Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزارت راه با تاکید بر اینکه مجری شناخت و معرفی مستاجران واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اجاره، این وزارتخانه است، گفت: جزئیات تسهیلات مرابحه کالا و خدمات، 11 مرداد از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «محمود محمودزاده» در خصوص وام ودیعه مسکن و تصمیم شورای فقهی بانک مرکزی برای تغییر نام ودیعه مسکن به تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات، گفت: تصمیم گرفته شده از سوی بانک مرکزی به هدف اصلی که همانا پرداخت تسهیلات به مستاجران واجد شرایط است، خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وام به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود، افزود: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک بدین نحو است که تسهیلات واگذار اما در نهایت بعد از یک‌سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. منتظر هستیم جزئیات شنبه 11 مرداد از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود. در عین حال، اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است به قوت خود باقی می‌ماند.
محمودزاده تصریح کرد: مجری شناخت و معرفی مستاجران وزارت راه و شهرسازی است. اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در تمامی مدتی که وام ودیعه اجاره مسکن در حال برنامه ریزی بود، جلسات متعددی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: پرداخت وام به مستاجران واجد شرایط تصمیم مشترک وزارت راه و بانک مرکزی بود.
محمودزاده توضیح داد: شنبه 11 مرداد با اعلام و ابلاغ بانک مرکزی در خصوص جزئیات این وام، اطلاع رسانی لازم انجام می شود و کسانی که برای دریافت این نوع از تسهیلات ثبت‌نام کرده و واجد شرایط هستند، می‌توانند با اطلاع رسانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا اعلام می شود نسبت به دریافت این نوع از تسهیلات اقدام کنند.
روز گذشته 8 مرداد، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای فقهی بانک مرکزی درباره تصمیم آن شورا، عنوان کرد: مقرر شد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بتوانند به مستأجرانی که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی دچار مشکلات اقتصادی برای تأمین مخارج خود از جمله هزینه مسکن شده اند، تسهیلات «مرابحه خرید کالا و خدمات» اعطا کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مستاجران واجد شرایط وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در نتیجه رشد قابل توجه نرخ اجاره در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسط ستاد ملی کرونا تصویب شد.  تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجر‌ها است. وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در تهران ۲۰۰ و برای متقاضیان ساکن مراکز کلان‌شهر‌ها  ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان ساکن سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است، همچنین  کسانی که در روستا زندگی می‌کنند، هم می‌توانند وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

باسلام چرا هیچ بانکی توی شهر قم حاضر نیست وام ودیعه مسکن بده؟ به کجا باید شکایت کنم ؟ بنده بعد از ثبت نام حائز شرایط دریافت وام شدم باهزار بدبختی ضامن هم پیدا کردم ولی متاسفانه به همه بانک‌های مذکور در سایت مراجعه کردم ولی  جواب همشون ( ابلاغ نشده، اعتبار نیست، فعلا دستور دادن وام رو ندادن )  هست .لطفا پیگیری کنید .

دیگر خبرها

  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند