Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران استاندار مازندران، با بیان این که پایانه های صادراتی مازندارن زمینه ساز شکوفایی اقتصادی استان خواهد بود، گفت: مازندران در توسعه زراعت چوب دارای یک ظرفیت بالقوه است و ۴۵۰۰ هکتار زمین های عمومی و شیب دار در این استان برای توسعه زراعت چوب هدف گذاری شده است.  

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در آیین افتتاح شرکت آرین شیمی، بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف مازندران توسط رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس با بیان این که علیرغم وجود بی سابقه ترین تحریم ها و شرایط سخت کرونایی که اقتصاد های بزرگ دنیا را به  چالش کشانده است، توجه توامان به دو بخش سلامت و معیشت کشور در حال گذر از تنگناهای تاریخی است، اظهار کرد: امروز که با همکاری و همراهی مردم و بخش خصوصی شاهد اتفاقات خوب و افتتاح این تعداد پروژه هستیم؛ نشانگر آن است که بدون اتکا به نفت و با اتکا به ظرفیت های درون کشور می توانیم از بحران بین المللی ایجاد شده خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه زراعت چوب، تصریح کرد: مازندران در این راستا دارای یک ظرفیت بالقوه است و ۴۵۰۰ هکتار زمین های عمومی و شیب دار در این استان برای توسعه زراعت چوب هدف گذاری شده است.  

حسین زادگان از پتانسیل کشور های cis، توانمندهای مازندران و موقعیت بندر امیرآباد در این خصوص سخن گفت و یادآور شد: برای تقویت این بخش، نهالستان بخش خصوصی را در اختیار کارخانه آرین شیمی قرار دادیم و امیدواریم با نهضتی که در این راستا در استان در حال شکل گیری است به وضعیت در خور توجهی دست پیدا کنیم.  

وی با اشاره به این که خوشبختانه در مازندران زمین های درجه دو و سه کمتر داریم و زمین های شیب دار را هم در راستای دستور جنابعالی برای کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب هدف گذاری کرده ایم، اظهار کرد: همچنین یک زمین ۱۰۰۰ هکتاری در شرق مازندارن برای احداث بزرگ ترین شهرک صنعتی مازندارن در نظر گرفته‌ایم که مشکلات نظارتی آن حل شده و امیدواریم با طی آخرین مراحل کار بزودی شاهد آغاز عملیات در آن در جهت تقویت تولید باشیم.

حسین زادگان رونق بخشی به حوزه تجارت و گسترش بنادر شمالی را از جمله تاکیدات رییس جمهوری و در شمار اقدامات مناسبی دانست که با جدیت در دستور کار استان قرار دارد و افزود: امروز با وجود تعرفه های ترجیحی اتحادیه اورآسیا برای کشور ما  یک ظرفیت و مزیت مهم برای توسعه صادرات استان بوجود آمده است.  

استاندار مازندران همچنین به تاکیدات رییس جمهور در خصوص ایجاد زیرساخت های تجاری و پایانه های صادراتی محصولات تولیدی استان به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت:  انتظار می رود؛ پایانه صادراتی محصولات شیلاتی تا یکی دو ماه آینده و فاز نخست پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان به عنوان خواست دیرینه مردم مازندارن برای صادرات محصولاتشان نیز تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی توسعه زراعت چوب برای توسعه هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، موضوع از این قرار است که در روز‌های اخیر متنی کوتاهی با عنوان " قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر"‌در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران منتشر شده است و در توضیح این اتفاق نیز عنوان شد:‌

این متن با اشاره به قطع ۴۰ اصله درخت در اراضی روستای منجیر بخش کجور توضیح می‌دهد: بیش از ۴۰ اصله درخت پهن پیکر در اراضی روستای منجیر بخش کجور نوشهر توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.

انتشار تیتر این خبر با عنوان" فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی / نابودی درختان پهن پیکر در کجور " در شبکه‌های اجتماعی برای تمامی دوستداران طبیعت دردآور و سخت و برخورد با عوامل این کار به طور قطع خواسته آنان است، اما جوابیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه مرهمی برای دوستداران طبیعت شده است چرا که این متن مربوط به سال گذشته بود و اکنون از وقوع چنین حوادث دلخراش طبیعی در حاشیه اراضی و عرصه‌های طبیعی روستا‌های بخش کجور خبری نیست.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس روز جمعه در خصوص خبر منتشره " نابودی درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر " در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران آن را مربوط به سال گذشته ذکر کرد.



عبدالله شمس ادامه داد: محل قطع این درختان در عرصه مستثنیات اشخاص قرار داشته که این درختان در سال گذشته و با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده که در نزدیکی این باغ ساختمان اداره محیط زیست قرار دارد.

وی با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان اظهارداشت: برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی باید هم مردم تلاش کنند.

شمس از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.



استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.



قدمت جنگل‌های شمال ایران به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد و دارای ۹۰ گونه درختی و ۲۱۱ گونه درختچه‌ای و هزار و ۵۵۸ گونه علفی و بوته‌ای است. مساحت این عرصه‌های جنگلی در حدود یک درصد جنگل‌های اروپاست ولی تعداد گونه‌های آن ۱۶ درصد گونه‌های موجود در کل قاره اروپاست.

جنگل‌های هیرکانی با گستره حدود ۱.۹ میلیون هکتار از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می‌شود و تا گُلی داغی در شرق استان گلستان به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد بخشی کوچکی از جنگل‌های هیرکانی هم معادل ۲۰ هزار هکتار در کشور آذربایجان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه