Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:02:47 GMT

رگبار باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۴۱۸

رگبار باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده (۱۰ و ۱۱ مرداد) گفت: در نوار شمالی کشور دما تا حدود ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۹ مرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی از شمال کشور برای سواحل دریای خزر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و برای اردبیل، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  طی ساعات بعد ازظهر و اوایل امشب در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز شدت بارش در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است، تصریح کرد: فردا (۱۰ مرداد) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ادامه دارد و برای برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه فردا همچنین برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش موقت دما - بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - رخ می‌دهد. دریای خزر نیز این مدت مواج است.

وی افزود: روز شنبه (۱۱ مرداد) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان برخی مناطق اصفهان، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر برای سواحل دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی ،جنوب سیستان و بلوچستان کرمان و هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و روز جمعه شرق و مرکز خلیج فارس مواج است.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ مرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۱ مرداد) نیز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۲۵ حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي رگبار باران کاهش دما رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت درجه سانتیگراد روز آینده دریای خزر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران در نقاط مختلف کشور 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد. 

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. جمعه ( ۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، بارش پراکنده گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد