Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- معاون رئیس جمهور از تعهد دولت برای پرداخت ۵۰ درصد هزینه ساخت خط ۳ مترو شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد باقر نوبخت پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 3 مترو شیراز از دست اندرکاران اجرای خط مترو شیراز به جهت خدمتی که مردم انجام می دهند از سوی دولت تشکر کرد و اظهار داشت: کلمه "از سوی دولت" را از این جهت یادآوری کردم که یک تقسیم کاری در مدیریت امور عمومی وجود دارد که بخشی از کارها مستقیما به خود دولت مرتبط است که مدیریت و سیاست گذاریش را دولت به انجام می‌رساند و اعتبارات آن تحت عنوان اعتبارات عمومی در بودجه دولت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک بخش دیگری از کارها به مردم واسپاری شده است نه اینکه دولت باری از خودش را به مردم تکلیف بکند بلکه قانون اساسی، اساس همه فعالیت‌ها را مردم می داند و معتقد است که کشور با مردم اداره شود و اصل 44 قانون اساسی که سیاست‌های آن هم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد می‌گوید کار را مردم باید انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در اصل 44 قانون اساسی بازار، کسبه، اقتصاد، کارخانه‌ها، همه فعالیت‌های ما و هر چه که می‌توانیم از مدیریت و مالکیت باید به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کنیم دولت فقط در جایگاه سیاست‌گذاری و نظارت و هدایت باشد.

نوبخت عنوان کرد: هر زمان که دولت نزد مقام معظم رهبری بوده است نخستین سوالشان از ما این بود که واگذاری امور به مردم از سوی دولت چقدر به انجام رسیده و قطعا در پایان و فرجام کار این دولت یکی از شاخص‌های ارزیابی این است که چقدر دولت کارها را در چنبره و حوزه خودش متمرکز کرده و چقدرش را به مردم واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه رسالت و مسئولیت ما عمدتا طرح و پروژه‌هایی است که در قانون دولت باید آنها را انجام دهد گفت: بنابر این قطار شهری و حمل و نقل شهری و رفاه شهری مسائلی است که طبق قانون اساسی بر عهده شهرداری است و شورای شهرها هم فلسفه وجودیش این است که در این راستا مساعدت سیاستی به شهرداری بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: این دومین سفری است که در یک ماه گذشته به شیراز داشتم سفر قبلی برای بازدید از عملیات اجرایی آزادراه شیراز _ اصفهان بود که ساخت این آزادراه طول مسیر فارس و اصفهان را حداقل 130 کیلومتر کوتاه می‌کند و نزدیک به دو ساعت طول مدت سفر را می‌کاهد و فراتر از آن ایمنی جان مسافران و مردمان شریف این استان و استان‌های مهمانی که به سمت شما می آیند را تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: فقط برای اینکه بتوانیم در سال جاری آن را به افتتاح  بهره‌برداری برسانیم 1200 میلیارد تومان تعهد شد که البته این آزادراه را به صورت مشارکتی انجام می‌دهیم و علت اینکه وزیر دفاع و وزیر راه در سفر قبلی همراه ما بودند برای اطمینان از تعهد اجرای پروژه بود و تمام رقمی که دولت برای ساخت این آزادراه متعهد شده بود قبل از سفر دوم پرداخت شد.   

نوبخت: سنندج امسال به شبکه سراسری ریلی متصل می‌شودبازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره/ افتتاح پروژه دوخطه‌‌ راه‌آهن زنجان ــ قزوین تا پایان سال‌نوبخت 2000 واحد مسکن محرومان استان زنجان را کلنگ‌زنی کرد

