Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:10:20 GMT

یادی از بیماران کرونایی در روز استجابت دعا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۴۳۳۴

یادی از بیماران کرونایی در روز استجابت دعا

کارشناس مسائل دینی گغت: از آن‌جا که دعا به اجابت نزدیک است دعا برای همه مریض‌ها به خصوص بیماران کرونایی باید باشد که خداوند این ویروس را از همه بشریت دور کند.

حجت‌الاسلام امیر صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فضائل روز عرفه، اظهار داشت: اگرچه روز عرفه به عنوان عید نامیده نشده ‌است ولی جزء اعیاد بزرگ به حساب می‌آید و فرمودند اگر کسی مورد آمرزش الهی در شب‌های قدر قرار نگرفت امیدی به بقیه روزها مگر روز و شب عرفه نداشته باشد؛ روزی که خداوند بندگانش را به عبادت، طاعت و ارتباط با خود دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: از این جهت که امروز الطاف پروردگار گسترده شده است، شیطان خوار و حقیر و خشمناک است؛ در روایت آمده است که در روز عرفه امام زین‌العابدین (ع)، فردی از مردم گدایی می‌کند، حضرت به او گفتند چرا سراغ غیر خدا رفته‌ای؛ درحالی‌که حتی بچه‌هایی که در شکم مادر هستند امید است به واسطه برکت روز غرفه خوشبخت شده و برکت الهی شامل حالشان شود.

صالحی در ادامه صحبت‌های خود به بیان اعمال روز عرفه پرداخت و خاطرنشان کرد: انجام غسل در روز عرفه و زیارت امام حسین (ع) از جمله اعمال امروز است که در روایت آمده است ثواب آن معادل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد در راه خدا خواهد بود؛ در روایت گفته شده است خداوند قبل از توجه به زائرین خود در شهر عرفات، به زائران امام حسین در شهر کربلا توجه می‌کند؛ اکنون امکان شرفیابی به کربلا وجود ندارد؛ ولی سلام دادن  به امام حسین (ع) و خواندن زیارت عاشورا ما را از فضیلت زیارت امام بهره‌مند خواهد کرد.

وی در ادامه اعمال این روز با اشاره به این‌که مستحب است نماز ظهر و عصر با توجه بیشتری خوانده شود، افزود: سومین عملی که توصیه شده این است که بعد از نماز عصر قبل از انجام کار دیگری دو رکعت نماز که بهتر است زیر آسمان خوانده شود، بخواند و به گناهان خود اعتراف کند و از خداوند آمرزش گناهان خود را طلب کند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عمل امروز دعای عرفه امام حسین است، بیان کرد: عرفه به معنای شناخت است؛ حاجی در عرفات که قبل از بقیه اعمال است، ابتدا نسبت به خدا شناخت پیدا می‌کند و سپس بقیه اعمال حج را انجام می‌دهد، روز عرفه روز شناخت پروردگار است، با دعای عرفه و توجه به معانی آن انسان می‌تواند تقرب خود را به خدا بیشتر کند.

صالحی با اشاره به برگزاری دعای غرفه در شرایط کرونایی امسال خطاب به مردم گفت: از آن‌جا که دعا به اجابت نزدیک است دعا برای همه مریض‌ها به خصوص بیماران کرونایی باید باشد که خداوند این ویروس را از همه بشریت دور کند؛ اگر جلسه‌ای تشکیل نشد نیاز به محروم کردن خود از دعا نیست به خصوص شهرهایی که وضعیت قرمز دارند و امکان برگزاری دعا نیست، افراد به تنهایی یا با استفاده از رسانه‌های جمعی دعا را بخواند، مهم اتصال و ارتباط است.

وی همچنین متذکر شد: در مناطقی که وضعیت سفید است با پروتکل‌های بهداشتی باید دعا برگزار شود، امید به رحمت الهی در جمع بیشتر است اما امسال به دلیل شرایط خاص، حفظ سلامت خود و جامعه بحث مهمی است و دعا به این معنا نیست که اگر در جمع نباشد نباید خوانده شود، افراد سعی کنند از فضای معنوی که رسانه ایجاد می‌کند، استفاده کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج ۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا روز عرفه کارشناس مسائل دینی اعمال عرفه فضیلت عرفه استجابت دعا امام حسین روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود

به گزارش همشهری آنلان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 849051 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه پزشکی

دیگر خبرها

  • یادی از شهید امیررضا علیزاده ، شهید مدافع حرم
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه