Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:35:46 GMT

باورپذیری در قصه‌ها به فرهنگ بومی اصالت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۳۰۵۶

باورپذیری در قصه‌ها به فرهنگ بومی اصالت می‌دهد

یک پژوهشگر ادبیات بومی هرمزگان روز پنج‌شنبه با اشاره به اهمیت جایگاه باورپذیری در قصه‌گویی گفت: قصه‌گو برای بازآفرینی باید درک درستی از قصه داشته باشد و در واقع کم و زیاد کردن روایت‌ها بازآفرینی نیست.

مجید ذاکری در دومین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: یک قصه‌گوی ماهر با کلامش اعجاز می‌کند و باید شور و هیجان را به گونه‌ای به مخاطب تزریق کند و او را مسحور قصه خود کرده و مخاطب لحظه‌ای از قصه غافل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده و ترانه‌سرای هرمزگانی ادامه داد: در بازآفرینی باید حق مطلب ادا شود و قصه‌گو باید به شخصیت‌ها هویت ببخشد و متناسب با هر شخصیت دیالوگ ها را تنظیم شود.

ذاکری با اشاره به نقش مهم آفرینش‌گری قصه‌گو گفت: تنها زمانی صمیمیت در جریان قصه‌گویی اتفاق می افتد که قصه‌گو درک درستی از قصه و مخاطبش داشته باشد.

کارشناس هنری و سینمایی حوزه هنری هرمزگان یادآور شد: شروع خوب در قصه‌گویی راز موفقیت یک قصه گوست و در واقع به این شکل می‌توان مخاطب را در جریان قصه‌گویی با خود همراه ساخت.

وی افزود: نه تنها شروع قصه‌گویی مهم است بلکه پایان بندی هم جایگاه مهمی دارد و در واقع تاثیرگذاری قصه‌گویی در آنجا رقم می‌خورد.

مسوول انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز گفت: این نشست با هدف شناخت اصولی و آموزش شیوه‌های بازآفرینی در قصه‌ها به شکل یک کارگاه و قالب چهار نشست مجازی برنامه‌ریزی شده است.

ناهید پذیرایی افزود: شرکت‌کنندگان در این سلسه نشست‌ها در  پایان به قصه‌های بازآفریده و مناسب دست خواهند یافت و خود را برای بیست و سومین جشنواره قصه‌گویی استانی آماده می‌کنند.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان هرمزگان جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان هرمزگان جشنواره قصه گویی ادبیات کودک و نوجوان هرمزگان جشنواره قصه گویی قصه گویی قصه گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان