Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آستانه اشرفیه اظهار داشت : توجه به امر پیش بینی در وقوع بسیاری از حوادث احتمالی می تواند مدیران اجرایی را از آمادگی لازم جهت مقابله با این بحران ها برخوردار سازد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه های اجرایی باید بر اساس وظایف قانونی خود برنامه های مناسبی را جهت مقابله با بحران های احتمالی در دستور کار خود داشته باشند افزود: وجود چنین برنامه هایی می تواند در جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با تاکید بر اینکه در مقابله با هرگونه بحران احتمالی نیاز است تا مدیریت هماهنگی انجام شود ،  خاطرنشان کرد: انتظار می رود کلیه ادارات و دستگاه های متولی در هر شهرستان به تفکیک،  برنامه های مناسبی را در حوزه فعالیت خود برای مقابله با بحران احتمالی ارائه دهند.

به گفته مرادی ، پس از جمع بندی این برنامه ها که در حوزه های مختلف توسط کارشناسان انجام می شود می توان با پیش بینی برنامه های عملیاتی موثر برای مقابله با هرگونه بحران ،  مدیریت هماهنگی را در منطقه ایجاد کرد .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین با تاکید بر لزوم داشتن برنامه ریزی دقیق و به موقع برای مقابله با بحران های احتمالی در این استان یادآور شد: تمام مراحل طرح های عملیاتی  مقابله با بحران های احتمالی باید تبیین و وظایف کلیه عوامل مشخص شود، ضمن آنکه پشتیبانی عوامل ستاد بحران از یکدیگر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مرادی اقدام و عمل ، بازسازی و بازتوانی را از عوامل موثر در مقابله با هرگونه بحران در استان دانست و یادآور شد: برای مقابله با بحران های احتمالی در این استان باید همگرایی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید از ظرفیت و مشارکت نیروهای مردمی در مقابله با بحران بهره ببریم افزود: افزایش سطح آگاهی و اطلاع رسانی به موقع می تواند در ایجاد آمادگی در بین مردم برای مقابله با حوادث موثر باشد که ضروری است در این خصوص با ارائه ایده های صحیح اقدام شود.

وی در پایان از کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا بر اساس وظایف قانونی  و همچنین دستوالعمل ها و مصوبات  ستاد مدیریت بحران برنامه ریزی لازم را جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی داشته باشند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه گفت : توجه به امر پیشگیری در جلوگیری از بروز بسیاری از خسارت ها در زمان  بروز هرگونه بحران احتمالی موثر است.

یونس محمودی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا به منظور مقابله با حوادث احتمالی پیش بینی لازم را داشته باشیم افزود: با پیش بینی به موقع می توانیم برنامه ریزی مناسبی را برای مقابله با بحران های احتمالی داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی نقاط آسیب پذیر در این شهرستان در زمان بروز حوادث اظهار داشت: به این منظور یک  بانک اطلاعاتی از نقاط آسیب پذیر این شهرستان با توجه به مطالعات و بررسی های کارشناسان دستگاه های اجرایی  تهیه شده ، ضمن انکه در این بانک اطلاعاتی  وظایف کلیه ادارات و دستگاه های منطقه برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی پیش بینی شده است.

محمودی در ادامه اختصاص اعتبارات مناسب را در مقابله با حوادث احتمالی ضروری دانست و یادآور شد: در صورت اختصاص اعتبارات لازم ، طرح های جمع آوری آب های سطحی در مناطق شهری و روستایی ، تجهیز ماشین آلات حوزه های راهداری ، تجهیز ایستگاه های آتش نشانی ، دیواره سازی حاشیه رودخانه های منطقه ، پیشگیری از تخریب پل ها به انجام خواهد رسید.

وی همچنین با تاکید بر تداوم تشکیل ستاد های مدیرت بحران در مناطق روستایی این شهرستان گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که امسال در این منطقه صورت گرفته در زمینه تامین آب زراعی کشاورزان منطقه مشکل خاصی وجود نداشته است.

در ادامه این جلسه  با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  ، مسائل مختلف این شهرستان در حوزه های مختلف مدیرت بحران مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها وزارت کشور مدیریت بحران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور مدیریت بحران گیلان وزارت کشور مدیریت بحران گیلان مقابله با بحران های احتمالی مقابله با هرگونه بحران هرگونه بحران احتمالی برای مقابله با بحران مدیریت بحران برنامه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نیاز کارگران امری ضروری است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: توجه به نیازهای قشر کارگری ضروری است و باید متوجه بود که قشر کارگر غیر از خدا هیچ پناهی ندارد، لذا توجه به این قشر باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

محسن افشارچی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با تشکل‌های کارگری استان، اظهار کرد: طبقه‌بندی مشاغل و موضوعاتی مانند سخت و زیان‌آور بودن، باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کارگران اصلی‌ترین و موثرترین نقش را در تولید بر عهده دارند به طوری که اگر کارگر نباشد انگار هیچ چیزی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: تنظیم عرضه و تقاضا به بهبود حقوق و دستمزد جامعه کارگری کمک خواهد کرد و باید عنوان کرد نسبت به امور کارگری حساس هستیم و اشتغال کارگران واحدهای تعطیل دغدغه مسئولان است.

افشارچی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات انجام شده در استان، اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت اتوبان زنجان - قزوین سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شد و برای بخش باقی مانده هم قول سه هزار میلیارد ریال برای ادامه کار گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه این پروژه جزو پروژه‌های برزمین مانده بود، اظهار کرد: اتوبان زنجان به تبریز در دست استان نیست و به بانک ملی باز می‌شود که در حال رایزنی برای حل این موضوع هستیم.

افشارچی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حل مشکلات پیش روی احداث واحدهای نهضت ملی مسکن استان گفت: در این رابطه اقداماتی انجام شده است که یکی از مسائل، موضوع کاهش اقساط بود که برای حل این معضلات باید فرآیندها را اصلاح کرد و در عین حال باید توجه کرد که انبوه‌سازی صنعتی مسکن قیمت احداث را کاهش می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این مراسم، گفت: هر چند در طول سال هم، اقداماتی برای حل مشکلات کارگران انجام شده است و در این میان کارفرمایان هم همراهی لازم را داشته‌اند و از ابزارهای تشویقی برای افزایش راندمان کار و بهره‌وری استفاده شده است.

ابوافضل رفیعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود در واحدهای تولیدی دلگرمی برای کارگران ایجاد شود، افزود: امنیت شغلی از دغدغه‌های جامعه کارگری است که پیگیری هم شده ولی در نهایت این قانون است که یا باید به صورت کلی اصلاح شود یا قانون بالادستی مصوب شود.

وی طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در بین جامعه کارگری را از دیگر مسائل پیش روی جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در این مورد، جلساتی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری تشکیل و تصمیم‌گیری می‌شود که طرح طبقه‌بندی از جمله این مسائل است.

همچنین در این مراسم مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته را ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۸ نفر بود که کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

طبیب جعفری با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری استان زنجان در واحدهای مشمول قانون کار در سال گذشته به ۳۰ تشکل رسیده است، افزود: این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۱۳ تشکل بود که افزایش ۲ برابری داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون امنیت کارگری استان، گفت: طرح ضریب نفوذ طبقه‌بندی واحدهای مشمول کار به عنوان یک مدل پیشرفته اجرا می‌شود که در قالب این طرح، کارگران متناسب با توانمندی‌ها حقوق مناسب را دریافت می کنند.

جعفری یکی از اقدامات خانه کارگر استان را حل اختلافات در جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف در ۵ سال گذشته ۶ ماه بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ روز رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی