Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا قاسم پور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم دعای عرفه از طریق فضای مجازی است، افزود: مراسم عرفه فقط در مناطق سفید می تواند برگزار شود و از برگزاری مراسم عرفه در سایر مناطق جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: در صورت برگزاری حضوری مراسم در مناطق سفید در تعدادی از مراکز مشخص شده(مراکز شهرستان‌ها) و در فضای باز با رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده از ماسک و جمعیت حداکثر ۵۰ نفر رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار فارس گفت: همچنین در صورت برگزاری مراسم در مناطق سفید در مکان های مسقف با ۲۵ درصد ظرفیت محل حداکثر ۵۰ نفر به ازای هر نفر ۴ متر مربع دارای تهویه مناسب و استفاده از ماسک رعایت شود و بدون توزیع نذری و پذیرایی باشد و در صورت توزیع مواد غذایی و توزیع آب باید به صورت بسته بندی یک نفره باشد.
قاسم پور افزود: برگزاری مراسم در فضای باز بیش از ۲ ساعت و در فضای مسقف و سرپوشیده بیش از یک ساعت نباشد.
وی ادامه داد: گندزدایی قبل و بعد از مراسم محل ضروری است و باید انجام شود و وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری مراسم ضروری است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات توسط مسئولان برگزاری انجام شود و مراکز بهداشت با هماهنگی سازمان تبلیغات و مسئولان برگزاری هماهنگی لازم جهت نظارت و کنترل بهداشتی برنامه ریزی کنند.
قاسم پور افزود: مسئولان برگزار کننده، ماسک جهت افرادی که فاقد ماسک هستند در نظر گرفته و هنگام ورود به محل جهت استفاده تحویل دهند.

جشن اعیاد غدیر و قربان تنها در مناطق سفید امکان پذیر است
وی همچنین درباره برگزاری مراسم اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: برگزاری هرگونه مراسم و جشن و نماز عید غدیر و قربان تنها در مناطق سفید از نظر شیوع بیماری کرونا امکان پذیر است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از برگزاری مراسم و نماز اعیاد قربان و غدیر در مناطق زرد، نارنجی و قرمز پرهیز شود.
قاسم پور افزود: همچنین از برگزاری هر گونه مراسم جشن اعیاد با تجمع های بزرگ پرهیز شود و برگزاری مراسم به صورت مجازی و رسانه های ملی انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی جهت توزیع شیرینی و شربت و موارد مشابه بیان کرد: اولویت برگزاری نماز اعیاد قربان و غدیر در مناطق سفید در فضای باز با رعایت فاصله یک و نیم متری و با استفاده از ماسک و همچنین مهر و سجاده شخصی است.
معاون استاندار فارس گفت: در صورت برگزاری نماز عید غدیر و قربان به صورت مساجد محله در مناطق سفید با حداکثر ۵۰ نفر نمازگزار و رعایت فاصله یک و نیم متری از هم ضروری است و حداکثر زمان جهت برگزاری نماز و غدیر قربان از یک ساعت بیشتر نشود.
قاسم پور افزود: همچنین استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و همه افراد شرکت‌کننده در مراسم فریضه نماز الزامی و استفاده از سجاده و مهر شخصی توسط نمازگزاران ضروری است.
وی ادامه داد: در صورت برگزاری در فضای سرپوشیده و مسقف داشتن تهویه مناسب ضروری است به طوری که حداقل در و پنجره ها در مدت برگزاری نماز باز باشد.
وی اضافه کرد: سطوح مشترک محل های برگزاری مراسم باید قبل و بعد از مراسم توسط مسئولان برگزاری گندزدایی شود و در ورودی محل برگزاری امکانات ضد عفونی دست فراهم و تعبیه شده باشد.
معاون استاندار فارس گفت: مسئولان برگزار کننده ماسک جهت افرادی که فاقد ماسک می باشند در نظر گرفته و هنگام ورود به محل جهت استفاده تحویل دهند.
مردم از دید و بازدید اعیاد قربان و غدیر پرهیز کنند
قاسم پور افزود: مردم از دید و بازدید اعیاد قربان و غدیر در همه مناطق پرهیز کنند و مراسم قربانی و ذبح آن طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی عمل شود و از ذبح قربانی در منازل پرهیز شود.

تنها ۲ شهرستان فارس در وضعیت سفید قرار دارند
معاون استاندار فارس گفت: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز و داشتن شرایط ویژه، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد یعنی شرایط هشدار و ۲ شهرستان یعنی بختگان و رستم در وضعیت سفید یعنی شرایط احتیاط قرار دارند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس معاون استاندار فارس گفت اعیاد قربان و غدیر صورت برگزاری استفاده از ماسک قاسم پور برگزاری مراسم مناطق سفید برگزاری نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، با توجه به برگزاری آزمون سراسری تامین برق پایدار با حضور افزون بر ۵۰ اکیپ عملیاتی، ۱۵مرکز عملیات اتفاقات برق و شماری از پرسنل به صورت آماده باش، برای همه مراکز برگزاری آزمون سراسری در استان یزد صورت گرفت.   در این راستا همه گروه‌های عملیات برق شهرستان‌ها برای کنترل استمرار برق در مراکز برگزاری آزمون سراسری، کنترل بار و وضعیت خروجی‌های فشار متوسط و پست‌های توزیع تغذیه کننده این مراکز آماده بوده وگروه‌های عملیات برق شهرستان‌ها در روز‌های برگزاری آزمون وضعیت خودروها، مولد‌های برق اضطراری، کالا‌های مورد نیاز و سوخت خودرو‌ها و مولد‌ها را به صورت مستمرکنترل کردند.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان