Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت:به هیچ عنوان نباید در ایستگاه های موقت کشتار دام،قصابی ها یا توسط خود مردم ذبح دام انجام شود و کشتار باید فقط در کشتارگاه ها صورت گیرد.

لیدا رفعتی در گفت وگو باایسنا،اظهار کرد:هماهنگی های لازم با شهرداری و نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه پایگاه موقت عرضه دام در سطح استان همدان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:تمام کشتارگاه های استان ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت و ستادملی کرونا هستند و باید آمادگی لازم را برای کشتار دام قربانی و تحویل لاشه به متقاضیان را داشته باشند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید در ایستگاه های موقت کشتار دام،قصابی ها یا توسط خود مردم ذبح دام انجام شود و کشتار باید فقط در کشتارگاه ها صورت گیرد، بیان کرد:برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی دو مرکز خرید دام در شهرستان همدان در نظرگرفته شده و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به این مراکز مراجعه کرده و دام مورد نظر خود را خریداری کنند سپس آن را به کشتارگاه تحویل می دهند.
رفعتی با بیان اینکه یکی از مراکز خرید دام در مقابل کشتارگاه صنعتی همدان قرار دارد، مطرح کرد:تقسیم بندی دام ذبح شده در کشتارگاه ها مطابق با خواسته مردم انجام شده و بعد از چسباندن نکات بهداشتی بر روی بسته بندی های گوشتی به آنها تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه بعد از تحویل گوشت از کشتارگاه ها ۲۴ ساعت آن را داخل یخچال گذاشته و سپس مصرف کنند، گفت:مردم هرساله تمایل دارند قربانی را خودشان انتخاب کنند بنابراین تمهیداتی اندیشیده شده تا مراکزی مانند بهزیستی،کمیته امداد و اماکن مذهبی گوشت دام را خریداری کرده در اختیار کشتارگاه قرار دهند و بعد از بسته بندی به کسانی که سفارش داده اند آن را تحویل دهند.
رفعتی با بیان اینکه مردم برای خرید حضوری دام باید نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، افزود:اکیپ های مشترک بهداشت و دامپزشکی در روز عید قربان برای نظارت بر لاشه کشتاری،جلوگیری از ازدحام و رعایت نکات بهداشتی فعال می شوند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد:نیروی انتظامی و شهرداری هم در سطح شهر،میادین عرضه دام و کشتارگاه ها حضور دارند و در صورت مشاهده کشتار خلاف دستورالعمل های ابلاغی قربانی ضبط می شود.
رفعتی با بیان اینکه در شهرستان همدان یک کشتارگاه صنعتی وجود دارد، اعلام کرد:در تمامی شهرستان ها به جز رزن و تویسرکان کشتارگاه وجود دارد که هماهنگی لازم برای کشتار دام این دو شهرستان نیز با کشتارگاه های ملایر و نهاوند انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قربانی كشتارگاه دانشگاه علوم پزشكي کشتارگاه ها کشتار دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی، مهاجم استقلال، در بازی مقابل شمس‌آذر قزوین به ترکیب اصلی این تیم بازگشت و در این مسابقه دو گل هم به ثمر رساند.

او در بازی با شمس‌آذر جلوتر از تمام بازیکنان استقلال به عنوان مهاجمی که تمام توپ‌ها در محور حرکت او و فضایی که استارت می‌زد ارسال می‌شد ایفای نقش کرد و زوج خوبی با گوستاوو بلانکو شکل داد.

انگیزه بالا و آمادگی که محمدی در آن مسابقه نشان داد او را تبدیل به بازیکنی تاثیرگذار در بازی با تراکتور کرده و البته به چالش کشیدن خود با مدافعان باکیفیتی مانند شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی، هر دو مدافع تراکتور از سرعت و بازیخوانی بالایی بهره‌مند هستند و نفوذ به قلب دفاعی این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.

باتوجه به خط هافبک قدرتمنی که تراکتور در اختیار دارد استقلال به احتمال زیاد در دقایقی از مسابقه رو به بازی مستقیم و حذف کردن هافبک‌ها از جریان مسابقه بپردازد و با دخالت کردن بلانکو و فرارهای ناگهانی محمدی به دنبال گلزنی در این مسابقه باشد.

محمدی در این فصل 6 گل به ثمر رسانده و در این مسابقه می‌تواند آمار گل‌های زده خود را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است