نوبخت با اشاره به ساخت بزرگراه دشت ارژن _ ابوالحیات گفت: برای سفر به جنوب و شهرهای غربی  از استان فارس باید از یک معبر و تنگه ای بین دشت ارژن و تنگ ابوالحیات عبور کرد که به استاندار فارس این اختیار را تفویض کردیم که اگر تشخیص دهند که در سال 1399 این بزرگراه آماده می‌شود در کمتر از 48 ساعت کل اعتبار آن را تخصیص خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه وظیفه سازمان برنامه و بودجه به عنوان نهاد دولتی این است که اولا برنامه‌ریزی کند ممکن است بگویم ما که برنامه ششم را داریم اما آن برنامه الان تحت شعاع تحریم قرار گرفته است و در این شرایط جذب 65 میلیارد دلار در سال از خارج  ممکن نیست افزود: با همین شرایط تحریم و با همین رکود شدید ناشی از بیماری کرونا که بسیاری از کشورها الان درگیر هستند ما موظف هستیم که برنامه‌مان را در دو عرصه انجام دهیم.

وی افزود: عرصه نخست عرصه مربوط به سازندگی است و به شما مژده دهم که استان فارس یک کارگاه بزرگی است و من انتظار دارم که مرکز فارس از رسانه ملی به تصویر بکشد که در جای جای استان کارهای عمرانی و ماندنی و زیرساختی در حال انجام است.

نوبخت گفت: استان فارس در حال اتصال ریلی به یزد است و همان حدود 1200 میلیارد تومان باید دولت برای انجام آن پرداخت کند تا مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد تکمیل شود و در حال حاضر شیراز به اصفهان، اصفهان به یزد متصل است اما  یزد به فارس هنوز متصل نیست که ما تعهد کردیم که قبل از اتمام امسال یزد را از طریق ریل به فارس مرتبط کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 740 کیلومتر ریل گذاری از چابهار به سمت زاهدان در حال انجام است و در کنار آن لوله گذاری گاز به سیستان و بلوچستان و ساخت آزادراه در این استان در حال انجام است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: نه تنها در زیر زمین با مشارکت شهرداری مشغول کارهای عمرانی هستیم در روی زمین هم استان‌های بزرگ مثل کرمانشاه، همدان، آذربایجان، قزوین را به شبکه سراسری وصل کردیم.

وی افزود: در این شرایطی که دشمنان ما تحریممان کردند که ما را زمین گیر کنند و زانوی خشن شان را روی گردن اقتصاد ایران گذاشتند تا نفس اقتصاد ایران را بگیرند بحمدالله  داریم نفس می کشیم و با انرژی در حال ساختن هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دولت غیر از مسائل مرتبط با عمران و آبادی کشور کمک به نهادهایی مانند شهرداری‌ها است گفت: شهرداری‌های سراسر کشور که در حال ساخت مترو و قطار شهری هستند 50 درصد تمام منابعی که از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه است را دولت تقبل کرده است.

وی خطاب به استاندار فارس گفت: به عنوان نماینده عالی دولت نظارت بفرمایید که نصف منابع لازم بر عهده دولت است و هر موقع که تایید کنید ما بخش به بخش آن را سال به سال پرداخت می‌کنیم.

نوبخت گفت: ما در سخت‌ترین شرایط تحریم قرار داریم قبلا نفت در برابر غذا بود یعنی آمریکا اجازه می داد که کشورهای مثل عراق که به کویت و عربستان و غیره حمله کردند فقط در برابر غذا و دارو اجازه صادرات نفت داشته باشند اما بدانید که این نابکاران از شما این هم دریغ کردند و اجازه نمی‌دهند که یک قطره نفت برای تامین داروی بیماران خاص این کشور به فروش رود و آنچه در حال انجام است برنامه‌هایی است که خارج از اراده آنها انجام می‌دهیم و اگر ما با اراده آنها انجام می‌دادیم که در 8 سال دفاع مقدس کار نظام ساخته بود و ما با سرافرازی آن را پشت سر گذاشتیم و در این مرحله هم پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: تمام تلاششان این بود که ما منابع مان آنقدر تحلیل پیدا کند که مردم به تنگ بیایند آیا یک روز حقوق کارکنان دولت در این شرایط به تاخیر افتاد؟ آیا یک روز پرداخت یارانه به تاخیر افتاد؟ حتی برای بیستمی که ما در پیش رو داریم اگر به روز تعطیل بیفتد ما یک روز جلوتر پرداخت می‌کنیم و پرداخت حقوق ها و یارانه‌ها به وقت ناشی از یک برنامه ویژه است.

نوبخت عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت تعهد می‌کند که 50 درصد آنچه که در ارتباط با مخارج و سرمایه‌گذاری خط 3 مترو شیراز است را پرداخت کند.

انتهای پیام/442/ح

R7533/P/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... جزئیات سفر نوبخت به استان فارس؛ از بازدید از ورزشگاه ۶هزارنفری تا کلنگ‌زنی خط ۳ مترو نوبخت با درخواست ۲۳ میلیارد تومانی تکمیل پروژه الحاقی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان موافقت کرد نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات سفر نوبخت به استان فارس؛ از بازدید از ورزشگاه ۶هزارنفری تا کلنگ‌زنی خط ۳ مترو نوبخت با درخواست ۲۳ میلیارد تومانی تکمیل پروژه الحاقی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان موافقت کرد نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۲ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۳ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۴ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۵ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۶ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۷ دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود ۸ هشدار فرماندار زنجان به مجتمع‌های تجاری/ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف مهمترین اخبار استانها لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم ۵۰ درصد هزینه ساخت خط ۳ مترو شیراز توسط دولت پرداخت می‌شود نماینده بروجرد در مجلس: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی باید به نتیجه برسد وسعت دریاچه ارومیه کوچکتر شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: اعتراف می‌کنم هنوز مشکلاتی در راه تولید داریم رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه حال انجام قانون اساسی استان فارس مترو شیراز خط ۳ مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با هزینه‌هایی که خودش به زندگی مردم تحمیل می‌کند نمی تواند انتظار داشته باشد تورم، شرایط کاهشی داشته باشد. کدام یک از اقلام که در اختیار دولت است سیر نزولی پیدا کرده است؟ در واقع آنها از یک سری شاخص های مربوط به رشد صحبت می‌کنند اما عملا آنچه در زندگی مردم مشاهده می شود متفاوت است.‌

دولت برای اینکه مصارف و منابع خود را تراز کند قیمت ارز ترجیحی را کاهش می‌دهد طبیعتا آن گرانی به زندگی مردم تحمیل می‌شود. ممکن است در بودجه، تراز منابع و مصارف برقرار شده باشد اما در زندگی مردم، درآمدها و هزینه با یکدیگر همخوانی ندارد به بیان دیگر ما مشکلات را به زندگی مردم منتقل کردیم و در مقابل مردم هم امکان تأمین این کسری را نخواهند داشت.

دولت افزایش حقوق کارگران را نپذیرفت و بدون اینکه نماینده کارگران پذیرفته باشد در نهایت حداقل حقوق را مبنا قرار دادند. این وضعیت در شرایطی است که تورم قیمت های اقلام اساسی به طور جدی احساس می شود و برخی از اقلام حتی از سفره های مردم حذف شده است. علاوه بر این، هزینه درمان، ایاب و  ذهاب و سایر موارد نیز وجود دارد.

به عنوان مثال در شهری مثل تهران، هزینه حمل و نقل حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است آن هم در شرایطی که دولت در تأمین منابع مناسب خود برای اداره کشور در بودجه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد به مالیات افزوده است و نمی تواند این رقم را به همه استان های کشور تعمیم داد. به عنوان مثال وضعیت اقتصادی یک استان وضعیت رو به رشدی دارد اما در مقابل استان دیگری با وجود وسعت و امکانات و ظرفیت، چندان مناسب نیست. برای این استان به عنوان مثال سهم ۳۰ درصدی درنظر می گیرند و ۲۰ درصد سهم را برای استان دیگری که وضعیت اشتغال و اقتصادی بهتری دارد در نظر می گیرند.‌ بنابراین وقتی این ۸۰ درصد در کنار هم قرار می گیرند تورم ۸۰ درصدی به کشور تحمیل می شود و این موضوع، زندگی مردم را متاثر می کند.‌

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس