Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالی که تعداد سربازان هندی و چینی مستقر در مرزهای مشترک دو کشور به‌شدت افزایش یافته است تدابیر دو کشور برای شروع فصل سرد سال آغاز شد. تاریخ انتشار: 10:49 - 09 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۸۰۶

خبرگزاری میزان - قرار گرفتن منطقه مرزی لداخ میان رشته‌کوه‌های هیمالیا باعث شده است سران دو کشور هند و چین از هم‌اکنون به‌فکر نحوه استقرار نیروهای خود در فصل سرد سال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان‌های هواشناسی فصل سرما در این منطقه کوهستانی از ماه آینده آغاز می‌شود و به‌سرعت شرایط را در منطقه تغییر خواهد داد.

نیروهای هندی و چینی از هم‌اکنون به‌فکر تدارک وسایل مورد نیاز در فصل سرما و یخبندان هستند که به‌گفته کارشناسان تغییرات اساسی در شرایط دو طرف ایجاد خواهد کرد.

هندی‌ها معتقدند که فصل سرد سال می‌تواند باعث افزایش قدرت آنها شود زیرا تجربه حضور در مناطق مختلف کوهستانی را داشته‌‌اند.

از سوی دیگر سرمای هوا منجر به یخ‌زدن رودها و دریاچه‌های مستقر در مرز می‌شود که می‌تواند توان نیروی دریایی دو کشور را نیز کاهش دهد.

گزارش های میدانی حاکی است سربازان دو کشور برای تسلط بر مناطق مرزی دیگری در ارتفاع بیش از 5هزار متر هم مستقر شده‌اند ولی با شروع فصل سرما مجبور خواهند شد ارتفاع خود را کم کنند.

هند و چین که طی یک ماه اخیر با هم تنش‌های نظامی شدیدی پیدا کرده و حتی درگیری نیز داشته‌اند علی‌رغم پایان یافتن موقت جنگ مرزی هنوز هم ده‌ها هزار نیروی خود را در مرزهای مشترک مستقر کرده‌اند.

دو کشور بر سر منطقه‌ای تعیین‌تکلیف‌نشده با هم نزاع دارند و هر یک مدعی است دیگری تفاهم‌نامه‌های پیشین را نقض کرده است.

در آخرین درگیری انجام‌شده میان دو کشور 20 سرباز هندی کشته و 85 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: هنگ کنگ؛ عرصه جدید مناقشه چین و آمریکا  تصویب طرحی جدید برای تحریم چین

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی

دریافت 61 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با همراهی فرمانده مرزبانی کشور و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از پروژه‌های پیشران جزیره بوموسی بازدید کردند.

کد خبر 6100589

دیگر خبرها

  • دستگیری یک گروه در هند به اتهام جذب نیرو برای روسیه
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی
  • یخبندان بهاری در کردستان!
  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • تیمی که قهرمان و سقوط‌کننده لیگ برتر را تعیین می‌کند
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود