلال طلب در چارچوب قانون جدید بحث برانگیز امنیت ملی در هنگ کنگ توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نخستین بازداشت‌هایی است که چهره‌های سیاسی عمومی را از زمان لازم الاجرا شدن قانون امنیت ملی در ۳۰ ژوئن توسط پکن در هنگ کنگ، منطقه نیمه خودمختار خود، هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس، این چهار دانشجو که سه مرد و یک زن ۱۶ تا ۲۱ ساله هستند به اتهام "سازماندهی و تحریک به جدایی" بازداشت شده‌اند. یکی از مأموران یگان تازه تاسیس امنیت ملی در پلیس هنگ کنگ اظهار کرد: منابع و تحقیقات ما نشان می‌دهد که این گروه اخیراً در رسانه‌های اجتماعی ایجاد سازمانی را معرفی کرده‌اند که از استقلال هنگ کنگ حمایت می‌کند.

گروه استقلال طلب Student Localisme که در ماه ژوئن منحل شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر پیشین این گروه، تونی چونگ ۱۹ ساله، در میان افراد بازداشتی است.

قانون امنیتی اعمال شده در هنگ‌کنگ توسط چین، جدایی‌طلبی، خرابکاری، فعالیت‌های تروریستی و تبانی با نیروهای خارجی را ممنوع می‌کند و انجام آن‌ها می‌تواند به اندازه طول زندگی فرد، مجازات زندان در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ هنگ کنگ امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • اختلافات ملکی منجر به قتل شد/ دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است