Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری بیماری کرونا در این استان با اشاره به فضائل روز عرفه افزود: همه زندگی، عرصه امتحان بوده و شارع مقدس چارچوبی برای مسلمانان ترسیم کرده که انجام اعمال واجب امری مهم تلقی می شود اما از آنجایی که دین مقدس اسلام احکام فقهی منعطف دارد، بر اساس مقتضات هم قابل انعطاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، قدر نعمت ها بیش از گذشته برای عموم ملموس می شود چرا که پیشتر با فراغت خاطر کارها انجام می گرفت و حتی هیات های عزاداری با شکوه فراوان برگزار می شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان  ایجاد کرد و اکنون نیز آنگونه که باید و شاید و بنا بر حفظ سلامت عموم نیز نمی توان  برنامه های اعیاد پیش رو را برگزار کرد.

وی اظهار داشت: ولی امر مسلمین و مراجع تقلید نیز از این دستورات تبعیت لازم را داشته‌اند، تاکنون نیز این مهم رعایت شده اما در این میان تدبر و تلنگری لازم است که قدر روزهای گذشته را بیشتر بدانیم.

حجت الاسلام خاتمی گفت: این اصل انکار ناپذیر است که وقتی نعمت در دست انسان قرار دارد، فکر می کند که روال همین است ولی وقتی محدودیت هایی به دلیل بیماری ایجاد می شود اهمیت و ارزش آن بیش ازگذشته مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در گوشه و کنار کشورمان خبرهایی منتشر می شود که برگزاری مراسم های عروسی و یا حضور در تجمعات علاوه بر ابتلای افراد، به فوت اعضای درجه یک خانواده هایی به دلیل همین ویروس منجر شده است، اضافه کرد: احساسات و عواطف پاک مقدس بوده اما سبک و سیره ائمه هم برای عموم ملاک و معیار است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: باید توجه داشت که از فرصت کنونی می توان برای مراسم روضه خوانی در منازل با حضور مداح بهره برد تا صدای یا حسین در فضا طنین انداز شود چرا که انجام چنین کاری برکاتی دارد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که پیش از این برای برگزاری باشکوه دعای عرفه چند مکان روباز در نظر گرفته شده بود اما شرایط کرونایی ایجاب می کند که این مراسم برگزار نشود.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اظهار نظرات مدیران در خصوص نحوه برگزاری مراسم های مختلف در ایام کرونایی ادامه داد: ارائه نظرات اشکالی ندارد اما تصمیم نهایی با ستاد ملی کرونا بوده و که این استان نیز مطابق با همین روند پیش رفته است.

وی اضافه کرد:  مصاحبه  های علما و مداحان شاخص از طریق رسانه ملی با این هدف انجام شود که هر فردی در منزل، حداقل در فضای لازم حتی در پشت بام ها نسبت به انجام مراسم و اعیاد مبادرت کنند و می توانند نسبت به قرائت دعای عرفه سیدالشهدا در مفاتیح و دعای عرفه امام سجاد در صحیفه سجادیه اقدام  کنند که عالی ترین مضامین عشق بازی با پرودگار تعالی است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: خوشبختانه همگان و حتی مساجد و هیات های عزاداری در موضوع بیماری تبعیت محض از منویات رهبری داشته اند که جای تقدیر دارد که هر چند اندکی معدود نسبت به این امر اعتنایی نداشته و در برابر این ویروس خطرناک بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه طی مصاحبه های منتشر شده از رسانه ها برخی افراد همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند، اظهار داشت: این افراد می گویند که دوست دارند زنده نباشند درحالیکه این به این مهم آگاهی ندارند افراد مالک جان خود هستند، اما مالکیت مطلق ندارد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: دین اسلام بیان کرده که فرد مالکیت مطلق بر  جان خود ندارد و بازتاب چنین مواردی موجب می شود علما پاسخ های لازم را برای روشن شدن اذهان عمومی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: عموم جامعه در برابر مسائل و مشکلات مختلف مسؤول هستند و وظیفه ما این است که  احکام دینی را برای همه مردم بیان کنیم.

حجت اسلام خاتمی گفت: شب گذشته بصورت مکتوب منع برگزاری مراسم روز عرفه اعلام شد که تمام تلاش و برنامه ها در راستای کاهش آسیب ها است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر بیماری کرونا در کشورمان فوت می کنند که ماهانه ۶ هزار نفر را شامل می  شود که تا دیروز عضوی از این جامعه بودند که این وضعیت چندان خوشایند نیست.

امام جمعه زنجان گفت: عاشورا هویت ما را تشکیل می دهد که این مهم را باید متناسب با اقتضائات زمان وفق داد.

برچسب‌ها امام جمعه زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان عاشورا امام جمعه زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان عاشورا امام جمعه زنجان ادامه برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه

دریافت 78 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6096054

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز