Web Analytics Made Easy - Statcounter

در رزو‌هایی که کرونا تمام شهر‌های کشور را درگیر کرده و هرروز تلفات انسانی ناشی ازبی تدبیری دولتمردان در مهار آن به وضوح دیده می‌شود شنیدن برگزاری بزرگترین نمایشگاه نفتی خاور میانه و کشور جای سوال‌های متعددی دارد.
براساس اخبار دریافتی، گویا وزارت نفت برای اینکه خود را از اتهام چرایی برپایی این نمایشگاه مبری نماید ابتدا مکاتبه‌ای با ستاد ملی کرونا داشته و این ستاد نیز در وهله اول با برگزاری آن مخالفت کرده و سپس در بندی دیگر اشاره داشته که در صورت اصرار بر برگزاری نمایشگاه، با حضور بازدیدکنندگان محدود و متخصصان این رویداد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که گویا قرار شده تا هفته آینده جلسه ترک تشریفات انتخاب مجری برای این نمایشگاه در شرکت ملی نفت برگزار شود تا اقدامات اجرایی این نمایشگاه عملیاتی شود.
اصرار وزیر نفت در برگزاری این نمایشگاه و اینکه این آخرین فرصت برای وی و دولت دوازدهم است تا اقدامات و برنامه‌های خود را معرفی کنند در این روز‌هایی کرونایی خودخواهی محض تلقی شده و درحالی که شمار شهر‌های با اعلان قرمز ناشی از شیوع کرونا در کشور روز به روز افزایش پیدا می‌کند این تصمیم می‌تواند شمار مبتلایان را افزایش داده و متخصصان و کارشناسان حوزه نفت و انرژی را نیز با این مشکل گرفتار سازد.
اصرار بر برگزاری این نمایشگاه با این استدلال که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و مراجعین نیز از طیف متخصصان خواهند بود موضوعی است که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا جدی تلقی شده و از برگزاری آن جلوگیری شود. وزارت نفت با صد‌ها شرکت بزرگ و کوچک و هزاران کارشناس و متخصص در اقصی نقاط کشور بزرگ‌ترین منبع اقتصادی کشور تلقی شده و نمایشگاه بین المللی آن هرساله با حضور بی شمار علاقه‌مندان که اکثرا به دلیل تخصصی بودن نمایشگاه به عنوان بازدیدکنندگان اصلی آن هستند برپا می‌شود. سابقه هم نشان داده که این نمایشگاه با استقبال زیاد شرکت‌های نفتی کشور برگزار می‌شود و به طور یقین حجم زیادی نیروی انسانی و تجهیزات در این نمایشگاه مستقر خواهد شد که می‌تواند شیوع کرونا را در این صنعت تخصصی به بالاترین حد ممکن برساند.
برپایی این نمایشگاه درحالی مورد تاکید وزیر نفت قرار دارد شرکت‌های خارجی به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان سفر به ایران در آن حاضر نخواهند بود و تنها شرکت‌های دولتی آنهم به نظر می‌رسد با دستور وزارتخانه مجبور به حضور در آن هستند و همین مساله به شیوع این بیماری امن خواهد زد.
انتظار از ستاد ملی کرونا این است که با برگزاری این نمایشگاه موافقت نکرده و با اینکه وزارت نفت تلاش دارد ظرف ۴۰ روز آینده این نمایشگاه را به سرانجام برساند با ابلاغی قاطع مانع از این اقدام غیر ملی در سطح کشور شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت نفت شیوع کرونا نمایشگاه بین المللی نفت شیوع کرونا وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود