Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: درباره اراضی مربوط به طرح اقدام ملی در شهرهای کرمان و سیرجان با بحث تامین آب مواجه شدیم و قرار شد معاون عمرانی استاندار این کار را با حضور دستگاه های متولی پیگیری کند که مشکل سیرجان به طور کامل رفع شد و شرکت آبفا موافقت خود را با ادامه طرح در سیرجان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"علی حاجی زاده" امروز نهم مردادماه بعد از برگزاری جلسه شورای اداری استان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چه تعداد خانه خالی در استان کرمان داریم، اظهار کرد: چنین آماری را ندارم.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن افزود: در شمال استان کرمان تا امروز ۳۳ هزار و ۶۴۱ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار و ۸۶۸ نفر واجد شرایط هستند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه با توجه به پالایش افراد واجد شرایط، آمار در حال تغییر است، تصریح کرد: ۱۵۰۰ نفر تا امروز برای ارائه مدارک، افتتاح حساب و پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون تومان مراجعه کرده اند که در این بخش نسبت به متوسط کشور عقب هستیم.

وی بیان کرد: درباره اراضی مربوط به طرح اقدام ملی در شهرهای کرمان و سیرجان با بحث تامین آب مواجه شدیم و قرار شد معاون عمرانی استاندار این کار را با حضور دستگاه های متولی پیگیری کند که مشکل سیرجان به طور کامل رفع شد و شرکت آبفا موافقت خود را با ادامه طرح در سیرجان اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: برای کرمان نیز که اراضی متعلق به دولت و در بخش غربی شهر کرمان واقع است، مشکل رفع شد اما برای بخشی از اراضی طرح در شهر کرمان قرار شد مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بحث بر این بود برای تامین آب اراضی موردنظر، در ضلع شرقی که بخشی از آن متعلق به فرهنگیان است، منابعی برای تکمیل شبکه آبرسانی نیاز است و اعلام کردیم آمادگی پیگیری موضوع را داریم.

حاجی زاده تصریح کرد: همه اراضی انتخاب شده در داخل محدوده قانونی شهر هستند و جزو وظایف ذاتی همه دستگاه های خدمات رسان است که برای این اراضی خدمات زیربنائی و شبکه آب و برق را تامین کنند.

وی بیان کرد: در زمینه طرح اقدام ملی مسکن از سال ۹۷ کار در استان آغاز شده و تا امروز ۵۰۰ واحد تکمیل و تحویل مردم شده و ۲۳ مردادماه جاری با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس بیش از ۵۴۰ واحد دیگر که در استان تکمیل شده تحویل به مردم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از ۲۱۴ هکتار اراضی در این طرح مورد استفاده قرار گرفته و بخش زیادی به صورت قراردادهای کارگذاری با بنیاد مسکن کار پیش رفته و عملیات اجرائی نیز در بخشی آغاز شده و مابقی در ادامه روند ساخته می شود.

وی افزود: بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکن مهر نیز ۲۳ مردادماه جاری افتتاح خواهد شد و جایگاه استان در طرح اقدا ملی خوب است و پروژه ها به خوبی پیش می رود.

حاجی زاده درباره پرداخت ودیعه مستاجران گفت: به ما در استان چیزی در این زمینه ابلاغ نشده اما فکر می کنم ۳۵ میلیون تومان برای مرکز استان و برای بقیه شهرها ۳۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق قانون برنامه ششم دولت وظیفه دارد سالیانه ۲۷۰ محله از بافت فرسوده و یا سکونت گاه های غیررسمی را احیاء و ساماندهی کند و سطح زندگی و خدمات شهری به متوسط کیفیت خدمات داخل شهر برسد و همه دستگاه های اجرائی در این زمینه تکلیف دارند.

وی افزود: در استان کرمان تا امروز ۲۱ محله به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار مصوب شده و عملیات مختلفی در حال انجام است.

حاجی زاده درباره پروژه باند دوم "کرمان – راور – دیهوک" بیان کرد: این پرژه از سال ۹۰ آغاز شده و هفت قرارداد در این محور بسته شده اما در روند کار مشکل قراردادی در پرداخت و تحویل صورت وضعیت ها ایجاد شد و از سال قبل پیگیری ویژه ای انجام دادیم و منجر به ابلاغ مصوبه از سوی شورای عالی فنی کشور شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ادامه عملیات منوط به جذب اعداد در این پروژه است و امسال پروژه جزو جهش تولید است و اعتبار خوبی پیش بینی شده و به اعتبار بیشتر برای تکمیل نیاز داریم و اعتبارات ملی است.

وی اظهار کرد: با کمک پیمانکار در این حوزه و امکان تامین منابع، می توانیم بخش های بیشتری از این پروژه را بهره برداری کنیم.

حاجی زاده تصریح کرد: در پیگیری های قبلی و سفر روز گذشته به تهران عنوان شد حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از این پروژه تا شهریورماه امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازي طرح اقدام ملی مسکن اخبار اقتصادی کرمان طرح اقدام ملی حاجی زاده تا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس راه جنوب وشمال وراهور و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، افزود: اوایل امسال ۳۵ نقطه حادثه خیز و پرتصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی شد که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است و این کاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که طی امسال ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی ویا تعمیر شده اند.  

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود؛ البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری شود.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی پارسال عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و بیان داشت: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود:طی امسال همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کند.
قویدل تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولان دستگاه‌های متولی مقرر شد؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم