Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال با شیوع بیماری کرونا مجمع روحانیون مهاباد اعلام کردند که نماز جماعت عید قربان اقامه نمی‌شود و مومنان در این روز از حضور در مساجد خودداری کنند.

امامی تاکید کرد: در مهلک بودن کرونا هیچ تردیدی وجود ندارد بنابراین همه در قبال سلامت جامعه مسئول هستیم و باید اصول بهداشتی و جوانب احتیاط را تا زمانی که برای درمان بیماری چاره‌اندیشی شود، رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نماز جمعه این هفته در مهاباد اقامه نمی‌شود

نماز جمعه در مهاباد با رعایت تدابیر بهداشتی برگزار می‌شود

نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت در مهاباد اقامه نمی‌شود

نماز جمعه ۵ اردیبهشت در مهاباد اقامه نمی‌شود

حجت الاسلام حیدرعلی پوراحمدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد نیر در این زمینه گفت: امسال بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا شهرستان، هر گونه اقامه نماز و تجمع در مساجد ممنوع است و نمازگزاران تا زمان اعلام این ستاد نباید در مساجد حضور پیدا کنند.

پوراحمدی افزود: این موضوع از طریق پیامک به روحانیون و ائمه جماعت مساجد شهری و روستایی اعلام شده است و همگان ملزم به رعایت این دستور هستند.

حجت الاسلام پوراحمدی اذعان کرد: از دوم اسفند ماه سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، دستور تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی از سوی ستاد مقابله با کرونای شهرستان ابلاغ شده و تاکنون دستوری مبنی بر بازگشایی این اماکن از این ستاد صادر نشده است.

محمد ارجمندی رئیس دفتر کانون مساجد شهرستان مهاباد نیز افرود: هم اکنون ۵۸ مسجد در مناطق شهری و ۲۳۰ مسجد در مناطق روستایی این شهرستان فعال هستند و در تمامی این مساجد روحانی و ائمه جماعت حضور دارند.

ارجمندی یادآور شد: کار بازگشایی مساجد تنها با دستور ستاد مقابله با کرونا شهرستان و با همکاری روحانی و هیات امنای مساجد برگزار می‌شود و تاکنون دستوری مبنی بر این بازگشایی صادر نشده است.

آیین اعلام عید هنگام اقامه نماز عشا روز قبل از عید قربان با استفاده از بلندگو برای مردم محله پخش می‌شود و در آن ابتدا مناجات نامه‌ای توسط یکی از هیات امنای مسجد به زبان عربی و یا کُردی خوانده می‌شود و سپس امام جماعت مسجد با خواندن دعا و نیایش و شکرگزاری از خداوند، عید را اعلام می‌کند.

حاضران در مسجد نیز با سردادن تکبیر‌های "الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و لا هو اکبر، الله اکبر" با آهنگ و ریتمی خاص از فرا رسیدن عید قربان استقبال می‌کنند، اما امسال قرار است این آیین برگزار نشود.

اقامه نماز عید قربان در صبح روز عید و قبل از طلوع خورشید در مساجد برگزار می‌شود که در ابتدا چند آیه قرآن تلاوت شده و سپس امام جماعت خطبه‌ای در مورد قربان و فضیلت‌های آن بیان می‌کند و در پایان نماز ۲ رکعتی عید به جماعت اقامه می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازگزاران ویروس کرونا اقامه نماز عید قربان روحانیون اقامه نمی شود نماز جمعه الله اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد