Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی صبح پنجشنبه در جلسه بررسی برگزاری یا عدم برگزاری مراسم دعای عرفه ضمن قرائت مصوبه شورای تأمین استان بیان داشت همه ما مسئولان استانی و کشوری مسلمان هستیم و اعتقاداتی داریم، گاهی بر اساس ضرورت‌های اجتماعی، درمانی و بهداشتی طبق نظر متخصصان باید عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کرمان هیچ بحث و مسئله‌ای در خصوص مصوبات ستاد کرونا در بین مسئولان استانی وجود نداشت مثلاً در مراسم برگزاری نماز جمعه نظر علوم پزشکی را به عنوان مرجع و معیار قرار دادیم و بر اساس آن عمل کردیم (البته گاهی ائمه جمعه برخی شهرستان‌ها و یا فرمانداران گله و مخالفتی داشتند که قانعشان کردیم) لذا هیچ مشکلی تا این لحظه در استان وجود نداشته است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که مراسم محرم و صفر با رعایت ضوابط با شکوه برگزار شود که این موضوع دو مرتبه به صورت رسمی و چند بار به طور غیر رسمی اعلام شد همچنین در خصوص برگزاری دعای عرفه، نماز عید قربان و عید فطر هم تعمیم داده شده و استان کرمان تابع نظر ستاد کرونای کشور است.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: رئیس جمهور اعلام کرد مراسم روز عرفه برگزار شود اما صحبتی مبنی بر اینکه این مراسم در مناطق سفید، قرمز یا زرد برگزار شود به میان نیامده ضمن اینکه از ابتدای هفته هیئت‌های مذهبی با محوریت سازمان تبلیغات سعی کرده اند از مراکز رسمی برای برگزاری دعای عرفه مجوز بگیرند و بر این اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی شد.

وی در خصوص نامه عصر روز گذشته مبنی بر برگزار نشدن مراسم در مناطق قرمز، زرد و نارنجی، گفت: رئیس جمهور طبق نظرات کارشناسی نظر خود را اعلام کرده است لذا معتقدم پس از دریافت نامه بلافاصله باید جلسه اضطراری میدانی در استان برگزار می‌شد و متولیان مربوطه در این جلسه حضور پیدا می‌کردند.

در پایان این جلسه با تماس تلفنی با محمد جواد فدای استاندار کرمان و نظر جمع حاضر مصوب شد مراسم دعای عرفه در سطح استان کرمان تنها در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود اما از برگزاری مراسم در فضاهای بسته جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 4986859

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه کرمان دعای عرفه پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا عید سعید قربان ازدواج بیرجند کرمانشاه ماه محرم برگزار شود دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی