Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: عرفه بعد از شب قدر مهم‌ترین فرصت برای توبه و دوری از گناه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام ناصر نصیری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز عرفه بعد از شب قدر مهم‌ترین فرصت برای توبه و دوری از گناه است که اعمال عرفه در 2 مقطع زمانی شب عرفه و روز عرفه انجام می‌شود شامل دو رکعت نماز، روزه مستحبی و قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) بوده اما روزه در این روز به شرطی جایز است که فرد ضمن روزه بودن توانایی قرائت دعا را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عید قربان فرصتی است تا هوای نفسانی خود را قربانی کنیم، افزود: از تمام مؤمنین عزیز می‌خواهیم در روز عرفه، روز بزرگ دعا، از دعا مخصوصا برای رفع بلیه کرونا غفلت نورزند.

مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان تنها در دو شهرستان استان البرز برگزار می‌شودمفروش کردن صحن‌های حرم مطهر رضوی طبق پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری مراسم دعای عرفهلزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم

مدیردفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل در خصوص فضیلت بالای عید سعید قربان بیان کرد: عید قربان نماد تعبد و اطاعت محض و بی‌چون و چرا از پروردگار است و پیامبر خدا در این روز اطاعت کامل خود را نسبت به فرمان خدا نشان داد که این پیام بسیار بزرگی برای انسان دارد.

نصیری با بیان اینکه دهه اول ماه ذی‌الحجه از ابتدای این ماه تا روز عید قربان دهه ممتازی است، تصریح کرد: این روز تمرینی در راستای خدایی شدن و به سمت قرب الهی حرکت کردن در سایر ایام زندگانی انسان است.

انتهای‌پیام/131/ی

R41374/P/S6,49/CT11 بیشتر بخوانید... لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان: عزت و افتخار حاج قاسم نتیجه عمل به فرازی از دعای عرفه است فلسطین| یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در روز عرفه و بازداشت جوانان فلسطینی +تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان: عزت و افتخار حاج قاسم نتیجه عمل به فرازی از دعای عرفه است فلسطین| یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در روز عرفه و بازداشت جوانان فلسطینی +تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۲ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۳ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۴ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت ۵ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۶ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم ۷ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۸ کاهش محسوس دما و احتمال سیلاب در گیلان/ شالیکاران مراقب محصولات خود باشند مهمترین اخبار استانها خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم رئیس کمیسیون امور داخلی کشور: هیئت رئیسه فراکسیون معدن به زودی انتخاب می‌شود نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: کم‌کاری در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می کنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم تحلیل و بررسی پیام حج رهبر معظّم انقلاب/ کارکردهای حج ابراهیمی در تحکیم وحدت امت اسلامی خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترین اخبار عید قربان روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات