Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:36:30 GMT

کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۴۰۸

کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم: جبار کوچکی‌نژاد شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن کاهش درآمد‌های مالیاتی را از جمله چالش‌هایی که دولت با آن دست به گریبان است خواند و اظهار داشت: اگر با همین روند فعلی تا پایان سال ادامه دهیم چیزی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بودجه عمومی کشور در سال ۹۹ را عددی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: از این مبلغ چیزی در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات است که در بخش مالیات مستقیم، مالیات غیرمستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تقسیم‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بخش مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت در سال ۹۹ را به خودش اختصاص داده است عنوان کرد: دولت برای درآمد حاصل از فروش نفت هم ۶۰ هزار میلیارد تومان با فروش یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرده است که این عدد هم محقق نمی‌شود.

وی برداشت از منابع صندوق توسعه ملی نظیر تبصره ۴ را که مبلغ آن حدود ۴ میلیارد دلار می‌شود را از دیگر تمهیدات دولت برای جبران کسری بودجه امسال ذکر کرد و ابراز داشت: در بخش فروش اموال نیز دولت موظف است معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های خود را برای این منظور به فروش برساند.

نماینده مردم رشت در مجلس درآمد اختصاصی دستگاه‌ها که باید به خزانه واریز شود را ۵۰ هزار میلیارد تومان و از محل فروش اوراق را هم ۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این‌ها سهم عوارض گمرکی و سایر عوارض‌ها هم در بودجه سال ۹۹ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها پرداختی دولت در سه ماهه نخست امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و درآمد آن کمتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: دولت مجبور است یکسری از کسری بودجه خود تا پایان سال را از صندوق توسعه ملی برداشت کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اگر با همین روند فعلی پیش برویم تا پایان امسال بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت عنوان کرد: انتشار اوراق برای جبران کسری بودجه سال ۹۹ بدون شک دولت‌های بعدی را دچار بحران می‌کند از طرفی استقراض از بانک مرکزی هم خطرات خاص خودش را به همراه دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کسری بودجه بانک مرکزی کمیسیون بودجه مجلس هزار میلیارد تومان کسری بودجه تا پایان سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته

مدیر منطقه شش شهرداری قم از صرف ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهسازی ۱۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه انجام شد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از منطقه شش بافت فرسوده است، اظهار کرد: ۹۹ درصد پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته بازسازی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی در منطقه شش شهری صرف شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی انجام شده در منطقه خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی پیاده رو به طول ۱۵ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، احداث سالن فرهنگی شهریار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و احداث ایستگاه سوم آتش نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه است.

ترکمن از توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته پروژه احداث و بهسازی شوارع فرعی شامل زیرسازی، جدول گذاری، لکه‌گیری و آسفالت، به طول ۲۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در منطقه شش اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه، در سال گذشته ۵۳ حلقه چاه در منطقه شش حفر شد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه به طول ۲۳ کیلومتر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد در منطقه صورت گرفت.

ترکمن هزینه ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ترافیکی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در راستای اجرای پروژه‌های ترافیکی ۸۲ کیلومتر از معابر منطقه شش شهر قم در سال گذشته خط‌کشی شد.

کد خبر 747272

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