Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:17:50 GMT

طی چهار سال گذشته کارخانه‌ای در زنجان تعطیل نشده است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۳۰۴

طی چهار سال گذشته کارخانه‌ای در زنجان تعطیل نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۹۷ طی بارنامه‌های صادر شده، ۱۱۲ معدن اقدام به استخراج ماده معدنی در استان می‌کرد، افزود: این تعداد معدن در سال گذشته به ۱۹۰ معدن رسید و طی چهار ماهه اول امسال این تعداد به ۲۵۰ معدن رسید که همه این معادن بارنامه وصول کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت دریافت حقوق دولتی برای معادن استان، با یادآوری اینکه از سال ۹۴ که حقوق دولتی ۷ میلیارد تومان بود، در سال گذشته به بیش از ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: به دلیل وصولی در بهمن‌ماه، درصدی به استان برنمی‌گرد که سعی می‌شود تا پایان بهمن وصولی‌ها دریافت شده و استان از محل توزیع خزانه استفاده کند که در همین راستا امسال برآورد این است که قطعاً به رقم ۳۳ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه در استان ۳۶ ماده مهم معدنی داریم که همه این ۳۶ ماده معدنی قابل استخراج بوده و سی و ششمین ماده معدنی که در استان استخراج شد، تیتانیوم بود که امروز در مرحله صدور مجوز قرار دارد، ادامه داد: ما در حوزه معدن به دنبال تکمیل ارزش‌افزوده هستیم.

فغفوری با بیان اینکه بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در استان با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ترکیه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار مستقر بوده و قطعاً مهرماه امسال آغاز به کار پروژه واحد کنستانتره با نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: در حوزه سنگ‌های تزئینی نیز سه واحد بزرگ صادراتی در استان وجود دارد، به طوری که به‌روزترین سنگ تزئینی ساختمانی یعنی تراورتن، در استان زنجان دارای بزرگ‌ترین معدن این سنگ تزئینی که فعال است، هستیم.

رئیس سازمان صمت استان در ادامه از زنجان به عنوان یکی از قطب‌های صنایع نساجی در کشور یاد کرد و با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته، از سال ۹۶ تا به امروز کارخانه تعطیل به لیست کارخانجات تعطیل استان اضافه نشده و هر سال نیز ۲۷ واحد تعطیل به چرخه تولید باز گشته است، بیان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در استان، اخذ طرح ارزیابی زیست‌محیطی شهرک شهریاری شماره ۴ زنجان با پیگیری‌های صورت گرفته با شهرک‌های صنعتی و محیط زیست بوده که قرار است فاز اول آن در ۴۰۰ هکتار محقق شود.

فغفوری با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی برای تامین مواد اولیه منابع معدنی روباز و ذخایر جدید معدن انگوران که به صورت زیرزمینی کارهای اکتشافی آن انجام شده است، نداریم، عنوان کرد: در معدن انگوران ۷۰۰ یا نهایتاً ۵۰۰ هزار تن در سال برداشت خواهیم داشت که نشان‌دهنده این است، تامین مواد اولیه کافی مورد نیاز است.

وی در ادامه، با اشاره به فعالیت یک شرکت کاغذسازی در زنجان دغدغه‌های پیرامون این شرکت زد و گفت: شرکت کاغذ سازی که حجم خروجی آن با یک تصفیه خانه جواب‌گو نبوده و باید دبی که وارد تصفیه خانه می‌شود، در حدی باشد که بتوان آن را کنترل کرد و امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال، دومین تصفیه خانه این شرکت راه‌اندازی شده و در وضعیت بهره‌برداری قرار گیرد.

فغفوری همچنین با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان، این میزان را در سال ۹۲ به میزان ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با یادآوری اینکه مبنای ما در این خصوص، پروانه‌های بهره‌برداری است، افزود: امروز حجم سرمایه‌گذاری بهره‌برداری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و هر سال به طور میانگین بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به حجم سرمایه گذاری‌های استان در این زمینه اضافه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه حجم پروژه‌هایی که پارسال به بهره‌برداری رسید سه هخزار میلیارد تومان بود که از این حیث زنجان هجدهمین استان به شمار می‌رفت، خاطرنشان کرد: ۸۵۶ میلیون دلار سرمایهگذاری خارجی در کشور اتفاق می‌افتد که ۱۸ درصد از آن مربوط به استان زنجان است.

فغفوری با بیان اینکه معدن زیر زمینی سو لفوره انگوران بعد از سال‌ها استفاده امروز به بهره برداری رسید و عیار متوسط این معدن ۳۰ درصد است، گفت: عیار معدنی سولفوره انگوران روی بالاتری عیار را دارد و غنی‌ترین معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، استفاده از نیروهای بومی مد نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، گفت: استفاده از نیروهای بومی را به ۸۰ درصد خواهیم رساند.

فغفوری افزود: با افتتاح معدن زیر زمینی سولفوره انگوران ۵۰ درصد از مشکلات تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی شمش روی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح تونل معدن انگوران ۹۰ واحد تولید شمش روی مشتری این محصول خواهند بود، تاکید کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیاز حوزه صنایع معدنی روی با آغاز به کار این مجموعه عملیاتی می‌شود و محصولات استخراجی تونل معدن انگوران جایگزین مواد وارداتی از ترکیه خواهد شد.

کد خبر 4986844

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان واحد تولیدی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا عید سعید قربان ازدواج بیرجند ماه محرم کرمانشاه معدن و تجارت استان میلیارد تومان معدن انگوران سرمایه گذاری بهره برداری استان زنجان رئیس سازمان سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن