Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:28:46 GMT

نقش علی لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۶۲۳

نقش علی لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین

آقای لاریجانی نقش ویژه‌ای در قرارداد راهبردی ایران و چین دارد و او برای پیگیری این قرارداد مهم، مد نظر رهبر انقلاب بود تا بتواند مناسبات ایران و چین را در این قرارداد مدیریت کند تا سندی اجرایی و عملیاتی به ثمر بنشیند. او فردی مطمئن نزد رهبر انقلاب است.

به گزارش ایسنا، «منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس پیشین مجلس، درباره وضعیت سیاسی علی لاریجانی به شرق گفت: «علی لاریجانی یک سرمایه بزرگ برای نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دارای پختگی لازم در استراتژی و اجراست و به‌هیچ‌وجه تک‌بعدی نیست. آقای لاریجانی هم کار اجرایی کرده است و هم کار امنیتی و هم فرهنگی و در عین‌ حال یک شخصیت کاملا علمی است. در ابعاد جهانی هم شناخته‌ شده است و اگر به کشوری سفر کند، فقط شخصیت‌هایی در حد رئیس‌جمهور آن کشور با او می‌توانند دیدار کنند. به‌ خاطر دارم که سفری با ایشان به تونس برای رونمایی از قانون اساسی جدید این کشور داشتیم. رئیس‌جمهور موقت تونس وقتی با او دیدار کرد، گفت که من سال‌هاست شما را می‌شناسم و تمام مذاکراتی که با اتحادیه اروپا داشتید زمانی که رئیس‌ شورای امنیت ملی ایران بودید، پیگیری می‌کردم.»

او ادامه داد: «آقای لاریجانی علاوه بر اینها به مسائل داخلی کشور هم تسلط بسیار خوبی دارد و مشکلات را می‌شناسد و برای حل آنها راهکار دارد. او دارای تیم است؛ یعنی اگر بخواهد مجموعه مسائل امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کند، افرادی را برای مسئولیت‌های مختلف می‌گمارد که از شایستگی لازم برخوردارند. با چنین توانمندی‌ای او کاملا در حوزه‌های مختلف راهبرد دارد. از سویی آقای لاریجانی مورد وثوق نیروهای سیاسی و مذهبی است. خاطرم هست وقتی به نجف رفته بود، مراجع نجف به او احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند و مراجع عزیزمان در قم هم با او همین‌طور رفتار می‌کنند و همیشه احترام او را داشته‌اند. اکنون هم که مقام معظم رهبری او را به سِمت مشاور خود و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده‌اند.»

حقیقت‌پور درباره نقش لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین هم گفت: «آقای لاریجانی علاوه بر موارد فوق نقش ویژه‌ای در قرارداد راهبردی ایران و چین دارد و او برای پیگیری این قرارداد مهم، مد نظر رهبر انقلاب بود تا بتواند مناسبات ایران و چین را در این قرارداد مدیریت کند تا سندی اجرایی و عملیاتی به ثمر بنشیند. او فردی مطمئن نزد رهبر انقلاب است.»

او درباره جایگاه سیاسی علی لاریجانی میان نیروهای سیاسی موجود در کشور هم اظهار کرد: «علی لاریحانی یک نیروی اصولگرای منطقی و معتدل است و نمی‌توان تندی‌ و افراط در رفتار و منش او دید و همواره کوشیده است که عاقلانه عمل کند. به‌ همین دلیل است که جریان‌های مختلف به او احترام می‌گذارند و می‌بینیم که اصلاح‌طلبان هم احترام او را دارند و به او به‌ عنوان یک ظرفیت ملی نگاه می‌کنند. البته دیگر او را نمی‌توان منحصر در یک جریان دانست، زیرا به یک نیروی فراجناحی تبدیل شده است و می‌توان گفت که او نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب بلکه یک نیروی انقلابی است.»

حقیقت‌پور در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی انقلابی است، چرا نیروهای مدعی انقلابی‌گری در مجلس کنونی، به‌ویژه نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همیشه با او زاویه‌های جدی داشته‌اند، یادآور شد: «انقلابی‌گری تعریف مشخصی دارد و معلوم است چه کسی انقلابی است و چه کسی اقداماتش به منافع انقلاب لطمه می‌زند. خیلی‌ها هستند که ادعای انقلابی‌بودن دارند اما اتفاقا بیش از همه به انقلاب آسیب می‌رسانند. شخص رهبری یک انقلابی تمام‌عیار است که می‌شود از ایشان الگو گرفت. این‌ طور نیست که افرادی در مجلس بگویند انقلابی هستیم اما هر تهمتی که می‌خواهند، به هر شخصیتی بزنند یا بر سر هر مقام و مسئولی فریاد بزنند. انقلابی‌بودن به معنای ضد قانون رفتارکردن و اتهام‌زنی نیست. بنابراین آنهایی که به آقای لاریجانی می‌گویند انقلابی نیستی، در وهله نخست بروند انقلابی‌بودن خودشان را ثابت کنند.»

مشاور لاریجانی کارهایی را که اکنون علی لاریجانی انجام می‌دهد، هم این‌گونه روایت کرد: «او اکنون مشغول مطالعه و جمع‌بندی گذشته است و به‌شدت در فکر انقلاب و کشور است و از مشکلات موجود بسیار ناراحت است. آقای لاریجانی به‌ طور دقیق آن چه را در مجلس می‌گذرد، پیگیری و نقاط مثبت و منفی مجلس را با دقت خاصی ارزیابی می‌کند.»

او در پایان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا علی لاریجانی را می‌توانیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ بدانیم یا نه، گفت: «تردیدی نیست که او استعداد و ظرفیت لازم برای ریاست‌جمهوری را دارد اما باید دید اقبال جامعه چگونه خواهد بود. آقای لاریجانی یک استراتژ و مجری کم‌نظیر است؛ یعنی هم خوب استراتژی تبیین می‌کند و هم قدرت بالایی در حوزه اجرا دارد. با چنین اوصافی شکی نیست که از هر نظر قابلیت ریاست‌جمهوری را دارد اما باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی تا سال آینده رخ خواهد داد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي لاريجاني آقای لاریجانی علی لاریجانی رهبر انقلاب ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود

ایتنا - یک شرکت نوآور گامی نوین در عرصه فناوری تراشه‌های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر (BCI) برداشته و روش کم‌تهاجمی جدیدی را معرفی کرده که به افراد معلول اجازه می‌دهد کنترل عضلاتشان را دوباره به دست گیرند.
تراشه های مغزی دستگاه هایی هیجان انگیز هستند که سیگنال های الکتریکی مغز را به دستورات کنترل برای دستگاه های خارجی ترجمه می کنند.

شرکت سینکرون با رویکرد جدید و کم‌تهاجمی خود در زمینه کاشت این تراشه‌ها، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سینکرون از یک روش نوآورانه به نام "استنت رود" استفاده می کند که طی آن یک مجموعه تخصصی از الکترودها درون رگ خونی نزدیک قشر حرکتی مغز قرار داده می شوند. این کار از طریق جراحی ساده ای روی رگ گردنی داخلی انجام می شود و دسترسی به ناحیه مسئول کنترل حرکات عضلانی را ممکن می سازد.

رویکرد کم تهاجمی سینکرون مزیت بزرگی محسوب می شود، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنگین که در آنها جمجمه باز می شود، ریسک کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. این امر می تواند در آینده، فناوری تراشه های مغزی را بسیار در دسترس تر و کاربرپسندتر سازد.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار امیدوارکننده است. تصور کنید افرادی که به دلیل فلج یا سایر شرایط عصبی، محدودیت حرکتی دارند، بتوانند تنها با فکر کردن، با دستگاه ها تعامل کنند یا ارتباط برقرار کنند. یا حتی افراد سالم بتوانند با قدرت ذهن، اشیا را کنترل کرده و تجربه های واقعیت مجازی، دستگاه های هوشمند خانگی یا اندام های مصنوعی را فراگیرتر مدیریت نمایند.

توسعه این فناوری البته با چالش هایی نیز روبرو است؛ از افزایش دقت و توسعه کنترل گرفته تا کاهش هزینه ها و رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی. اما با وجود این موانع، سینکرون توانسته با جذب حمایت های مالی کلان از افرادی همچون بیل گیتس و جف بزوس، و کسب تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا، گام های مهمی در پیشبرد این فناوری بردارد.

تراشه های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر آینده ای امیدبخش را نوید می دهند؛ دنیایی که در آن مرز میان انسان و ماشین کمرنگ تر شده و کنترل محیط پیرامون تنها با افکار میسر خواهد بود. البته همگام با این پیشرفت ها، نیاز به قوانین شفاف برای حفاظت از حقوق بیماران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند