Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی اسماعیلی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری مطالبه ایجاد یک واحد گمرکی در شهرستان گرمی گفت: در دوره مجلس هشتم نیز پیگیری بازگشایی گمرک قدیمی در منطقه آزادلو شهرستان گرمی انجام شد ولی با وجود موافقت ایران، ایجاد این واحد گمرکی در محل تعیین شده به علت مخالف جمهوری آذربایجان متوقف ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از نخستین روزهای مجلس یازدهم پیگیر این مطالبه بحق مردم شهرستان گرمی بودم و با پیگیری به عمل آمده در وزارت خارجه، طرف آذری نیز موافقت خود را با ایجاد گمرک در محدوده مرزهای شهرستان گرمی اعلام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم بیان کرد: هم اکنون رایزنی در خصوص مکان‌یابی احداث گمرک در محدوده مرزی شهرستان گرمی با جمهوری آذربایجان جریان دارد.

رییس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای همسایه و اکو همچنین ایجاد گمرک، تصویب منطقه آزاد و نیز اتصال به خط ریلی داخلی و بین‌المللی را بهترین راه توسعه منطقه و خروج شهرستان گرمی از بن بست فعلی دانست و تاکید کرد: باید مرزی بودن شهرستان گرمی را به فرصت و ظرفیتی برای توسعه این منطقه تبدیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به طی مراحل نهایی خط آهن میانه ـ اردبیل و احتمال افتتاح آن در سال آینده گفت: این خط ریلی بدون اتصال به منطقه مغان و از آن طریق وصل به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان ابتر و ناقص خواهد بود.

اسماعیلی، توقف خط ریلی اردبیل در مرکز استان را بدون توجیه اقتصادی و به معنای در بن بست قرار گرفتن این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان اردبیل ادامه این خط ریلی تا منطقه مغان را برای توسعه حمل و نقل کالا و مسافر در داخل کشور و به سمت روسیه، کشورهای منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان لازم و ضروری می‌دانند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل ـ مغان در هفته دولت امسال کلنگ‌‍زنی شود.

نماینده گرمی همچنین گفت: این خط ریلی با گذر از منطقه ارشق شهرستان مشگین‌شهر، شهرستان گرمی، شهرستان بیله‌سوار و شهرستان پارس‌آباد به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان وصل شده و در مسیر هر کدام از شهرستان‌های شمال استان اردبیل، دارای ایستگاه‌های ثابت خواهد بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی مجلس یازدهم استان اردبیل شهرستان گرمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی مجلس یازدهم استان اردبیل شهرستان گرمی مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی مجلس یازدهم استان اردبیل شهرستان گرمی جمهوری آذربایجان شهرستان گرمی خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 5 نماینده خواهد داشت.

طرفداری | با تغییر فرمت برگزاری لیگ قهرمانان در فصل آینده، دو سهمیه اضافی به کشورهایی که نماینده‌های آن بهترین عملکرد را داشته باشند تعلق می‌گیرد. پس از کسب سهمیه اول توسط سری آ، امشب بوندسلیگا نیز تعداد تیم‌های خود را به عدد 5 رساند. 

با پیروزی دورتموند مقابل پاری سن ژرمن، پنج باشگاه از بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود. زنبورها که با حذف اتلتیکومادرید، امیدها را برای کسب سهمیه پنجم زنده کرده بودند، امشب به نوعی در حق خودشان نیز لطف بزرگی انجام دادند. در فصل جاری بوندسلیگا، تیم ادین ترزیچ در فاصل پنج امتیازی با لایپزیش در رتبه پنجم قرار گرفته است. با نهایی شدن سهمیه اضافی، اکنون زنبورها حضور خود در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده‌اند. به این ترتیب بایرلورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش و دورتموند، پنج نماینده بوندسلیگا در فرمت 36 تیمی لیگ قهرمانان خواهند بود. 

فصل 25-2024 لیگ قهرمانان به احتمال زیاد با این تیم‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌هایی که نام آن‌ها پررنگ شده، حضورشان قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است