Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش طرح‌های تولیدی حوزه چوب در استان مازندران، گفت: با افتتاح این طرح‌ها، کشور در حوزه تامین ام دی اف خودکفا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح تولید تخته فیبر شرکت آرین شیمی در بندر امیرآباد، اظهار داشت: امروز هشتمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که در استان مازندران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هشتمین هفته که امروز بوده، هفت 38 طرح صنعتی با 20 میلیارد تومان اعتبار و شش هزار شغل در قالب پویش ملی تولید، تداوم و امید افتتاح شده است.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه امروز طرح‌های صنعتی، معدنی با 5600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 1700 شغل در ایستگاه هشتم طرح‌های صنعتی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: امروز در خوزستان واحد تولید فولاد و شمس در شهرستان دزفول و با حضور رئیس سازمان زمین شناسی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تولید کربنات سدیم امروز به دستور رئیس جمهور با حضور معاون امور صنایع در استان فارس بهره برداری خواهد شد، افزود: دو مجموعه سیلوی گندم با ظرفیت 70 هزار تن در افلید فارس بهره برداری می‌شود.

گفت‌وگو|جزئیات خودکفایی جزیره قشم در تأمین برق/ مهمترین دغدغه تولیدکنندگان برق حرارتی چیست؟سردار سلامی: هوانیروز سپاه در قطعه‌سازی و مدرن‌سازی به خودکفایی رسیده استقالیباف: زنجیره تولید و خودکفایی به درستی طراحی نشده است/ چالش اول کشور مدیریتی استمدرس خیابانی با اعلام اینکه قبل از انقلاب 700 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم کشور بوده است، گفت: اکنون 22 میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم کشور بوده و سایر غلات در آن ذخیره می‌شود که از این میزان 4.6 میلیون تن در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد و توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بندر امیرآباد بهشهر، گفت: طرح ایجاد تولید 300 هزار متر مکعب ام دی اف در سال از طریق افتتاح شرکت آرین شیمی در بندر امیرآباد صورت گرفته که با افتتاح این پروژه 25 درصد به تولید ام دی اف کشور افزوده و ظرفیت ام دی اف تولیدی کشور در سال به 2.2 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه تحول صنعتی و اقتصادی در منطقه با افتتاح این طرح‌ها صورت خواهد گرفت، گفت: مازندران در حوزه تجارت برنامه خوبی دارد و آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهید سلیمانی بهشهر را امروز انجام  دادهکه 50 درصد شهرک‌های صنعتی مازندران را شامل می‌شود که 220 هکتار از فاز نخست این شهرک را در فروردین سال آینده آغاز و واحدهای صنعتی در آن مکان مستقر می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم از محل افتتاح دو طرح ام دی اف بتوانیم ظرفیت خالی بخش ام دی اف را پر و سبب ارزآوری و صادرات ام دی اف در کشور باشیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه طرح توازن تجاری کشور را در بنادر شمالی و جنوبی کشور اجرایی کردیم، گفت: برای افزایش زنجیره تولید فولاد در کشور تاکنون 16 میلیون تن از 26 میلیون تن تعهد داده بهره برداری شده و ظرفیت زنجیره فولاد بیشتر از میزان تعهد خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح طرح‌های صنعتی بزرگ با پیشرفت 60 درصدی تا پایان فعالیت دولت در کشور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/681/ح

R41358/P/S6,74/CT11 بیشتر بخوانید... ایران در تولید دستگاه "ونتیلاتور" به خودکفایی رسید قشم در تولید برق به خودکفایی رسید‌ هدفگذاری ‌۳.۲ میلیارد دلاری برای اجرای نهضت داخلی‌سازی / برنامه وزارت صنعت برای خودکفایی در تولید ‌کالاها‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ایران در تولید دستگاه "ونتیلاتور" به خودکفایی رسید قشم در تولید برق به خودکفایی رسید‌ هدفگذاری ‌۳.۲ میلیارد دلاری برای اجرای نهضت داخلی‌سازی / برنامه وزارت صنعت برای خودکفایی در تولید ‌کالاها‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۲ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۳ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۴ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۵ دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود ۶ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۷ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۸ هشدار فرماندار زنجان به مجتمع‌های تجاری/ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف مهمترین اخبار استانها لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم وسعت دریاچه ارومیه کوچکتر شد عضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیست مشکل مالکیت ۴۰ ساله اهالی ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان برطرف می‌شود مهمترین اخبار تسنیم الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودکفایی رسید سرپرست وزارت وزارت صنعت میلیون تن ام دی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امسال قول داده شده کشاورزی از قطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به آن کوتاه نخواهد آمد و حاضر نمی‌شود با قطع برق، امنیت غذای مردم به خطر انداخته شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  ذبیح‌الله اعظمی سارودیی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: بیش از 95 بخش کشاورزی خرده مالک است و نقش مشارکت مردمی حائز اهمیت است. سال گذشته وزارت نیرو هر جایی که دچار کمبود می‌شد سراغ صنعت می‌رفت. از سال گذشته وزارت نیرو به بخش کشاورزی و غذای مردم آمده که بارها مورد تذکر قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته در شدیدترین شرایط گرمایی، برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شد که عادلانه نیست. در حالی که برخی گلخانه‌ها نیاز شدید به آب و برق دارند. امسال قول داده شده کشاورزی از قطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به آن کوتاه نخواهد آمد و حاضر نمی‌شود با قطع برق، امنیت غذای مردم به خطر انداخته شود.

اعظمی ساردویی با  خرسندی از بارشهای خوب امسال بیان کرد: به میمنت بارندگی‌ها می‌توان امسال جشن خودکفایی را برگزار کرد اما ادامه این روند مستلزم تامین منابع آبی است. وزارت نیرو یک سال فرصت داشته کمبود برق را تامین کند و امید می‌رود در هفته‌های آینده تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

وی گفت:قطعی برقها عادلانه نیست و برخی کشاورزان و دامداری‌ها مجبور به صرف هزینه‌های بیشتر می‌شوند.

خودکفایی گندم نیازمند تامین برق 24 ساعته است

بنابراین گزارش هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ضمن پیش بینی تولید 14 تا 14.5 میلیون تن گندم برای امسال گفت: اگر به موقع پول داده شود و جایزه تحویل از سوی دولت اعلام شود، امسال بالای 12 میلیون تن خرید خواهیم داشت. تا پایان امروز حدود 400 هزار تن خرید خواهیم داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا 70 تا 80 درصد بیشتر خواهد بود.

وی افزود: مشارکت مردم در تولید گندم، بالای 98 درصد است. تولید مستلزم فراهم شدن الزامات است اما در برخی مواقع از جمله آب مورد نیاز تولید گندم الزامات فراهم نمی‌شود که نتیجه 3 دهه اشتباه است.

هاشمی گفت: متاسفانه وظایفی که وزارت نیرو بر عهده دارد، مغفول مانده که یکی از آنها تامین برق 24 ساعته مورد نیاز کشاورز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز