Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در پاسخ به مطلب درج شده در یکی از جراید تحت عنوان «چه کسانی کره‌ای‌ها را گستاخ کردند؟» اعلام کرد: «اساسا هیچگاه تماس تلفنی از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول حاصل نشده و این ادعا از اساس نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این اطلاعیه آمده است: «ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول با مدیرکل مسئول حوزه خاورمیانه بوده و در این ملاقات کمترین اشاره‌ای به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی نشده است.» 

روابط عمومی وزارت امور خارجه می‌افزاید: «در پی این ملاقات، خبرگزاری کره‌ای یونهاپ خبری بی اساس مبنی بر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران منتشر و اظهاراتی را به سفیر منتسب کرد که طی اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه  در تاریخ ۳۱ تیر ماه اعلام شد: "متاسفانه خبرگزاری یونهاپ در اقدامی غیرحرفه‌ای، خبری بی اساس را منتشر کرده است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به وزارت خارجه محل احضار نشده، بلکه دعوت شده است."» 

این وزارتخانه عنوان می‌کند: «در دو سال گذشته، تامین دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی در کره، دستور کار اصلی و محوری روابط با کره جنوبی بوده و در این راستا، علاوه بر پذیرش فرستاده ویژه این کشور، ده‌ها ملاقات در تهران و سئول با مقامات کره‌ای انجام شده است. بدیهی است که ماهیت وظایف وزارت امور خارجه اقتضاء می‌کند که همه اقدامات خود را خبری نکند.»
 
در این اطلاعیه آمده است: «وزارت امور خارجه طبق وظایف ذاتی خود، عمدتا تسهیل کننده روابط خارجی و از جمله روابط اقتصادی با سایر کشورهاست و در راستای اجرای این ماموریت، در کنار سایر نهادهای کشور قرار دارد. بدیهی است این امر نافی یا جایگزین وظیفه ذاتی سایر نهادها نبوده و وزارت خارجه نمی‌تواند به جای آنها اقدام کند. به همین دلیل طرح دعوی علیه بانک‌های متخلف کره‌ای در محاکم صالحه، توسط نهادهای ذیربط در دست پیگیری است و این موضوع توسط ریاست بانک مرکزی اعلام شده است.»

منبع: الف

کلیدواژه: سفیر جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی