Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی گفت: کتاب «فاتح قدس» مجموعه خاطراتی از شهید حسن تهرانی مقدم است. این کتاب شهید بزرگوار را از زبان خانواده همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان مورد بررسی قرار داده می‌دهد. تاریخ انتشار: 10:34 - 09 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۹۵۲

محمد حسین علیجان‌زاده روشن در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «فاتح قدس» گفت: کتاب «فاتح قدس» مجموعه خاطراتی از شهید حسن تهرانی مقدم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب شهید بزرگوار را از زبان خانواده همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان مورد بررسی قرار داده می‌دهد.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «فاتح قدس» شامل روایتی از زندگانی پدر موشکی ایران است، این اثر ابعادی از شخصیت شهید حسن تهرانی مقدم که تا به حال مطرح نشده بود نشان خواهد داد، شهید حسن تهرانی مقدم پس پایان حضورش در هشت سال دفاع مقدس به باشگاه صبا باتری و ابومسلم می‌رود و در آنجا فعالیت می‌کند، در عین حال او کوهنوردی ماهر و بسیار فعال بود، ولی هیچگاه تا زمانی که زنده بود نامی از موفقیت‌های او به میان نیامد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

علیجانزاده روشن پیرامون کتاب «فاتح قدس» ابراز کرد: کتاب «فاتح قدس» زوایای اخلاقی شهید حسن تهرانی مقدم را بیان و در عین حال سبک زندگی و حضور پرنگش در مباحث علمی و موشکی را به مخاطبان معرفی کرده است.

وی در مورد بخش‌های از کتاب «فاتح قدس» اظهار کرد: کتاب «فاتح قدس» ابعاد جدیدی از زندگی سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم که از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بوده را بیان می‌کند.

نویسنده کتاب «حاج احمد» علت لقب سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم با عنوان پدر موشکی ایران را مطرح و بیان کرد: سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود لذا خدمات ارزنده‌ای را در این حوزه ارائه نمود، او تقریباً ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه توان دفاعی کشور قرار داده لذا با عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت. کتاب «فاتح قدس» چهره ورزشی و فرهنگی این شهید بزرگوار را برای مخاطبان معرفی کرده و بخش‌های از زندگی وی که تا به حال مطرح نشده بود را به قلم کشیده است.

وی شیوه نگارش کتاب «فاتح قدس» را مطرح و بیان کرد: گردآوری مطالب و اطلاعات موجود در مطبوعات وجه تمایز کتاب «فاتح قدس» محسوب می‌شود، کتاب بر پایه خاطرات استوار شده لذا مستند و بدون دخل و تصرف به مخاطب ارائه شده است. کتاب ساده روان نوشته شده و به خاطراتی پرداخته که جذابیت فراوانی رابرای مخاطب دارد.

علیجانزاده روشن کتاب‌های نوشته شده در مورد شهید حسن تهرانی مقدم را نام برد و خاطرنشان کرد: تا به حال کتاب‌های زیادی در مورد شهید حسن تهرانی مقدم نوشته شده است کتاب‌های که از بُعد نظامی و تلاش‌های او درهشت سال دفاع مقدس سخن به میان آورده این کتاب‌های در قالب مجموعه یاد یادگاران و خط مقدم بیشتر دیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات معارف شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران فاتح قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • پل آستر درگذشت
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان