Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تا عید قربان تنها یک روز باقی مانده؛ حال بازار خرید و فروش گوسفند در فضای مجازی هم داغ است و دلالان با تبلیغات گوسفند را درب منزل تحویل می‌دهند اما فعالان عرصه دام بیرجند از دلال‌بازی گلایه دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، برایش فرقی ندارد پژو یا پراید، وانت یا مزدا هر طور که بتواند گوسفندان را حتی به‌سختی در صندوق عقب ماشین می‌گذارد و روانه کوچه و خیابان‌های شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوسفندان اگر شانس بیاورند که سوار بر خودرویی سر باز شوند می‌توانند نفس بکشند اما اگر بخت با آنها یار نباشد مجبورند به صورت فشرده سوار بر پژو، پراید و دیگر خودروهای سواری شوند و منتظر بمانند تا زمان قربانی آنها فرا برسد.

این حکایت، پرده اول این روزهای منتهی به عید قربان است؛ در حالی که دامپزشکی خراسان جنوبی هشدار داده است خرید و فروش دام در خیابان‌ها و معابر انجام نشود و تنها از طریق میدان دام به فروش برسد اما دلالان و برخی از دامداران هستند که چراغ خاموش گوسفند فروشی را اینگونه رقم می‌زنند چون می‌دانند یک روز مانده به عید قربان بازار خرید و فروش هم گرم است و هر قیمتی که بتوانند مال خود را به مشتری می‌دهند.

پرده دیگر از فروش گوسفند در یک روز مانده تا عید قربان فروش به صورت آنلاین و اینترنتی است. همان طور که این روزها خرید و فروش کالا به سمت فضای مجازی رفته است خرید و فروش گوسفند نیز از این چرخه عقب نمانده است.

247 رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان کرمانشاه توسط آستان قدس رضوی توزیع شد 125 رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان کرمانشاه توزیع شد 25 رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان استان کرمانشاه توسط آستان قدس توزیع می‌شود

تصویر چند گوسفند در گروه‌ها و کانال‌های مختلف دست به دست می‌شود و زیر عکس نوشته شده "فروش فوری گوسفند با نازل‌ترین قیمت" این را هم تاکید می‌کند تحویل گوسفند درب منزل.

گویا کاسبی با فروش آنلاین گوسفند در یک روز مانده به عید قربان همچنان به راه است و دلال از هیچ ترفندی برای عرضه دام به مشتری غافل نیست.

یکی از همشهریان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: شب گذشته یکی با من تماس گرفت و خود را فروشنده دام معرفی کرد او که مدعی بود گوسفندانش از خود استان هستند و گوشت خوش پختی دارند از من خواست تا اجازه دهدم تصاویر و قیمت‌ها را برایم ارسال کند. وقتی از او پرسیدم شماره مرا از کجا آورده است دلال گوسفند پاسخ داد "با پرس وجوهایی که داشتم دریافتم شما فوت‌شده جدید دارید و امسال باید برایش قربانی کنید خواستم در این شرایط کرونایی زحمت رفتن و چرخیدن به دنبال گوسفند را برایتان آسان کنم و خود برای این کار اقدام کردم".

یکی دیگر از همشهریان نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در فضای مجازی و دیوار با تصویری با عنوان فروش آنلاین گوسفند و تحویل درب منزل مواجه شدم. تنها قیمت گوسفند را جویا شدم که فرد فروشنده با چرب زبانی مرا مجاب کرد تا گوسفند را برایم بیاورد اما وقتی قیمت گوسفند زنده را از چند نفر جویا شدم دیدم این فرد دلال بوده به قول معروف کلاه برداری کرده و هزینه زیادی از من دریافت کرده است.

پرده سوم این ماجرا، دلالی در بازار گوسفند  است. برخی از افراد قصاب هستند که با تماس‌های مکرر به مشتریان قبلی خود برای خرید دام تبلیغات می‌کنند. حال افرادی که در میدان دام بیرجند حضور دارند از این وضعیت دلالی‌ها گلایه‌مند هستند چرا که به گفته یکی از اعضا، چند سالی است میدان دام بیرجند را در خارج از شهر و محلی بین شمسآباد و حسین آباد در کنار کارخانه شن شویی مستقر کرده‌اند و این درحالی است که در روزهای تابستان که وزش باد هم زیاد است از همان ابتدای صبح با وزش باد شنها سر و بدون ما را در بر می‌گیرد و این یکی از بزرگترین مشکلات است.

افضلی با بیان اینکه میدان دام بیرجند را آنقدر دور در نظر گرفته‌اند که مشتری کمتری برای خرید دام داریم افزود: با وجود دلالان و کاسبان کوچه و خیابانی، کمتر کسی حاضر می‌شود با وجود محدودیت‌های بنزینی، این مسافت طولانی را برای خرید گوسفند به میدان دام بیاید.

این درحالی است که مسئولان دامپزشکی خراسان جنوبی بارها اعلام کرده اند که باتوجه به شرایط امسال خرید و فروش دام تنها در میدان دام انجام شود اما خریداران به این حرف‌ها گوش نمی‌کنند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی معتقد است اگر به کوچه و خیابان‌های شهر سری بزنید خودروهایی را می‌بیند که به صورت چراغ خاموش گوسفند بار دارند و به دنبال مشتری هستند این‌ها دلالانی هستند که قیمت واقعی را هم به مشتری نمی‌دهند و هر قیمتی که خود بخواهند به مشتری عرضه می‌کنند.

افضلی که معتقد است در حال حاضر قیمت گوسفند زنده کیلویی 47 هزار تومان است و نسبت به 20 روز گذشته گران شده است گفت: دلالان و کاسبان اینترنتی آن را به قیمت بیشتر هم به فروش می‌رسانند.

با این وجود، مسئولان بهداشت و دامپزشکی خراسان جنوبی اعلام کردند خرید و فروش و ذبح دام در معابر و خیابان‌ها جرم و تخلف است و تنها باید در کشتارگاه‌ها انجام شود و باید مردم این موارد را رعایت کنند.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT7 بیشتر بخوانید... افت ۲۸ درصدی قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال/ گوشت ارزان نشد خسارت سنگین دامداران سروستانی از افت قیمت دام زنده؛ مشکل در سطح وزارتخانه باید برطرف شود کاهش ۳۵ درصدی قیمت دام سنگین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افت ۲۸ درصدی قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال/ گوشت ارزان نشد خسارت سنگین دامداران سروستانی از افت قیمت دام زنده؛ مشکل در سطح وزارتخانه باید برطرف شود کاهش ۳۵ درصدی قیمت دام سنگین پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۲ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۳ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۴ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت ۵ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۶ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم ۷ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۸ کاهش محسوس دما و احتمال سیلاب در گیلان/ شالیکاران مراقب محصولات خود باشند مهمترین اخبار استانها خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم رئیس کمیسیون امور داخلی کشور: هیئت رئیسه فراکسیون معدن به زودی انتخاب می‌شود نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: کم‌کاری در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می کنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم فلسطین| هشدار حماس به اشغالگران درباره توطئه در مسجدالاقصی/ بهای هتک حرمت مقدسات بسیار سنگین خواهد بود گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم تحلیل و بررسی پیام حج رهبر معظّم انقلاب/ کارکردهای حج ابراهیمی در تحکیم وحدت امت اسلامی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی درصدی قیمت دام قیمت دام زنده خراسان جنوبی خرید و فروش فضای مجازی دام بیرجند عید قربان خیابان ها میدان دام یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با افزایش ۶۵۲ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر / درصد افزایش سرمایه: ۷,۴۰۰ درصد
۲- در اقدامی کم سابقه اوراق دولتی در ابتدای سال با نرخ ۲۳ درصد منتشر شد!
۳- پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی: معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه نباید برداشته شود.
۴- محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرد.
۵- رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد.
۶- نماد‌های تاپکیش و درازی به دلیل عدم احراز یک یا چند مورد از معیار‌های پذیرش بازار اول، از این بازار به بازار دوم فرابورس منتقل می‌شوند.
۷- ذخایر ارزی در دسترس ایران به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافت
۸- حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود
۹- تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J۶P-۴۶۰) آغاز می‌کند. این خودرو‌ها قرار است یکشنبه ۹ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند..
۱۰- افزایش نرخ در کلوند: افزایش قیمت در گروه محصولات دیوار ۱۰ درصد، کف ۲۰ درصد و پرسلان ۱۸ درصد می‌باشد که این امر باعث افزایش میانگین ۱۶ درصدی نرخ فروش محصولات می‌گردد. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 66 نماد | ارزش صف‌های خرید:  345.8 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 22 نماد | ارزش صف‌های فروش:  259.3 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 284 هزار و 833 واحد | کاهش 20145 واحدی | معادل منفی 0.87 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 474 هزار و 163 واحد | کاهش 4180 واحدی | معادل منفی 0.87 درصد

شاخص کل هم وزن: 757 هزار و 509 واحد | کاهش 7534 واحدی | معادل منفی 0.98 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 424 هزار و 8 واحد | کاهش 4217 واحدی | معادل منفی 0.98 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 952 هزار و 255 واحد | کاهش 33014 واحدی | معادل منفی 1.11 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 775 هزار و 138 واحد | کاهش 21376 واحدی | معادل منفی 1.19 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 293 هزار و 643 واحد | کاهش 21151 واحدی | معادل منفی 0.49 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۹ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  136 هزار و  829 واحد | کاهش 1453 واحدی | معادل منفی 1.05 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 325 هزار و 618 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 43 هزار و 487 میلیارد ریال

حجم معاملات: 6 میلیارد و 922 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 160 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فملی ، فولاد ، شپنا ، وبملت ، شستا ، شتران ، شبندر

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 54 نماد | ارزش صف‌های خرید: 1119 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: وسدید ، ثزاگرس ، وایرا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 59 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2428 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، وثنو ، فنرژی

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 20.1 میلیون تومان

سرانه فروش: 24.6 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: وسدید ، ثزاگرس ، وایرا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: خفولا ، وثنو ، فنرژی

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وبهمن ، واعتبار ، دابور

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: خلنت ، خوساز ، خمحور

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان خروج پول حقیقی: 119 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: واعتبار ، توسن ، فنر

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: خودرو ، فملی ، فولاد

نقشه بازار امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳   

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • فروش اینترنتی دارو
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!