Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی ایرنا، حمیدرضا ناظمی در این باره گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین دام و انسان و براساس ابلاغ شیوه نامه نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان ، امسال ذبح دام در روز عید سعید قربان فقط در کشتارگاه های دام استان و تحت نظارت های کارشناسان دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دام های نذری بایستی در کشتارگاه‌ها قربانی شوند و تمام کشتارگاه‌های سراسر این استان در روز عید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳ آماده خدمات ‌رسانی به شهروندان هستند.

مدیرکل دامپزشکی فارس از نیکوکاران درخواست کرد با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با استفاده از ماسک و دستکش به نزدیکترین کشتارگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان بصورت رایگان  انجام می شود.

ناظمی به شهروندان توصیه کرد از مصرف گوشت تازه خودداری شود و گوشت تازه را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و پس از آن نسبت مصرف یا منجمد کنند.

وی با بیان اینکه فهرست و نشانی کشتارگاه های این استان در سامانه اداره کل دامپزشکی فارس درج شده،اضافه کرد: سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش در سراسر استان است و در شهرستان ها نیز ادارات دامپزشکی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان هستند.

قربانی کردن دام در شهر شیراز ممنوع است

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: به دلیل شرایط خاص بهداشتی کنونی و گسترش شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیم گیری مسوولین اداره دامپزشکی و آخرین شیوه نامه نظارتی امسال هیچ جایگاهی را در شهر برای ذبح بهداشتی دام نخواهیم داشت و ذبح دام در شهر ممنوع است.

محمدرضا غلباش بیان کرد: قربانی دام در روز عید سعید قربان صرفا در کشتارگاه های مجاز شهر انجام می شود لذا از شهروندان درخواست دارم نذورات خود را در کشتارگاه های مجاز مانند کشتارگاه صنعتی دام فارس واقع در جاده پل فسا به سمت سروستان سمت راست جاده ، جایگاه کشتار گلستان واقع در جاده پل فسا به سمت سروستان سمت چپ جاده و جایگاه کشتار عدالت جاده پل فسا به سمت جهرم ذبح کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و فروشندگان دام توجه داشته باشند که وضع قوانین با توجه به شیوع ویروس کرونا برای سلامتی همگانی است و رعایت قوانین وضع شده از سوی شهروندان می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری کرونا منجر شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور شیراز مدیریت شهری قربانی کردن فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور شیراز مدیریت شهری قربانی کردن فارس ویروس کرونا عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور شیراز مدیریت شهری قربانی کردن فارس ویروس کرونا روز عید عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: بارندگی‌ها با فصل کوچ عشایر همزمان شده است و فرمانداران و اداره‌کل امور عشایر این استان باید با استان‌های همسایه رایزنی‌های لازم در خصوص تأخیر در کوچ عشایر را انجام دهند.
وی افزود: امور عشایر استان و استان هم‌جوار اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک در خصوص تأخیر در کوچ را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان، عنوان کرد: جاده‌هایی که احتمال رانش دارند با پیگیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطر مسدود شدن رفع شود.
حیدری با اشاره به ارائه خدمات به عشایران کوچ‌رو، افزود: هلال‌احمر باید نسبت به تأمین موادغذایی عشایر کوچ‌رو اهتمام لازم را داشته باشد و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اسکان عشایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
حیدری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی مراقبت‌های لازم از مزارع شیلات را انجام دهد، تاکید کرد: مراقبت‌های لازم از قنات‌ها و جوی‌ها انجام شود و اگر خسارتی وارد شده است، لایروبی در اسرع وقت انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست تا به عشایر تحت پوشش، در حرکتی منسجم امداد‌رسانی کنند.
حیدری از مدیرکل مدیریت بحران استان خواست تا در یک زمان‌بندی مشخص، خسارات وارد شده به عشایر را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری